Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stokken over?!?  (gelezen 2291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

comfortcruiser

  • Gast
Stokken over?!?
« Gepost op: juni 04, 2011, 09:30:41 am »

Hoi Klappers,

Gister hebben we de VW eindelijk eens opgezet incl. voortent na de aanschaf.
Alles compleet geen gaten, scheuren of rare plekken  :K

Alleen houden we een aantal stokken over.... :?

Iemand enig idee?


Greetz Comfortcruiser
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Stokken over?!?
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2011, 10:01:19 am »

Jawel, ideetjes zat ;)

Maar specifiek deze stokken: heb ik 2 weken geleden ook gekocht: z.g. veranda stokken die we in ons geval gebruiken om in de Kyte een "kapstok" over de volle breedte te maken. Met die klemmen klem je de stok aan een rechtopstaande stok.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Stokken over?!?
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2011, 10:02:39 am »

Ik neem aan dat het een tweedehands is. Dan kan het goed zijn dat de vorige eigenaar extra stokken bij had voor tarp, luifel of gewoon extra reserve.
Ik heb zelf ook een arsenaal aan extra stokken bij, om kleine luifeltjes te maken van raamflappen e.d.
Het kan ook zijn dat je ze nog moet bijplaatsen, wij hebben bij onze Scout standaard voor iedere muur een staander en voor het dak twee liggers. Alle uitschuifbaar en met buisklemmen om ze te koppelen aan het frame.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groet

Gaan
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Stokken over?!?
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2011, 08:45:19 am »

Ik denk dat de lange stok op de onderste foto halverwege de lange ligger van de keukenuitbouwmoet staan.
De korte? Geen idee.

Daarnaast zouden een aantal 'verandastangachtige' stokken in de voortent tegen de wagentent aan kunnen komen. Daar worden de liggers extra ondersteund door dwarsstangen.

(Ik neem even aan dat eea voor de Louisiana is...)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

comfortcruiser

  • Gast
Re:Stokken over?!?
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2011, 09:53:16 am »

Dank jullie wel voor de tips....

De  lange stok zou idd in de keukenuitbouw kunnen alhoewel dat niet op de tekening staat.
De verandastangachtige stokken begrijp ik nog weinig van, er zitten nl al extra ondersteunende dwarsstangen bij.

Over 4 weekies kijk ik nog een rustig in Frankrijk hoe en wat. We hebben iig alle stokken gemerkt met color tape, dus echt voor "paal" staan we
straks niet op de Camping als we de boel gaan opzetten  :)

Greetz Comfortcruiser
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Stokken over?!?
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2011, 06:25:55 pm »

zo ver ik kan oordelen, zijn dit geen originele Jamet stokken I:,
of het moet van een ouder bouwjaar zijn dan 2003, want Jamet gebruikt geen klemmen aan de buitenzijde van de stokken, maar met het schroefdraad in de stok. :**

Meest voor de handliggend zijn het universele stokken, (bijv als vervanging van de standaard verandastang, of als kapstok oid.

Kijk vooral eens naar klem beschadigingen op de originele stokken, wellicht kom je er zo achter waar de vorige eigenaar de stokken voor gebruikte.
 KK

succes
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal