Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Scout Rowan  (gelezen 8755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vallerie

  • Gast
Scout Rowan
« Gepost op: juni 10, 2011, 04:43:14 pm »

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag.
We hebben vandaag een scout Rowan gekregen en we moeten deze dus opzetten maar ik kan online helemaal niets vinden over deze vouwwagen.
is er hier iemand die een duidelijke beschrijving heeft of weet waar ik die zou kunnen vinden?

alvast heel erg bedankt!!

groetjes Vallerie
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2011, 09:05:05 pm »

gefeliciteerd met je klapper :J

ik ben bang dat dit een van de moeilijkere types zijn om nog iets over te vinden. hier en daar op internet vind je "gefragmenteerde" informatie maar daar moet je best wel goed naar zoeken.

hoe oud is jouw klapper?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2011, 09:11:22 pm »

ik heb 1 foto gevonden van de scout rowan en op deze foto lijkt de wagenbak veel op die van de pivo.

bekijk dit draadje even, http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,160.0.html
met een beetje geluk heb je iets aan de scout pivo informatie
Gelogd

vallerie

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2011, 10:56:46 pm »

dank je wel !!!
zijn er ook erg blij mee ...  :J

hebben hem nu opstaan in de werkloods van een vriend van ons en daar kan hij even blijven staan om te luchten (hij rook een beetje muf was al een jaar of 4 niet gebruikt) maar hij ziet er buiten verwachting om nog heel erg goed uit.
weten alleen niet of hij nog waterdicht is maar daar halen we voor we op vakantie gaan wel spul voor (niet de spuitbus maar voor in het water)

heb eigenlijk geen idee hoe oud hij is, kan ik dat ergens op mijn klapper vinden ?
heb er namelijk geen papieren bij, hij is verder wel compleet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2011, 12:05:41 am »

De Rowan is gemaakt in de jaren 80 voor zover ik weet. Als je info hebt, voordelen, nadelen, maten ed (en enatuurlijk een foto)  Graag :>
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2011, 12:18:18 am »

als het goed is dan staat er een bouwjaar op de dissel. (ding dat je op de trekhaak bevestigt)

eventueel kan het bouwjaar ook ingestanst in je velg staan, bijv 01/88

enne, fotoos  :K  :#
Gelogd

vallerie

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2011, 10:53:10 am »

ik zal morgen (dan gaan we hem weer inklappen) eens kijken of ik een bouwjaar kan vinden.

Ook zal ik kijken of ik maten kan noteren en foto's kan maken
ben nu alle stof die erbij zat aan het wassen en dan morgen eens kijken waar het behoort te komen, voor zover als ik kan zien (aan de kleur en het motief) zitten er zelf nog de originele gordijnen bij maar we zullen het morgen wel zien.

weet iemand van jullie waarom er zo weinig over deze klapper te vinden is?
je zou toch denken dat er, omdat er over de andere best veel te vinden is. over deze wat te vinden moet zijn .....
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2011, 11:10:26 am »

Waarom er niet zoveel te vinden is weet ik niet, over de Rowan en de Sherpa vind je niet veel. De Pivo, Routier en de Tracker is meer over te vinden. Ik zal nog eens zoeken.

Bedenk bij het wassen dat je heel goed moet spoelen, als er zeepresten achterblijven kan de buitentent lek raken.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Scout Rowan
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2011, 02:12:35 pm »

Misschien is deze meneer http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/vouwwagen-scout-rowan-86384268.html zo lief om de gebruiksaanwijzing te scannen voor je?

Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2011, 10:58:20 pm »

hier een advertentie met plaatje gevonden van een scout rowan,

http://www.campingcentrum.nl/tweedehands/caravans/vouwwagens/21442/goed_Onderhouden_Scout_Rowan_de_Luxe._Bouwjaar_1981..html

is dit er zo een?  

ik denk dat de opzetinstrutie van een scout tracker, http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7002.0.html  wel eens goed van toepassing kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2011, 03:21:41 pm door mvdkant »
Gelogd

vallerie

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2011, 08:18:50 am »

dat is hem idd !!!
alleen heeft onze luifel nog van die mooie creme kleurige roesjes erlangs ...  :#

heb met de oude eigenaar nog gesproken en de gordijnen zijn idd nog origineel en de wagen zou uit 1981 zijn.
hij had misschien ook nog de originele slaap cabines, maar daar moest hij nog ff naar zoeken.

ze zijn echt super zuinig geweest op de klapper en daar heb ik nu profeit van ..  :)
Gelogd

vallerie

  • Gast
Re:Scout Rowan
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2011, 01:48:11 pm »

de beloofde foto's en maten komen er snel aan .... we gaan binnen kort op vakantie en dan zal ik alles noteren.  :)
Gelogd

ScoutRowanVouwwagen

  • Gast
Re: Scout Rowan vouwwagen opzetten en onderhouden (filmpje)
« Reactie #12 Gepost op: september 24, 2014, 10:01:56 pm »

Wij hebben dit weekend de Scout Rowan vouwwagen in bezit gekregen.  :>In warme overdracht met de eigenaar heb ik nu een filmpje gemaakt over het opzetten en onderhouden van de Scout Rowan vouwwagen, bouwjaar 1981 waarschijnlijk. Het filmpje is exclusief voor de vouwwagenclub en niet openbaar op Youtube te vinden. Zie filmpje over opzetten van de Scout Rowan vouwwagen, instructie zoals je wilt:

http://bit.ly/MEESterlijkevouwwagen
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Scout Rowan
« Reactie #13 Gepost op: september 24, 2014, 10:30:59 pm »

Fantastisch filmpje :J
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Scout Rowan
« Reactie #14 Gepost op: september 25, 2014, 08:00:16 am »

Wat een fantastische opzetinstructie door zo'n bevlogen oud eigenaar.. :J
De wagen ziet er ook geweldig mooi uit, super onderhouden volgens mij.
Heel veel plezier ermee!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal