Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kroatië  (gelezen 9838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Kroatië
« Gepost op: juni 14, 2011, 11:00:18 pm »

Vraagje: Heeft er iemand ervaring met campings in Kroatië, en dan vooral of je er zo terecht kunt in juli/augustus of dat reserveren een must is? Dank u!
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re:Kroatië
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2011, 09:02:29 am »

Hoi,

De campings in Kroatië die wij gezien hebben zijn allemaal goed tot zeer goed maar wel erg druk, zeker voor de campings aan de kust zal het zonder reserveren moeilijk zijn een plekje te vinden.
Naar wat ik heb gehoord is het in het binnenland redelijk rustig en zou je zonder reserveren terecht moeten kunnen.
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

PieterB

  • Gast
Re:Kroatië
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2011, 06:18:34 pm »

Hoi Padi,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Kroatie en ik heb van vrienden begrepen dat je er ook naar toe kunt gaan zonder reserving.
Er zijn erg grote campings maar het risico is dan wel dat je vrij ver achteraf een plaatsje krijgt.. misschien geen probleem voor je maar het kan vervelend zijn als je er langere tijd verblijft. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en gereserveerd..

Pieter
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re:Kroatië
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2011, 03:15:44 pm »


hoi Pieter,

Waar in Kroatië gaan jullie naartoe en in welke periode?

Groet Peter
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

gaaf

  • Gast
Re:Kroatië
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2011, 10:11:09 pm »

Hier nog een vraag over Kroatie. We willen gaan rondtrekken, maar wie weet of er ook campings in de buurt van Osijek zijn? (Slavonie) Heb er al naar gezocht maar helaas kan niets vinden. Of een site met daarop campings?
Gelogd

Jen

  • Gast
Re:Kroatië
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2011, 10:35:12 pm »

Wij zijn al meerdere keren in Kroatië geweest, maar dit keer gaan we voor het eerst met de VW. Ik kan dus (nog) geen campings adviseren. Wij gaan eind augustus en reserveren niets. Ik maak thuis een lijstje van campings die me leuk lijken. Op http://www.camping.hr/nl/minicampings staan wel een aantal leuke 'mini'campings, ik hoef niet zo dat massale  :). Omdat we in Istrië al veel hebben gezien, willen we nu naar het zuiden van Kroatië.
Nu nog even een mooie route uitzoeken waarbij we in ieder geval de bergpassen een beetje kunnen vermijden  ;).
Gelogd

PieterB

  • Gast
Re:Kroatië
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2011, 07:23:11 am »

hoi Pieter,

Waar in Kroatië gaan jullie naartoe en in welke periode?

Groet Peter

Hee Peter,

Wij vertrekken vrijdag 22 Juli en gaan naar Lanterna in Istrie voor 2 weken.

Groet Pieter
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re:Kroatië
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2011, 12:01:24 pm »

oke das mooi wij vertrekken 13 juli ook naar lanterna en zijn daar tot 29 juli. wij gaan nu voor de 2de keer naar deze camping, het is een grote camping maar als je daar eenmaal staat merk je daar niets van.

grtzz Peter
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

Kleeven

  • Gast
Re: Kroatië
« Reactie #8 Gepost op: maart 08, 2012, 06:34:22 pm »

Hoi.
Wij zijn al een aantal keren in Kroatië geweest.
De meeste campings waren vroeger van de staat. De meeste die wij gezien hebben zijn groooooot.
Daar houden wij niet zo van. Heel persoonlijk natuurlijk.

Park Umag is een grote maar mooie camping. Onvriendelijk personeel, koude douche na 18.00 uur.

We zijn ook op het eiland Cres geweest. Als je van Natuur houd met een grote N. dan is Cres het paradijs. Slangen. Schorpioenen, grote hagedissen, vale gieren, dolfijnen, grotten natuur en nog eens natuur. Dat vonden wij geweldig.

Bi Vilage mooie camping, mooie zwembaden, uigebreide voorzieningen,  vies strand en last van vechtende disco jeugd.

Zet je VW zeker vast met stormbanden. De BORA is een gigantische storm. Komt elk jaar terug.
Cres zit aan de goede kant van een berg daar heb je bijna geen last van de Bora.

We hebben heel Istrië gezien.

Geweldig land. Prijs viel toen ook mee, nu is het verschil niet meer zo groot.
Groet Norbert
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kroatië
« Reactie #9 Gepost op: maart 08, 2012, 08:54:42 pm »

Wij gaan dit jaar voor de eerste keer ook naar kroatie en dan wel istrie camping bijela uvala.
Wij zij heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ook de reis door de tunnels zie nu al tegen de files door de tunnels op.
Die schijnen er regelmatig te staan.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

gaaf

  • Gast
Re: Kroatië
« Reactie #10 Gepost op: maart 08, 2012, 08:55:39 pm »

Vorig jaar rondgereisd door Kroatië en niet gereserveerd. Op 1 camping bij Split na 20:00 uur konden we niet meer terecht. Toen een paar km. doorgereden richting zuiden en bij de kleinere campings/ naast appartementencomplex nog wel. We hadden een fantastisch plekje op 20 meter van de zee. En ja in Istrië op de grotere campings is het soms even zoeken naar een goede plek. Maar verder geen problemen gehad, ook niet aan de kust.
We zijn van Zagreb naar Dubrovnik naar een paar eilanden naar Sibenik en vervolgens afgesloten bij Rovinji. Dus gewoon zonder reserveren gaan! Veel plezier.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Kroatië
« Reactie #11 Gepost op: maart 09, 2012, 09:02:50 am »

@gaaf
Ik heb eerder een topic geopend over Montenegro en Zuid Kroatie omdat we daar naartoe willen in september. Daar kwam naar verwachting niet veel reactie op.
Wil jij de namen van je bezochte campings hier delen, dat mooie plekje aan zee, wil ik namelijk ook wel. En liefst ook niet die mastodont-campings. Voor een overnachting maakt dat niet uit, maar om wat langer te blijven, liever niet. Of dingen die we niet mogen missen of moeten mijden.
Ik heb al begrepen dat de natuur er prachtig is. Golf van Kotor ziet er fantastisch uit, maar ook de hele kustlijn ertoe. Ik hou van woeste rotskusten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kroatië
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2012, 09:43:09 am »

Vorig jaar rondgereisd door Kroatië en niet gereserveerd. Op 1 camping bij Split na 20:00 uur konden we niet meer terecht. Toen een paar km. doorgereden richting zuiden en bij de kleinere campings/ naast appartementencomplex nog wel. We hadden een fantastisch plekje op 20 meter van de zee. En ja in Istrië op de grotere campings is het soms even zoeken naar een goede plek. Maar verder geen problemen gehad, ook niet aan de kust.
We zijn van Zagreb naar Dubrovnik naar een paar eilanden naar Sibenik en vervolgens afgesloten bij Rovinji. Dus gewoon zonder reserveren gaan! Veel plezier.
Ik denk dat je voor een dag of paar dagen ook makkelijk wel op een camping terecht kan.
Het word lastiger als je 3 weken wilt bivakeren op een camping zonder steeds te verhuizen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal