Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vraag over Jamet Louisiana  (gelezen 6367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VRIJHEID

  • Gast
vraag over Jamet Louisiana
« Gepost op: juni 14, 2011, 02:35:52 pm »

HALLO,

WIJ GAAN VOOR T EERSTE MET ONZE 2 DOCHTERS KAMPEREN MET DE VW. EEN JAMET LOUISIANA 2011.
WIJ HEBBEN DEZE BEHALVE DE LUIFEL AL OPGEZET EN DIT LUKTE AARDIG.
DE VW EN DE VOORTENT HEBBEN WIJ NIET NAGEKEKEN EIGENLIJK ER VANUIT GEGAAN DAT VERDER ALLES IN ORDE IS.
IK ZEG VERDER WANT ER WAREN 3 VAN DIE PLASTIEKE KLEMMEN KAPOT.EN HEB IK DUS VOOR GEBELD EN MOEST MEELTJE STUREN.
MAAR NU LEES IK HIER ALLE MAAL ENGE VERHALEN VAN LEKKAGE IN DE TENT? ONS HEBBEN ZE GEZEGT DAT DIE 25 JAAR NIET GEINPREGNEERD MOET WORDEN.
MOETEN WE DIET DAN TOCH MAAR DOEN?
EN OVER TENTDOEKEN DIE NA VERLOOP VAN TIJD KRIMPEN?
GELDT DAT OOK VD NIEUWE MODELLEN?
GA AL BIJNA SPIJT KRIJGEN DAT IK ZE GEKOCHT HEB.

WE GAAN ER VAN DE ZOMER 3 WEKEN MEE WEG.
EN WEET IEMAND HOEVER JE DE PINNETJE IN DE WAGENBAK ZELF MOET UITREKKEN?

GROETJES LINDA
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2011, 10:57:02 pm door muis »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2011, 03:03:42 pm »

Niet zo schreeuwen op de vroege middag... Ik krijg er hoofdpijn van...

Om inhoudelijker te reageren (ik denk dat jouw bericht verplaatst wordt, het gaat in deze thread over een Jametic en jij hebt het over een Louisiana): Maak je geen zorgen. De Jamet Louisiana is een prima klap-kar. Niet de meest  snelle opzetter, niet technologisch gezien, niet de meest robuste, maar met normaal gebruik moet je er zeer 15 jaar mee kunnen doen zonder ander onderhoud dan aan het onderstel en gasgebeuren.

Katoenen doek krimpt, maar rekt ook weer. Bij regen de stormlijnen een stukje losser zetten of met elestieken vastmaken.

Ga aub geen gloednieuw tentdoek impregneren. Nergens voor nodig. Onze Louisiana uit 2002 is nog niet geimpregneerd en ik kan je zeggen dat we al flink wat regen hebben meegemaakt. (Flink wat storm ook). Hij blijft droog van binnen en blijft prima staan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

VRIJHEID

  • Gast
produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2011, 05:05:02 pm »

oke,

hartelijk dank vd reactie.
want ja,begon al schrik te krijgen.
je denkt dan alles goed uitgeplozen te hebben en dan lees je dit.
maar gelukkig ging t niet over de jamet in t algemee.
bedankt. nu kan ik met een gerust gevoel op vakantie gaan.
moet toch zeggen dat wij de tent en etc(behalve luivel) in een klein 1,5 uur hadden opstaan.
kun t u mij misschien ook zeggen op t hoeveelste gaatje de balletjes van de wagen bak t beste staan? en van de voortent?
en als ik nu zie dat t niet helemaal strak staat als de tent erover staat mag je ze dan nog groter zetten? of beter niet?
ja ,ja, hier schrijft iemand met ervaring 0,0.

en kan t kloppen dat wij de wagenbak niet meer zo plat krijgen dichtgevouwen als  toen die nog niet was open geklapt?


grts linda
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2011, 07:23:28 pm »

De lekkende Jametic was de onze. Tijdens de eerste kampeerdagen met voortdurende regen. Het doek schijnt zich eerst te moeten "zetten" en een paar keer droog en nat te zijn geweest. Nu geen last meer van lekkage. Krimpen en rekken doet het doek als het droog en nat wordt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2011, 07:28:13 pm »

Het doek schijnt zich eerst te moeten "zetten" en een paar keer droog en nat te zijn geweest. Nu geen last meer van lekkage.
De Cabanon schijnt dat ook te kunnen hebben, bij de naden dacht ik. Bij aflevering zeiden ze dat als er bij de eerste twee keer wat water naar binnen kwam dat geen reden voor paniek zou zijn. Iets met het garen ofzo...
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2011, 07:32:08 pm »

kan t kloppen dat wij de wagenbak niet meer zo plat krijgen dichtgevouwen als  toen die nog niet was open geklapt
Lijkt mij kwestie van wat gevoel te krijgen over hoe het doek te vouwen. Maar of je het zo goed lukt als bij de fabrikant...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2011, 11:02:35 pm »

Welkom op het forum :J . Zoals CEO al aangaf heb ik je vraag en de antwoorden gesplist.

Ben het met de rest eens, niets doen aan goed doek.  :J Opvouwen moet je handigheid in krijgen. Bedenk maar eens hoevaak de verkopers een wagen openen en sluiten, die hebben er ook handigheid mee gekregen. Heel veel plezier met jullie vouwwagen, ben er zeker van dat dat gaat lukken :>
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2011, 11:10:13 pm »

succes en veel plezier met je jamet :J

mijn tentdoek, en vouwwagen zijn 22 jaar oud en met een geweldige hoosbui, droog :W pas impregneren als ie lekt.
en nieuw doek lekt de eerste keer met regen. dit houdt vanzelf op nadat het doek is gedroogd. bij de eerstvolgende regenbui, droog.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2011, 07:04:37 am »

Bij onze nieuw cocoon werd uitgelegd dat op de naden bij de eerte buien de tent een klein beetje kan lekken. Dit komt omdat bij het naaien er kleine gaatjes voor de garen worden gemaakt. Daarna moet door regen het garen gaan uitzetten waardoor de gaatjes door het garen worden gedicht. Klinkt allemaal logisch.

Nu twee weekenden geklapt een voldoende regen gehad en ik heb geen druppel in de tent kunnen ontdekken.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2011, 08:20:55 am »

Voor wat betreft het klappen en plat krijgen van het geheel: kijken helpt enorm. Gewoon een paar keer klappen en kijken. Proberen. Bij onze Louisiana ligt het geheel keurig plat: het tentdoek ligt glad op de planken en het overtollige doek wordt aan de buitenkant van de planken gestopt (dus, de ruimte tussen de plank en het tegenoverliggende scharnier. Dat is een strookje van 10-20 cm waar flink wat tentdoek tussen past.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

VRIJHEID

  • Gast
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2011, 12:57:10 pm »

HALLO ALLEMAAL,

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE!

WE ZIJN WEER EEN STUK WIJZER.
EN HEBBEN EEN HELEBOEL GELEERD......

T KOMT ALLEMAAL IN ORDE. EN WE KUNNEN NIET WACHTEN OM TE VERTREKKEN!

WE GAAN DE VW THUIS NOG EEN PAAR X OPZETTEN VOORAL T SLAAPGEDEELTE.
KWESTIE VAN AL WAT TE OEFENEN.

GROETJES  LINDA.

BEDANKT VD BERICHTEN ANDERS TE ZETTEN.
JA,HEB NOG NOOIT OP EEN FORUM GEZETEN DUS MOET NOG EVEN GOED ZIEN HOE EN WAT.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2011, 01:41:56 pm »

Fijn dat we je hebben kunnen helpen. Blijf je vragen stellen en na een paar keer zal je zien dat je ze ook kan gaan beantwoorden.

Tenslotte een kleine tip: met hoofdletters lijk je te schreeuwen. Gebruik ze dus spaarzaam.
Gelogd

VRIJHEID

  • Gast
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2011, 05:39:11 pm »

ja,ok weet het van die hoofdletters.

maar ik heb een azerty toetsenbord dus die staat daar standaard op.
ik tik en als ik het verstuur lees ik ze en heb ik geen zin meer om opnieuw te beginnen.
en met de punten en komma's is dat dan ook weer anders als die op dit gewoon schrijven staat.
dus bij deze.......

mocht 't nog eens voorvallen sorry.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2011, 10:12:53 pm »

miss gelijk een ander toestenbord gaan halen :X :off ja ja ik weet het
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:vraag over Jamet Louisiana
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2011, 07:59:11 am »

ja,ok weet het van die hoofdletters.

maar ik heb een azerty toetsenbord dus die staat daar standaard op.
ik tik en als ik het verstuur lees ik ze en heb ik geen zin meer om opnieuw te beginnen.
en met de punten en komma's is dat dan ook weer anders als die op dit gewoon schrijven staat.
dus bij deze.......

mocht 't nog eens voorvallen sorry.
Het heeft precies niets te maken met het klavier, maar meer met de settings in Windows... En aldaar kan je instellen welk type toetsenbord je gebruikt. Zet die op NL of US-International.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal