Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JXP

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #105 Gepost op: augustus 13, 2013, 08:35:30 pm »

Afgelopen dagen/weken druk in de weer met de vakantie voorbereiding.
Voor de twee jaarlijkse BOVAG aanhanger onderhoud in de regen weggebracht.
En een dag later door de regen weer terug naar de stalling gebracht.
Zomer check auto en vandaag de vouwwagen opgehaald en uitgeklapt.

 :(  :(

LEKKAGE....
Er lag water op de bedbodem  :(
Nadere inspectie dekzijl leert dat op twee plaatsen precies op de stiknaad van het uitvouwbare dekzijl een gaatje  :( zit.
Gelukkig geen waterschade aan tentdoek.

Ik had laatst na een flinke regenbui onderweg ook wat water op de bed bodem en een natte tuinstoel kussen die bovenop lag. Vandaag heb ik eens met een looplamp de naden van het dekzijl van mijn 4x4 gecheckt. Dit door een looplamp aan de binnenzijde langs de naden te halen in een donkere garage. Ik kwam aan de bovenzijde bij de ritssluiting zeker 5 gaatjes tegen. Op alle hoeken zaten gaatjes door stikwerk.
De verticalen naden op de hoeken van het dekzeil zijn enkel omgestikt en niet gesealed. Deze naden zijn in het geheel niet waterdicht. Ik heb ze aan de buitenzijde zelf gesealed met rubber repair van Bison. Dit is transparante vullende kit waarmee je ook de gaatjes kan vullen. Als je het met beleid met het bijgeleverde spateltje doet is er praktisch niets van te zien. Mocht dit in de praktijk niet helpen dan is stoppen onderweg bij regen de enigste remedie. Als ik een nieuw dekzeil ga eisen krijg ik toch weer zo'n zelfde. Hier is duidelijk bezuinigt op kwaliteit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #106 Gepost op: augustus 14, 2013, 07:07:26 am »

ik merk dat het alleen bij het 4x4 dekzeil voorkomt. Misschien dan een gewoon dekzeil er op, zonder die extra bergruimte, want kennelijk is Jamet niet in staat die dekzeilen waterdicht te krijgen. Wat ik overigens wel een forse tekortkoming vind van Jamet die al 45 jaar tenten etc. maakt. Eis een nieuw dekzeil met opgehoogde zijkanten. Kan er ook meer spul onder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JXP

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #107 Gepost op: augustus 14, 2013, 08:37:40 pm »

ik merk dat het alleen bij het 4x4 dekzeil voorkomt. Misschien dan een gewoon dekzeil er op, zonder die extra bergruimte, want kennelijk is Jamet niet in staat die dekzeilen waterdicht te krijgen. Wat ik overigens wel een forse tekortkoming vind van Jamet die al 45 jaar tenten etc. maakt. Eis een nieuw dekzeil met opgehoogde zijkanten. Kan er ook meer spul onder.
Een hogere zijkant zal niet werken omdat je dan het elastiek niet kan spannen als je weinig op de wagen heb liggen. Het dekzeil zal dan omhoog komen onder het rijden en mogelijk laat het elastiek zelfs los.
Vandaag met de looplamp check zelfs ontdekt dat als je de ritssluiting opent, zodat er meer bovenop kan, er een stiknaad geheel rondom door een gelijmde verbinding zichtbaar wordt. Dit stiksel heet geen enkel nut. Deze verbinding is in zijn geheel niet meer waterdicht. Dus ook alles wat er door een gesloten ritssluiting lekt kan ook in de wagen komen. Ook dit stiksel heb ik in zijn geheel gekit.
Volgende week gaan we 3 weken met de wagen weg, dus regen moet nu geen probleem meer geven.
Ik weet niet of bovenstaande zaken bij de 2013 "Off road" zijn opgelost dus wel een punt om te bekijken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #108 Gepost op: augustus 15, 2013, 06:29:51 am »

Een hogere zijkant zal niet werken omdat je dan het elastiek niet kan spannen als je weinig op de wagen heb liggen. Het dekzeil zal dan omhoog komen onder het rijden en mogelijk laat het elastiek zelfs los.
Vandaag met de looplamp check zelfs ontdekt dat als je de ritssluiting opent, zodat er meer bovenop kan, er een stiknaad geheel rondom door een gelijmde verbinding zichtbaar wordt. Dit stiksel heet geen enkel nut. Deze verbinding is in zijn geheel niet meer waterdicht. Dus ook alles wat er door een gesloten ritssluiting lekt kan ook in de wagen komen. Ook dit stiksel heb ik in zijn geheel gekit.
Volgende week gaan we 3 weken met de wagen weg, dus regen moet nu geen probleem meer geven.
Ik weet niet of bovenstaande zaken bij de 2013 "Off road" zijn opgelost dus wel een punt om te bekijken.
Hogere zijkanten werkt wel. Ik heb n.l. de oude elastiek laten zitten, zodat het zeil altijd strak trekt, ongeacht wat er onder het zeil zit. Zit ook een 2de elastiek aan het eind van de zeil, maar nog nooit gebruikt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #109 Gepost op: augustus 15, 2013, 02:30:05 pm »

Zie mijn pariculier oproep http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12514.0

Daar heb ik foto's neer gezet hoe ik een tijdelijke en betaalbare oplossing voor het lekkende dekzijl heb gevonden.
Kwam met vlag en wimpel door de "field test".

Gezien de reacties ben ik bang dat mijn tijdelijke oplossing in een permanente oplossing zal veranderen.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #110 Gepost op: augustus 15, 2013, 03:34:09 pm »

Ik ga maar eens een zwarte lijst aanleggen met dealers en vouwwagens. Hier heb je toch geen zin in.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #111 Gepost op: augustus 15, 2013, 04:36:09 pm »

zwarte lijst zal weinig helpen denk ik. Hoeveel mensen vinden/bekijken die nou? gewoon blijven terug gaan en garantie claimen bij de dealers.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #112 Gepost op: augustus 15, 2013, 04:37:26 pm »

Zie mijn pariculier oproep http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12514.0

Daar heb ik foto's neer gezet hoe ik een tijdelijke en betaalbare oplossing voor het lekkende dekzijl heb gevonden.
Kwam met vlag en wimpel door de "field test".

Gezien de reacties ben ik bang dat mijn tijdelijke oplossing in een permanente oplossing zal veranderen.
Het is toch niet de bedoeling dat je vanwege het falen van een fabrikant zelf oplossingen moet zien te vinden voor iets waarvoor je hebt betaald en niet deugt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #113 Gepost op: augustus 15, 2013, 05:03:11 pm »

zwarte lijst zal weinig helpen denk ik. Hoeveel mensen vinden/bekijken die nou? gewoon blijven terug gaan en garantie claimen bij de dealers.

Puur voor mezelf Jelle.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #114 Gepost op: augustus 15, 2013, 06:10:32 pm »

Een hogere zijkant zal niet werken omdat je dan het elastiek niet kan spannen als je weinig op de wagen heb liggen. Het dekzeil zal dan omhoog komen onder het rijden en mogelijk laat het elastiek zelfs los.
Vandaag met de looplamp check zelfs ontdekt dat als je de ritssluiting opent, zodat er meer bovenop kan, er een stiknaad geheel rondom door een gelijmde verbinding zichtbaar wordt. Dit stiksel heet geen enkel nut. Deze verbinding is in zijn geheel niet meer waterdicht. Dus ook alles wat er door een gesloten ritssluiting lekt kan ook in de wagen komen. Ook dit stiksel heb ik in zijn geheel gekit.
Volgende week gaan we 3 weken met de wagen weg, dus regen moet nu geen probleem meer geven.
Ik weet niet of bovenstaande zaken bij de 2013 "Off road" zijn opgelost dus wel een punt om te bekijken.

Leuk, zo'n 'doe-het-zelf' vouwwagen. Had je hem niet beter vooraf als bouwpakket kunnen aanschaffen.......

Ik zou er inmiddels wel horendol van zijn geworden. Daarom bewonder ik jullie doorzettingsvermogen. ......:-)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #115 Gepost op: augustus 15, 2013, 06:20:25 pm »

Ik zie bij mij en bij diverse medekampeerders ook probleempjes met de vw. Maar zolang ik ze zelf eenvoudig kan oplossen geef ik daar de voorkeur aan. Want om nu elke keer terug te moeten naar de dealer voor een kleine reparatie heb ik ook geen zin in.
Je mag natuurlijk niet generaliseren maar het blijven franse producten en bijbehorende kwaliteit.  ;)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #116 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:13:22 pm »

Ik zie bij mij en bij diverse medekampeerders ook probleempjes met de vw. Maar zolang ik ze zelf eenvoudig kan oplossen geef ik daar de voorkeur aan. Want om nu elke keer terug te moeten naar de dealer voor een kleine reparatie heb ik ook geen zin in.
Je mag natuurlijk niet generaliseren maar het blijven franse producten en bijbehorende kwaliteit.  ;)
Daar heb volledig gelijk in! Zou ik ook doen. Maar moet je akkoord gaan met steeds maar weer nieuwe 'probleempjes'. Je mag toch verwachten dat een produkt in de basis goed is.
Schoonheidsfoutjes worden er tijdens de garantietermijn uitgehaald. Dus geen ondeugdelijke kwaliteit, zoals kleine gaatjes in het dekzeil. ....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #117 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:15:04 pm »

Dit trouwens niet alleen voor Jamet, hoor. Ik weet ook van behoorlijke tentdoek problemen bij bepaalde jaargangen van de CC.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

FiPe

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #118 Gepost op: augustus 16, 2013, 01:40:17 pm »

Het is toch niet de bedoeling dat je vanwege het falen van een fabrikant zelf oplossingen moet zien te vinden voor iets waarvoor je hebt betaald en niet deugt.

Ben het helemaal met jou eens.
MAAR ...  >:( ... Wat doe je als de fabrikant lekkende dekzijlen blijft leveren ?

Bij de dealer continue garantie- en waterschade claims indienen terwijl je voor je plezier deze vouwwagen heb gekocht.
Want dit gaat natuurlijk gebeuren en ik vermoed dat het plezier om te gaan kamperen dan snel zal zijn vergaan.

Uiteraard kan je de vouwwagen aan een niets vermoedend persoon verkopen en deze met de problemen opzadelen maar dat is niet mijn stijl.
Daarnaast vind ik de 4x4 CP een heel mooie praktische vouwwagen die, dankzij de tweede lattenbodem, binnen 10 minuten slaapklaar neergezet kan worden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #119 Gepost op: augustus 16, 2013, 06:11:06 pm »

Ben het helemaal met jou eens.
MAAR ...  >:( ... Wat doe je als de fabrikant lekkende dekzijlen blijft leveren ?

Bij de dealer continue garantie- en waterschade claims indienen terwijl je voor je plezier deze vouwwagen heb gekocht.
Want dit gaat natuurlijk gebeuren en ik vermoed dat het plezier om te gaan kamperen dan snel zal zijn vergaan.

Uiteraard kan je de vouwwagen aan een niets vermoedend persoon verkopen en deze met de problemen opzadelen maar dat is niet mijn stijl.
Daarnaast vind ik de 4x4 CP een heel mooie praktische vouwwagen die, dankzij de tweede lattenbodem, binnen 10 minuten slaapklaar neergezet kan worden.
Misschien toch kiezen voor een normaal verlengd dekzeil via de dealer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal