Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kwaliteit bed  (gelezen 3852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

struisvoogel

  • Gast
kwaliteit bed
« Gepost op: augustus 20, 2011, 08:44:57 am »

hallo,

ik heb op dit moment een raclet jasmin uit 2006 (recent gekocht, 2e hands). Ik heb een vouwwagen gekocht (na jarenlang kamperen in een tent) omdat ik last heb van rugproblemen. Daarbij is een kwalitatief goed bed wel belangrijk. Nu viel me dat in de raclet behoorlijk tegen, ondanks dat er een lattenbodem inzit e ik er zelf nog een topdekmatras op geled heb. Deze lattenbodem rust namelijk op een soort van plastic onderkant, die snel indeukt en verbuigt zodat je alsnog schots en scheef ligt, zeker als je met zijn tweeen erop ligt.

Aangezien eea me niet zo heel goed bevallen is, maar een vouwwagen zelf wel  :J, ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de kwaliteit van bedden. Zijn er merken die er uit springen wat dit betreft of is het allemaal behelpen?? en zijn er nog tips?

Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:kwaliteit bed
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2011, 10:56:55 am »

Ik moet zeggen dat onze koudschuimmatras/lattenbodem in onze HK geweldig ligt. De matras die hier in ligt en de stevigheid van de lattenbodem ben ik nog niet eerder tegengekomen. Maar de prijsklasse is ook een stuk hoger dan onze vorige vouwwagens. Er zijn hier ook mensen die via de Matras Vakman (sponsor van dit forum) een matras hebben aangeschaft. Deze matrassen schijnen ook goed te zijn. Maar dat lost natuurlijk je probleem met bodem niet op.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:kwaliteit bed
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2011, 12:32:47 pm »

Ik heb alleen ervaring met de lattenbodems van Jamet, maar gezien de 3-luik (trigano-Raclet-Jamet) zal het mij niks verbazen, als dit de zelfde lattenbodems zijn.
Wij hebben tot nu toe alleen op het originele matrasje geslapen, maar zijn nu toch van plan er een topdekmatras op te leggen.
Wij hebben tot nog toe redelijk hierop gelegen, alhoewel je bij de arizona voor een gedeelte op het bankje ligt (zonder lattenbodem), dit is voor ons verleden tijd, ivm aanschaf van een jametic.

Maar het zou zonde zijn om je vouwwagen weg te -moeten- doen, ik zou kijken welke ruimte je hebt voor het matras met dichtklappen, en deze ruimte volledig benutten voor een nieuwe matras
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:kwaliteit bed
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:56:51 pm »

De lattenbodem in onze Tundra vind ik heerlijk slapen. Ik heb snel last van mijn schouder en heupen, maar nu net zoveel/weinig als op ons eigen bed. We hebben er nog geen extra dekmatras oid op gelegd. Ik heb wel een voorgevormd kussen met een vrij hoog 'nekdeel', maar daar slaap ik thuis dus ook op.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:kwaliteit bed
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2011, 01:06:10 pm »

Wij hebben trouwens op onze matras (155x210) in de Holtkamper Kyte als extra een dekmatras gelegd voor nog meer comfort!!!

Rob
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:kwaliteit bed
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2011, 10:39:44 pm »

Ik heb ook een heel slechte rug en dus is een goed bed ook erg belangrijk voor mij. In onze Smitveld lig ik heerlijk op de lattenbodem met comfort matras. :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal