Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Conway Countryman  (gelezen 6043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HenkenSusan

  • Gast
Conway Countryman
« Gepost op: juni 06, 2011, 11:21:57 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds vier jaren in het bezit van een Conway Countryman uit 1993. Wat een geweldige wagen.
Die van ons begint echter wat sleets te worden. Wij overwegen ook sterk een andere Countryman aan te schaffen, maar wat ben je daar in Nederland veel geld voor kwijt. Wij overwegen een 2e hands uit Engeland te  halen. Nadeel is natuurlijk dat het electra voor de Engelse markt is gemaakt. Weet iemand of het redelijkerwijs mogelijk is om het electragedeelte aan te passen aan ons Nederlands systeem. Zijn daar extra voorzorgen voor nodig of is het een kwestie van contactdozen aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Henk en Susan
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Countryman
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2011, 11:29:41 pm »

Oei, dat is een goede vraag. Ik durf hier geen antwoord op te geven maar heb wel even een aanvulling. De Countryman is geen vouwwagen maar een folding camper

Hier een voorbeeld van een Countryman uit 2007
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Conway Countryman
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 09:51:12 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds vier jaren in het bezit van een Conway Countryman uit 1993. Wat een geweldige wagen.
Die van ons begint echter wat sleets te worden. Wij overwegen ook sterk een andere Countryman aan te schaffen, maar wat ben je daar in Nederland veel geld voor kwijt. Wij overwegen een 2e hands uit Engeland te  halen. Nadeel is natuurlijk dat het electra voor de Engelse markt is gemaakt. Weet iemand of het redelijkerwijs mogelijk is om het electragedeelte aan te passen aan ons Nederlands systeem. Zijn daar extra voorzorgen voor nodig of is het een kwestie van contactdozen aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Henk en Susan

Ik kan jullie handigheid niet inschatten, maar logischerwijs zou ik denken dat je kunt volstaan met het aanpassen van de contactdozen en eventueel de invoerdoos (als die aanwezig is). Ook in Engeland kent men de CEE-stekkers, dus als er een invoerdoos aanwezig is zou deze al CEE kunnen zijn. De netspanning wijkt in Engeland niet af van hier, dus de bedrading zal niet vervangen hoeven te worden en zal de spanning en stroomsterkte gewoon aankunnen. Extra voorzieningen als zekeringautomaat of aardlek vind je meestal op de stroompaal van de camping wel maar zou je ook eenvoudig zelf kunnen inbouwen (zijn kant-en-klare sets voor te krijgen bij oa. De Wit in Schijndel).
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Conway Countryman
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2011, 01:02:51 pm »

Wij denken hier ook sterk over, over een aantal jaar... Conway/Pennine en nog aardig wat andere aanbieders in Engeland, al zijn deze wel de mooisten (en die ook zeker met voortent nog een behoorlijk vouwwagengevoel oproepen, voor mij zeker niet onbelangrijk!) Grappig dat dit nu langs komt. Mijn man is er van overtuigd dat het eenvoudig aan te passen is, wat stroom betreft etc.

Ook nieuw zijn ze in Engeland stukken goedkoper trouwens (blijft prijzig maar toch het scheelt behoorlijk), dan alleen nog de vraag (die ik elders al stelde in een topic over vouwwagens van NL naar België en andersom) of dat mag, het is natuurlijk wel EU maar dan nog?!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Conway Countryman
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2011, 01:40:57 pm »

Kost wel wat, ja. Maar dan heb je wel een deurtje!
;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Conway Countryman
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2011, 02:33:03 pm »

Kost wel wat, ja. Maar dan heb je wel een deurtje!
;)

En dat heb ik nou altijd willen hebben... ;)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

FredZ

  • Gast
Re:Conway Countryman
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2011, 07:32:47 pm »

Staat nog een mooie Countryman uit 1997 te koop op marktplaats

http://link.marktplaats.nl/454077315
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2011, 08:38:22 pm door FredZ »
Gelogd

HenkenSusan

  • Gast
Re:Conway Countryman
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2011, 02:41:29 pm »

Allemaal bedankt voor de reacties, we gaan het gewoon proberen. Ik heb nu een deurtje en wil dat ook zo houden. ;)
Gelogd

Piet

  • Gast
Re: Conway Countryman
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2018, 03:42:09 pm »

Op Speurders.nl staat míjn Conway Countryman te koop is
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal