Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot: wat wel, wat niet?  (gelezen 37685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #75 Gepost op: mei 29, 2017, 05:02:49 pm »

Op onze Combi-Camp Flexi zit ook een Knott-koppeling. De DoubleLock Compact Condor past prima. Ik heb twee langere bouten gekocht en het slot conform de instructies gemonteerd. Alleen dan voldoet het slot namelijk aan de strenge SCM-eisen en heb je je vouwwagen voor je verzekeraar dus ook voldoende beveiligd tegen diefstal.

Ik zit nog even te dubben hoe ik zonder vette handen te krijgen het slot kan monteren. In de koppeling moet namelijk een 'klepje' omgezet worden. Normaal doet de kogel van de trekhaak dat, maar bij montage van het slot moet je dat even zelf doen. Dit moet ook met een stuk van het slot kunnen volgens mij, maar ik moet nog even wat handigheid daar in krijgen. Gelukkig is er altijd wel ergens water en zeep voor(de)handen.

ik heb een plastick kogel op een stokje om de koppeling om te zetten. kreeg ik van de dealer. bijkomend voordeel. ff snel aanpikken kan ook niet.

https://www.heudrashop.nl/a-47550282/anti-diefstal-slot/antidiefstslslot-safety-bal-blauw/

Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #76 Gepost op: mei 29, 2017, 05:16:09 pm »

Aangezien we dit jaar een overnachting in een hotel doen, ben ik opzoek naar een disselslot, heb er nu zo'n el cheapo stalen bak opzitten, maar die gaat mijn verzekering niet accepteren na diefstal (gokje durf ik bij stalling thuis wel te nemen).

Heb dus eentje met SCM keur nodig ivm verzekering. Volgens mij is de DoubleLock Compact Eagle dan een van de goedkopere opties. Is deze ook te gebruiken met aangekoppelde aanhanger? en zijn de standaard draadeinden van de koppeling bevestiging lang genoeg om de extra anti-diefstal moer te plaatsen?
Zoals hierboven. Die kun je ook prima gebruiken als de wagen aangekoppeld zit. Het slot verhindert namelijk dat je de hendel voor aan/loskoppelen kunt bewegen. Dan gaat de koppeling niet open.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #77 Gepost op: mei 29, 2017, 07:28:45 pm »

Excuus overheen gelezen, dan ga ik even shoppen voor de DoubleLock Compact Eagle.

Sent from my XT1092 using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal