Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot: wat wel, wat niet?  (gelezen 37673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #30 Gepost op: juni 29, 2011, 09:25:06 pm »

En de paperassen die ik eeerder al beschreef?

originele aankoopbewijs niet

gebruiksaanwijzing met stoffen label wel...

Op het koffertje kleeft nog wel een sticker met de oorspronkelijke prijs en naam van de winkel waar de vorige eigenaar het heeft gekocht
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #31 Gepost op: juni 30, 2011, 08:51:36 pm »

originele aankoopbewijs niet

gebruiksaanwijzing met stoffen label wel...

Op het koffertje kleeft nog wel een sticker met de oorspronkelijke prijs en naam van de winkel waar de vorige eigenaar het heeft gekocht
Label lijkt me het belangrijkst om aan te tonen dat je slot CSM gekeurd is. Tenminste als dit nodig is voor je All Risk verzekering van de vw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #32 Gepost op: juli 02, 2011, 09:51:52 pm »

Enig idee welk disselslot er op de jamet arizona 2000 uit 2001 past. Kan ik op/aan de dissel zien welk type slot ik kan gebruiken?
Gelogd

adriek

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #33 Gepost op: juli 03, 2011, 01:14:27 pm »

Ik zag bij een kennis een disselslot dat de bevestigingsbouten van de 'trekhaak' (hoe heet dat deel dat vooraan de dissel zit? http://www.webimages.nl/aanhangershop/disselhardware.jpg ) aan de dissel niet afschermt.
Op een parkeerplaats tijdens de lunch valt het risico waarschijnlik wel mee, maar een nieuw deel kost een paar tientjes in de kampeershop en is met een ringsleutel 17 in een minuut of tien gemonteerd ...
 
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #34 Gepost op: juli 04, 2011, 02:46:31 pm »

Ik zag bij een kennis een disselslot dat de bevestigingsbouten van de 'trekhaak' (hoe heet dat deel dat vooraan de dissel zit? http://www.webimages.nl/aanhangershop/disselhardware.jpg ) aan de dissel niet afschermt.
Op een parkeerplaats tijdens de lunch valt het risico waarschijnlik wel mee, maar een nieuw deel kost een paar tientjes in de kampeershop en is met een ringsleutel 17 in een minuut of tien gemonteerd ...
 

Bij het disselslot dat wij nu hebben, worden die bouten ook niet afgeschermd. Er zitten bij het slot echter 2 bouten bijgeleverd. Die zijn ter vervanging van de bouten waarmee je disselkop bevestigd is aan je as. Voor een ongeremde as vervang je er twee, voor een geremde as vervang je er twee.
Boutjes goed vastdraaien en dan een bijgeleverd pennentje in de moer kloppen met een hamer, overtollige stuk met de beitel eraf timmeren en ze hebben al een slijpschijf nodig om je klapper te stelen.
Slot is enkel SCM gekeurd als je ook de bijgeleverde moeren voor op de bouten gebruikt....
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #35 Gepost op: juli 04, 2011, 02:51:42 pm »

Enig idee welk disselslot er op de jamet arizona 2000 uit 2001 past. Kan ik op/aan de dissel zien welk type slot ik kan gebruiken?

Op onze disselkop (en normaalgezien op alle disselkoppen) staat een nummer gegraveerd.
Op de onze is dat AK160. Ook wel een disselkop met rode aankoppelindicator van ALKO.
Je kan er bijna niet naastkijken....
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #36 Gepost op: juli 04, 2011, 03:57:31 pm »

Ik heb net reactie van de verkoper en die geeft het volgende door:

Al Ko Kober  AK 160 Aust A

Dus ga ik er vanuit dat het een ALKO AK160 is. Ga ik even op internet neuzen naar een disselslot voor dit type.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #37 Gepost op: juli 07, 2011, 10:20:26 am »

Een disselslot...wij hebben er geen..niet in de stalling, dat mag niet...iv.m. snel verplaatsen (brand o.i.d.).
Daarbij heb ik het vermoeden dat het rijden met slot meestal niet mag en ook wordt afgeraden.
Verder heb ik nergens om mij heen gehoord dat "minder sociale mensen" alleen een vouwwagen mee namen en de auto lieten staan...
Dieven weten dat er in een vouwwagen vaak niets ligt dat waardevol is... dus.. als het even kan nemen ze alleen de auto mee.

Ik zie hele fam. rijden  met een rijdende etalge..werkelijk..alles volop in het zicht...dvdspelers..videocamera,s..fototoestellen..
En het mooie is: op de parkeerplaatsen laten ze alles gewoon liggen!

Mijn tip: zorg ervoor dat je niets in de auto hebt liggen dat er waardevol uit ziet....teminste, niet in het zicht.

Een dief wil snel zijn! Iets wat hij niet niet snel kan pakken laat ie liggen..hij wil geen risico lopen door tijd verlies..

En Ach, laten wij elkaar niet onnodig bang maken door spullen te gaan kopen om de winkeliers/verzekeraars blij te maken...die willen ons juist bang maken..daar leven ze van.


Gelogd

screech

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #38 Gepost op: juli 07, 2011, 10:37:12 am »

Mijn disselslot zit er ook alleen maar op als de klapper thuis voor de deur staat, en op de camping (omdat het slot anders alleen maar in de weg ligt in de disselbak)
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #39 Gepost op: juli 07, 2011, 10:54:27 am »

Bij ons zit er altijd een disselslot op behalve als we rijden. Tijdens het rijden mag het niet ivm snel afkunnen koppelen door de hulpdiensten.
Wij hebben een SCM goedgekeurd slot voor de verzekering (nieuwe vouwwwagen). Ook in de stalling zit het slot erop en hoeft er van de stallingshouder niet af, hij heeft zelfs geen sleutel nodig.
Maar bij ons gaat het dus puur omdat de verzekering het voorschrijft en meer zekerheid, het was dan ook een aardig bedrag wat we af moesten rekenen en dat wil ik niet kwijt raken (makkelijk laten jatten). We wonen namelijk midden in de stad.
Gelogd

Hans en Linn

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #40 Gepost op: juli 07, 2011, 02:59:30 pm »


Als een verzekering het eist, koop dan een duur slot.

Voor de rest is het precies hetzelfde als dure sloten op je huis.....zonder dure sloten duurt

het ongeveer 2 minuten om binnen te komen en met dure sloten 5 minuten...

Binnen komen ze altijd en als ze de VW willen stelen lukt dat ook altijd.

Laat je dus niet gek maken door verkopers  :N
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #41 Gepost op: september 17, 2011, 02:53:44 pm »

Nu ik de wagen verzekerd heb ben ik op zoek naar een goedgekeurd dissel/koppelingsslot. Op marktplaats vind ik er 2 die ik alletwee mag hebben voor de geboden prijs. Voor zover ik het kan zien zijn het 2 dezelfde sloten, maar de eerste heeft over een stabilisatorkoppeling en dat zit niet op een vouwwagen begreep ik gelezen te hebben op het forum. Bij de tweede staat duidelijk vermeld dat het past op een ALKO 160 (welke ik heb), maar daar zit geen discusslot bij die heb ik zelf dan nog wel, maar het slot is toch het belangrijkste onderdeel voor de beveiliging lijkt me en moet die juist ook niet gekeurd zijn?

http://link.marktplaats.nl/465868824

http://link.marktplaats.nl/461333570
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #42 Gepost op: april 13, 2015, 10:04:09 pm »

Even een odu topic kapen :P

Weet iemand het verschil tussen de Doublelock Compact Eagel en de Condor? ze worden op een andere manier gemonteerd maar passen ze beide op een Trigano Odyssee? neem aan van wel aangezien het een (volgens mij) standaard Alko chassis is

We willen de VW wel verzekeren, en als hij hier thuis in de garage staat wil ik het slot erop hebben.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2015, 10:09:17 pm door Wanderer200 »
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #43 Gepost op: april 13, 2015, 11:52:40 pm »

De Eagle is alleen voor een Alko dissel. De Condor kan ook op andere dissels. Ze werken verder hetzelfde. Ik was ook op zoek naar een disselslot en had een bod gedaan op een eagle. Totdat ik las dat het niet op de dissel van onze AK zou passen. Dat is namelijk een Knott. Kijk maar eens op http://www.doublelock.com/ bij producten en dan koppelingsslot. Daar kan je ook filmpjes bekijken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #44 Gepost op: april 14, 2015, 09:09:54 am »

Even een odu topic kapen :P

Weet iemand het verschil tussen de Doublelock Compact Eagel en de Condor? ze worden op een andere manier gemonteerd maar passen ze beide op een Trigano Odyssee? neem aan van wel aangezien het een (volgens mij) standaard Alko chassis is

We willen de VW wel verzekeren, en als hij hier thuis in de garage staat wil ik het slot erop hebben.
Bij mijn wagen zat bij aflevering een alkodisselslot. deze : http://www.vrijbuiter.nl/caravanaccessoires/beveiliging/al-ko-aks-1300/?gclid=CJiv1_qc9cQCFQjKtAodFigAiA
erg prettig in gebruik.

Ik zou gewoon aan de dealer vragen of ze je van een goed en passend slot willen voorzien. mss ben je iets duurder uit, maar op het bedrag van een vouwwagen valt dat ook wel weer mee.
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal