Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot: wat wel, wat niet?  (gelezen 37681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Disselslot: wat wel, wat niet?
« Gepost op: juni 21, 2011, 09:41:28 am »

Beste beveiligde klappers,

Gezien wij deze zomer op vakantie gaan naar Frankrijk en toch een aantal tussenstops zullen maken voor de nodige boodschappen van de kindjes zijn wij op zoek naar een goed disselslot. Momenteel hebben we er enkel één om te plaatsen als de klapkar afgehaakt staat.
We zouden er graag ééntje kopen om onze klapkar te beveiligen terwijl die aangehaakt staat.

Ik was dus gaan kijken in wat online shops maar het aanbod is overweldigend en blijkbaar hangt het ook van je aanhanger af wat er wel of niet gaat passen.
Welke types hebben jullie? Wat is er goed of minder goed?
Bestaan er beveiligingen die je kan aanbrengen waarmee je kan rijden? Of moeten ze allemaal gemonteerd worden bij een tussenstop?

Ik zou ook geen supergroot ding willen hebben want je moet het makkelijk kunnen meenemen.

Is een wielklem een optie?

Alvast bedankt voor jullie nuttige tips...

Sandra
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2011, 09:49:57 am »

Wij hebben eentje bij de vouwwagen gekocht en volgens de verkoper was dit het enige SCM-gekeurd slot dat zou passen op deze dissel. Ik vind het nogal een lelijk ding, maar hij doet wat hij moet doen. Hij kan zowel aangekoppeld als losgekoppeld gebruikt worden. En omdat het slot SCM goedgekeurd is, is het ook goedgekeurd voor de verzekering.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2011, 09:51:46 am »

Houd er rekening mee dat het ongewenst en soms onwettig is om met een disselslot te gaan rijden!

Hoewel gemak de mens dient, gaat veiligheid boven alles...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2011, 10:04:40 am »

Houd er rekening mee dat het ongewenst en soms onwettig is om met een disselslot te gaan rijden!

Hoewel gemak de mens dient, gaat veiligheid boven alles...

Werd er ons inderdaad ook bij verteld. Er worden in sommige landen flinke bekeuringen uitgeschreven voor het rijden met disselslot.
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2011, 10:07:13 am »

Er zijn diverse merken op de markt die goed voldoen en SCM goedgekeurd zijn.

Ik weet niet welke koppeling je hebt, ik ga even uit van een AL-KO
De AL-KO Safety Plus (alleen de rode versie is SCM goedgekeurd) wordt vast gemonteerd op je koppeling, veel gebruiksgemak maar wel lastiger te monteren.

Steady KS-xx, dit is een universeel slot, wordt  niet vast op de dissel gemonteerd en is voor meerdere merken koppeling verkrijgbaar, deze kan ook tijdens het rijden gebruikt worden, maar ik vind dat het slot dan te veel rammelt.

Ik heb zelf de Steady KS-25 en deze bevalt me erg goed, binnen 30 sec te plaatsen en ook weer binnen 30 sec eraf te halen. Ook deze is SCM goedgekeurd
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2011, 10:26:52 am »

Ik heb een ALKO disselslot, dat is goedgekeurd voor de verzekering en kan op een aangekoppelde VW gezet worden.

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

nikkel1964

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2011, 11:09:27 am »

Er worden in sommige landen flinke bekeuringen uitgeschreven voor het rijden met disselslot.

Volgens mij voornamelijk in Duitsland en Frankrijk kan dit behoorlijk in de papieren lopen.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2011, 11:21:05 am »

Wij hebben uiteindelijk geen officieel goedgekeurde. Vond ze behoorlijk prijzig. Wij gaan ervan uit, dat een slot uberhaupt vertraging oplevert, en dus afschrikwekkend werkt. Idd weer los halen als we rijden, en vastzetten bij stops. t Is geen mooie, maar ik kijk wel naar mijn holtkamper als ik iets moois wil zien  :H
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2011, 11:24:00 am »

Als je je vouwwagen niet verzekerd hebt maakt wel of geen SCM-keuring minder uit inderdaad. Maar als ik na diefstal van mijn wagen niet het certificaat en de sleutels van mijn goedgekeurde slot kan laten zien zal de uitbetaling toch i?ts langer op zich laten wachten ben ik bang....
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2011, 12:16:47 pm »

Ik neem aan dat je de vouwwagen ook in de stalling (of op eigen terrien/garage) op het disselslot bevestigd. Als de vw verzekerd is, zou ik toch voor een goedgekeurd slot gaan. Die paar tientjes is het zeker waard i.v.m afhandeling na diefstal.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2011, 01:43:15 pm »

Wij hebben deze erop zitten. Makkelijke aan te brengen en als je vw op de trekhaakzit is hij niet te ontkoppelen. Kan niet blijven zitten tijdens het rijden, maar in 2 sec is ie er ook af.

http://www.doublelock.com/site/index.php?show=product&product_id=3&lang=nld
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2011, 03:21:08 pm »

Alvast veel info. bedankt!

Mijn man dacht dat het niet nodig zou zijn om de vouwwagen te beveiligen bij tussenstops maar als ik het hier zo lees zou je hem snel kwijt zijn.
Ik ga dus op zoek naar een disselslot voor op onze Alko-as.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2011, 03:36:59 pm »

Ik neem aan dat je de vouwwagen ook in de stalling (of op eigen terrien/garage) op het disselslot bevestigd. Als de vw verzekerd is, zou ik toch voor een goedgekeurd slot gaan. Die paar tientjes is het zeker waard i.v.m afhandeling na diefstal.

In de stalling zullen ze jouw disselslot niet accepteren, omdat ze dan niet kunnen verplaatsen. (dit doen ze lang niet meer handmatig, maar of op een trekband of met een trekkertje.

Laat je het disselslot er wel op zitten, dan moet je de sleutel achterlaten. Geloof me als je de vouwwagen komt halen ligt het slot of op de disselbak, of (indien een vastmodel staat hij open. ::)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2011, 04:31:12 pm »

In de stalling zullen ze jouw disselslot niet accepteren, omdat ze dan niet kunnen verplaatsen. (dit doen ze lang niet meer handmatig, maar of op een trekband of met een trekkertje.

Laat je het disselslot er wel op zitten, dan moet je de sleutel achterlaten. Geloof me als je de vouwwagen komt halen ligt het slot of op de disselbak, of (indien een vastmodel staat hij open. ::)
Dit is dus niet overal zo.
Even navragen.
Die van mij staat met disselslot in de stalling en de sleutel heb ik hier. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2011, 04:33:54 pm »

Dat verschilt inderdaad per stalling. Maar ook verschilt het per verzekeraar of ze eisen dat de wagen ?n de stalling op slot staat. Bij Univé hoeft dat bijvoorbeeld niet. Kwestie van even navragen/nalezen dus.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal