Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45691 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FiPe

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Gepost op: september 17, 2011, 08:38:06 am »

Begin Juni 2011 onze Jamet 4x4, zonder disselbak, bij Vervat in Rotterdam opgehaald en onze Jamet Arizona 2003 ingeruild.
Wij hebben vanwege het weer slechts één weekend kunnen proef kamperen voordat wij eind augustus naar Noord Spanje vertrokken.
De probleem die wij bij onze eerste proef kamperen hadden waren:
(1) In rechter achterlicht liep regenwater.
..... Vervat heeft als reparatie siliconenkit in de groef reflectorplaat/behuizing gespoten zodat er geen regenwater meer binnen kan stromen.
(2) Slecht afgewerkte naad linker bovenhoek voorkant tent die na afspannen gelijk scheurde..
..... Vervat heeft de naad gelijmd  :? en opnieuw gestikt.
+
Onze vakantie in de Spaanse Pyreneeën is zo goed bevallen dat wij besloten hebben al onze zomervakanties in dat gebied door te gaan brengen. Maar de problemen met onze Jamet 4x4 bleven helaas toenemen.
+
(3) Één (hoek)tentstok met snelklemgrip bleek niet te klemmen waardoor de voorkant van de tent aan één kant steeds inzakte.
..... Heb dit klem probleem met een slangenklem opgelost. Ben benieuwd welke oplossing Vervat voor mij heeft.
(4) Heel mooi die ingebouwde markeringslichten voorkant bak. De kunststof behuizing zit dan in de bagage compartiment. Dergelijke behuizing moet dan wel tegen een STOOT kunnen maar de toegepaste behuizing kan niet eens een tikje verdragen.
..... Ben benieuwd welke oplossing Vervat voor mij heeft.
(5) Afsluitrubber onder/achterkant bermkeuken begon los te laten.
..... Ben benieuwd welke oplossing Vervat voor mij heeft.
(6) As linker schokdemper gebroken. Wij vermoeden dat deze schokbreker het begaf op de westelijke ring (tolweg) rond Antwerpen waar ik, op de cruise control, 90 km/uur overheen geracet ben.
..... Ben benieuwd welke oplossing Vervat voor mij heeft.
(7) Krijg met geen mogelijkheid vrije ruimte tussen hoofdeinde rechter hoek van het bed en tentdoek.
..... Ben benieuwd welke oplossing Vervat voor mij heeft.
+
Hoewel de bermkeuken aanzienlijk is verbeterd is deze nog ruim voldoende vatbaar voor verbeteringen.
A: Snelkoppeling in waterslang en stekker/contrastekker in stroomleiding tbv. dompelpompje. (Kan het pompje en bedrading door de dop van watertank heen gemonteerd worden)
B: Wasbak afvoer niet direct naar achteren maar eerst door rechter schot heen en dan naar achteren.
(Kan een lange afvoerslang permanent gemonteerd worden)
C: Extra gat achterwand (hoog geplaatst) om gasslang plus slangklem door te kunnen voeren ten behoeve van een butagas/propaan gasfles (Nu wordt alleen rekening gehouden met het gebruik van de 907 Campinggaz fles)
D: Wielset om deze vrij zware bermkeuken makkelijker te kunnen verplaatsen.
+
TIPS:
A. Monteer een 22mm waterleiding muurplaat op de drie plankjes waar de bedpoten op moeten steunen. Voorkomt wegschieten poot als plankje niet vlak ligt.



« Laatst bewerkt op: september 17, 2011, 08:57:08 am door FiPe »
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2011, 09:06:46 am »

Heel spijtig om deze ervaringen te horen.

Wij hebben ook dit jaar een nieuwe vouwwagen gecampeerd, Gerjak Arctic(Tago). Helaas ook hier van het begin af aan problemen.
Voor de vakantie hadden we al een lijst van 22 punten waarvan de meeste door de leverancier goed zijn opgelost.
Na de vakantie, waarin we 6150 km hebben gereden en 20 campings hebben bezocht (fanatieke klappers), is deze lijst aangevuld tot 45 punten(gebreken en verbeterpunten). We zijn nog in afwachting van een reactie vanuit de leverancier met betrekking tot het oplossen van de gemelde punten.

In het algemeen lees ik toch vrijveel problemen met nieuwe vouwwagens. Of het nu een Jamet, een Holtkamper of een Gerjak is.
Het lijkt wel of vouwwagenbouwers hun wagens zelf niet of onvoldoende uittesten en absoluut onvoldoende critisch zijn op hun product.
Als voorbeeld:
Een gemiddelde vouwwagen kost zeker ? 6000,00 tot ? 9000,00. Hiervoor koop je ook een Auto, Peugeot 107. Deze kost ? 6495,00
Ik kan mij niet voorstellen dat Peugeot het zich kan permiteren om een product met 45 gebreken en verbeterpunten op de mark te brengen.
Kennelijk kan een vouwwagenfabrikant dat wel en een lekkend achterlicht met wat kit afdichten is natuurlijk lapwerk en zou je niet moeten accepteren.
Ik heb het vermoeden dat wij "Vouwwagen"kopers te lief zijn voor de leveranciers en dat weten ze ook "Vouwwagenbezitters zijn knutselaars".
Het wordt tijd dat wij als kopers kwaliteit krijgen en dat leveraciers die gaan leveren. Dus niet elke oplossing zomaar accepteren en gewoon kwalitiet eisen. Daar heb je tenslotte voor betaald.


Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2011, 10:48:46 am »

Inderdaad bijzonder om te horen wat de problemen zijn bij nieuwe wagens (in alle prijsklasses).

Ik lees die topics met grote verbazing, wat voor kwaliteitscontroles voeren de leveranciers uit vraag ik me af als dit allemaal kan voorkomen.

Bij  tweedehandse wagens weet je dat je misschien wat moet aanpassen of repareren maar bij nieuw... een kleinigheidje ok maar deze lijsten.

Ben benieuwd wat de leverancier hier aan doet, hoewel ze hier natuurlijk ook niet om gevraagd hebben treft hun geen blaam maar ze moeten het wel professioneel en goed oplossen.
Ik zou siliconenkit in het achterlicht ook niet accepteren, ik hoop niet dat de boel nu dichtgeplakt zit want dan kun je nooit meer een lampje vervangen, even checken of het kapje goed eraf te halen is zonder dat de boel breekt.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

az

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2011, 03:00:45 pm »

Ik had een jamet rondo gekocht daar mankeerde zoveel aan dat hij is omgeruid voor een jamet outdoor.

Die had geen enkel probleem.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2011, 09:09:35 am »

Jakkes, weer een Jametic. Wij hadden vorig jaar ook veel problemen. Meeste problemen zijn wel opgelost, maar dit jaar toch nog een paar dingetjes gevonden. Die worden wel weer opgelost is ons toegezegd. Maar alleen het samen met de dealer opzetten van de hele wagen en tent komt maar niet van de grond. Dit omdat ik van mening ben dat wagen, tent en grondzeil niet goed bij elkaar passen. Hetg geheel is niet mooi strak op te zetten. Verder een heerlijke vouwwagen en nu 2 jaar heerlijk vakantie mee gevierd.
Trouwens die rubbers van de keuken zitten er op gelijmd, kun je makkelijjk weer een nieuwe op zetten. Is bij ons al de tweede die los gaat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2011, 03:55:08 pm »

Trouwens die rubbers van de keuken zitten er op gelijmd, kun je makkelijjk weer een nieuwe op zetten. Is bij ons al de tweede die los gaat.

What the f*** (excuses voor min taalgebruik) dit kun je toch niet menen. Ik vind dat niet normaal dat die rubbers ieder jaar er nieuw opgeplakt moeten worden.

Zoals ik eerder heb gezegd bij een oude wagen snap ik dat je vaker iets moet doen of vervangen, maar bij een nieuwe...
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2011, 10:13:47 pm »

Even een vraagje naar aanleiding van voorgaande opmerkingen over rubbers.

Bij ons zitten de rubbers van de keuken ook los. En 1 ontbreekt.
Waar kun je deze rubbers krijgen?
Alleen bij een dealer of zijn er ook andere mogelijkheden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #7 Gepost op: september 19, 2011, 05:29:35 am »

Dealer heeft er vorig jaar nieuwe op geplakt. Maar ik denk dat een automaterialenzaak ze ook wel kan leveren. Misschien zelfs wel bij een bouwmarkt, lijkt gewoon een soort tochtband.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #8 Gepost op: september 19, 2011, 11:14:03 am »

Misschien zelfs wel bij een bouwmarkt, lijkt gewoon een soort tochtband.

Op de afdeling van de gipsplaten, dit band (Riband) wordt op de stalen profielen geplakt om contactgeluid te verminderen. Prijs valt reuze mee en is zelfklevend.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

EdwinMerks

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #9 Gepost op: september 19, 2011, 04:14:18 pm »

Jongens jongens...met alle respect...dit ga je toch niet menen..een stuk tochtband kopen bij de bouwmarkt en op een nieuwe vw plakken omdat de fabrikant het niet goed voor elkaar heeft? volgens mij heb je nog zoiets als rechten op een degelijk product. Ga er lekker zelf mee aan het klooien...weet je zeker dat je een probleem krijgt met garantie. Sorry hoor....
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2011, 10:14:01 pm »

Jongens jongens...met alle respect...dit ga je toch niet menen..een stuk tochtband kopen bij de bouwmarkt en op een nieuwe vw plakken omdat de fabrikant het niet goed voor elkaar heeft? volgens mij heb je nog zoiets als rechten op een degelijk product. Ga er lekker zelf mee aan het klooien...weet je zeker dat je een probleem krijgt met garantie. Sorry hoor....

De tip was ook bedoeld voor mensen met een oudere wagen, binnen de garantie moet je dit loslaten van de rubbers zeker niet accepteren al helemaal niet als het de tweede keer al is.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

PeterKr

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2011, 03:18:34 am »

Wat een Pech hier zit je niet op te wachten met het aanschaffen van een niewe kar!
Wij hebben dit jaar ook een Jamet 4x4 gekocht een hebben gelukkig niet van zulke problemen gehad, alleen een klem van de tusssen stang gebroken maar dat is snel en netjes verholpen bij Vervat.
De wagen is ons zeer goed bevallen

Peter
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2011, 10:36:33 am »

Gelukkig dat er ook mensen zijn die een betere ervaring hebben. De kwaliteit is een van de belangrijkste reden dat we de Jamet (incl. Trigano) hebben laten staan en voor een gebruikte zijn gegaan (met garantie). Je zou toch denken dat Vervat bij de aflevering de wagens extra zou controleren gezien er zoveel problemen met de Jamtes zijn. Scheelt hun achteraf ook veel tijd (lees geld) om alles te herstellen en de moeite om een klant weer tevreden te stellen (die er ook telkens tijd vrij voor dient te maken). Wel jammer...het zijn op zich wel mooie wagens..
Gelogd

fvanzuilen

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2011, 06:52:08 pm »

Ikzelf heb vandaag mijn Jamet 4x4, bouwjaar 2011, weer bij Vervat kunnen ophalen, alleen nog niet gerepareerd (agv faillissement)!

Tijdens de vakantie was de voortent in de beide bovenste hoeken uitgescheurd op de naden, na een hevige regenbui.
Uiteindelijk is door Vervat schriftelijk bevestigd dat dit het gevolg van de combinatie doek en buizenframe, kortom een constructiefout en valt onder de fabrieksgarantie.
Tevens had ik nog andere problemen, zoals gaten in het afdekzeil van de wagen, klein gaatje in het bovendoek bij de knikscharnier, loslatende rubbers op de keuken, en dit allemaal al na 1 seizoen gebruik(!), etc. Tevens het niet gemakkelijk kunnen afspannen van de achterkant agv disselbak (officiele accessoire) en geleverde banden waren reeds twee jaar oud (bleek bij de Tempo 100 keuring)

Nu heb ik via een medewerker van Vervat begrepen dat reeds voor het feitelijke faillissement afspraken zijn gemaakt met de importeur en curator om dit adequaat af te handelen.
Vandaag kreeg ik een bericht van de importeur (Ubachs) om nog enige weken geduld op te brengen.
Herkent iemand zich in dezelfde siuatie? Of heeft ook een dergelijk constructiefout-probleem opgelopen afgelopen zomer (volgens een brief moeten er meer zijn)?

Verders is de Jamet 4x4 uitstekend bevallen: gemakkelijk en snel op te zetten, en de wegligging is prima, ook bij hogere snelheden op de Franse autowegen.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2011, 08:41:28 am door fvanzuilen »
Gelogd

MichelA

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 22, 2011, 10:29:34 am »

Hallo FiPe,

Ook ik heb een flinke lijst problemen met mijn nieuwe Jametic 4x4 (met disselbak). Ik heb mijn nieuwe 4x4 in juni bij De Jong in Hillegom/De Zilk gekocht en daarmee 3 weken in Oostenrijk gekampeerd. Volgens mij heeft kan de zorg voor kwaliteit bij Jamet een stuk beter.

Omdat De Jong heel stroef reageert, heb ik ook naar de importeur geschreven. Die reageert in ieder geval wel kwaliteitsbewust. Intussen is een deel van de problemen door De Jong opgelost (wel met tussenkomst van de importeur). Voor de rest moet ik wachten op de importeur (die vraagt mij om geduld).

Hieronder de lijst met problemen met mijn nieuwe gekochte Jamet 4x4.
Verkoopprobleem:
1.   De ?ondertent? blijkt op ons vakantieadres niet van het merk Jamet te zijn, maar van het merk Defa. We hebben de ondertent als de optie ?Ondertent (2 persoons)? op de Jamet 4x4 gekocht, dus die is niet volgens afspraak geleverd. 
=> Ik heb alsnog de originele ondertent gekregen, maar met flinke tegenzin van De Jong. Als De Jong mij bij de verkoop eerlijk had verteld dat bij de kleine korting, die ze mij spontaan hadden aanboden, ook een niet-originele ondertent hoort, was dit niet gebeurd. 

Problemen met de Jamet 4x4 (kwaliteit/ontwerp):
2.   De ?voortent uitbouw? is niet waterdicht.
De eerste nacht nadat ik de uitbouw voor het eerst (zo nieuw uit de verpakking) heb opgezet, heeft het licht geregend. De volgende ochtend liggen mijn kinderen met hun luchtbed in een plas water in de uitbouw.
Ik ben op zoek gegaan naar de plaats waar het water binnenkomt. Bij de volgende regenbui wordt duidelijk dat water via de onderste naad (ca. 10 cm vanaf de grond) tussen tent en kuipzeil binnenloopt. Het water loopt over de hele lengte van deze naad (dus de drie zijden van de uitbouw) naar binnen. Deze naad blijkt enkel gestikt zonder omslag te zijn (zie tekening hieronder) en niet, zoals bij de hoofdtent, dubbel gestikte met omslag (zie tekening hieronder rechts). Volgens mij heeft Jamet hier een (ontwerp)fout gemaakt.

=> Ik wacht op een oplossing vanuit de importeur.
3.   Stiksel losgeraakt op de hoek van de hoofdtent.
Bij het inklappen van de test blijkt het tentdoek op de hoek van de hoofdtent te zijn losgegaan. Het lijkt op een probleem met het stiksel.
=> De losse naden zijn door De Jong overgestikt. Preventief ook de andere hoeken. Volgens De Jong is de oorzaak dat Jamet een nieuwe methode van stikken heeft gebruikt. Ik ben niet de enige klant bij De Jong met dit probleem.
4.   Dekzeil lekt door.
Het groene 4x4 dekzeil bleek kort na het ophalen van de vouwwagen door te lekken. Het water is gelukkig op de lattenbodem afdekplaat blijven staan en is niet op het testdoek of matras gelopen. Hierop heeft De Jong een ander dekzeil aangeboden, maar ook deze bleek voor vertrek naar ons vakantieadres te hebben doorgelekt.
Als voorlopige oplossing om schade te voorkomen heb ik in een bouwmarkt een waterdicht kunststof dekkleed gekocht en deze onder het Jamet dekzeil gelegd.
=> De Jong heeft spul om naden te dichten over de naden gesmeerd (de naden bij de rits om het dekzeil op te hogen). Sindsdien geen lekkage meer gezien.
5.   De opbergvakken in de vouwwagen (onder de zitbanken) zijn niet waterdicht.
Op de terugreis van vakantie hebben we door een (flinke) regenbui gereden. Bij aankomst thuis blijkt er water te staan in de zes opbergvakken (onder de zitbanken links en rechts) van de vouwwagen. De spullen in de vakken, waaronder een slaapzak en dekens, waren allemaal nat geworden. 
=> De Jong heeft kit achter de witte contourverlichting aangebracht (tussen lampje en traanplaat). Daar zou het water binnenkomen. Ik heb sindsdien niet meer door een regenbui gereden, dus afwachten in het volgende seizoen.
6.   Naden rond het panoramavenster lekken.
Door de naden rondom het panoramavenster sijpelt water. Zowel door de twee naden in de lengte naast de vensters als door de lus waar de buis door gaat.
=> Is door De Jong met nadenmiddel behandeld. Afwachten in het volgende seizoen.
7.   Schade aan de lattenbodem afdekplaat bij aflevering.
Bij aflevering is wederzijds schade aan de lattenbodem afdekplaat geconstateerd.
=> Een nieuwe afdekplaat is toegezegd, maar nog niet geleverd. 
8.   Luifel lekt flink boven de deur van de voortent.
De luifel ziet er prachtig uit. Maar helaas heeft Jamet in haar ontwerp vergeten het voortent doek op het dak door te laten lopen tot over de rits waar de luifel aan vastzit. Hierdoor loopt het water van het dak van de voortent door de rits heen en loopt o.a. bij de deur naar beneden. Erg vervelend, omdat de luifel juist een droge plek voor de deur had moeten creëren. De ontwerper bij Jamet heeft hier toch echt een fout gemaakt.
=> Afwachten of de importeur nog met een oplossing komt. De Jong verwacht er weinig van, want volgens De Jong beschouwd Jamet de luifel als "Zonneluifel". Dus alleen tegen de zon en niet tegen de regen? Ik kampeer ook op plaatsen waar het soms regent (helaas).
9.   Versteviging buisconstructie hoofdtent past niet
Bij het plaatsen van de buizen ter versteviging tussen wagen en lattenbodem gedeelte (die met de buisklemme, het wordt ook kledinghanger), lijkt het of de buis met het uitstekend pinnetje net wat te kort is. Ik krijg de constructie in ieder geval niet netjes in elkaar en ben toch best handig.
=> Ik heb zelf de buis met pinnetje verlengd (was 40 cm, nu 65 cm gemaakt), omdat een reactie/oplossing vanuit De Jong uitbleef. Ik heb exact dezelfde buis als Jamet gebruikt (deze is voor nog geen 5 euro bij de Gamma te koop). Prop met pinnetje overzetten en klaar!
10.   Wiel verwisselen niet mogelijk met bijgeleverde sleutel
De bijgeleverde sleutel heeft maat 17 en 23. De bout om het reservewiel los te maken is echter maat 16 (!) en de wielbouten zijn maat 19. Een wiel verwisselen is dus onmogelijk met de bijgeleverde sleutel. Hier is door Jamet niet over nagedacht. Wat een slordige fout.
=> Zelf heb ik een vervangende bout met maat 17 gekocht en de bestaande bout met maat 16 (om het reservewiel los te maken) vervangen. Ook heb ik een losse wielsleutel maat 19 gekocht voor bij de vouwwagen.
11.   Gootsteen afvoerpijp lekt
De RVS gootsteen heeft een witte kunststof afvoerpijp met een bocht, waar de afvoerslang op wordt geschoven. Er bleek lekkage bij de dichting tussen de RVS gootsteen en de witte kunststof afvoerpijp.
=> Probleem zelf opgelost: Het doorvoergat van de RVS gootsteen bleek een flinke braam te hebben, waardoor geen afdichting mogelijk was. Ik heb de braam weggeschuurd en een extra dichtingsring aan de binnenzijde gelegd. Daarna was de lekkage verholpen.

Tot slot ontdekt De Jong dat de bevestiging van de schokbreker kapot is. Dit is een L-vormig metalen hoekje, waarmee de schokbreker aan het frame zit. De schokbreker bevestiging is vervangen.

Zo je ziet, is het nogal een lijst. Veel (te veel) gedoe met een fonkelnieuwe 4x4 vouwwagen. En het belangrijkste punt is helaas nog niet opgelost: de doorlekkende uitbouwtent. Wordt vervolgd...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal