Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2011, 11:06:38 am »

Tjonge jammer weer hoor.
heb nu een jametic 2005 en zag de 4x4 als leuke vervanger maar lees erg veel problemen met de jametic.
Vraag mij af is Jamet nu slechter geworden of hebben we nu een platform waar mensen hun klachten beter kwijt kunnen?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Angel

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 22, 2011, 11:16:57 am »

Ik heb nog geen regen ervaring met de 4X4, maar voorzover ik het lees is dat het grootste mankement. De 4x4 die toch staat voor een beetje off-road en dus eigenlijk ook voor off-road weersomstandigheden lijkt alleen maar gemaakt voor de zon. Dat verhaal met de garderobe stang komt ons  ook bekent voor, maar met het opzetten bij de dealer kwamen we daar al achter en die hebben er meteen een langer stok op gemonteerd.
Gelogd

MichelA

  • Gast
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2011, 01:36:34 pm »

Ik ben blij te lezen dat je het verhaal met de garderobe stang bekend voor komt. Ik begon al te twijfelen of het aan mij lag, dat ik de buis te kort vond.

Vraag: Wie heeft ervaring met lekkage van de uitbouw tent?
Als het om een (structureel) probleem gaat, dat alle uitbouw tenten hebben, dan valt er misschien iets met de importeur te regelen. Met meerdere "lotgenoten" sta je sterker, toch? Het gaat om lekkage door de naad tussen het kuipvormige deel op de grond en de rest van de uitbouw tent. Zie mijn uitleg eerder in deze threat. De uitbouw tent is volgens mij een optie op alle Jametic modellen, dus niet alleen voor model 4x4.

PS: Ik wil hierbij nog wel zeggen dat ik de Jamet 4x4 - ondanks de kinderziektes van het nieuwe model - een erg leuke vouwwagen vind, waar we afgelopen zomer heel fijn mee hebben gekampeerd!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2011, 07:38:05 pm »

Feitelijk is de 4x4 gewoon een Jametic met wat traanplaat en een andere as er onder met schokbrekers. was in 2010 al een groot probleem die lekkage in de bakken. Komt o.a. via de lampjes, maar bij onze Jametic vooral via de wielkasten die niet goed waren gekit. dealer heeft dit goed opgelost en dit jaar geen drup water binnen gehad ondanks de vele regen onderweg. Verder moet het katoenen doek eerst een paar keer nat zijn geweest voordat het waterdicht is. Hadden wij ook. Afgelopen jaar geen drup binnen gehad. Paar keer thuis nat maken met de tuinslang, advies van de ANWB.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2012, 10:51:28 am »

Ik wil toch nog even dit topic aanhalen na onze eerste echt kampeerervaring met de 4X4.

Na wat fixe en langdurige regenbuien ontstond er een lek bij het panoramadak precies bij het "lusje" waar de dakligger voor gaat. Vandaag de dealer gebeld en zij dat dit normaal was en dat dit na een paar regenbuien en opdrogen van het tentdoek wel over moest zijn. ja hoe test je dat ik ga liever niet weer in de regen staan. We hebben nu nog 1 jaar garantie dus wil ik wel dat het verholpen is voordat de garantie is verlopen.

Ook stond er water in de gastencabine de stiknaad tussen het grondzeil en het tentdoek was telkens zeiknat dit zou door de werking van de zon en regen ook wel verholpen worden. ik heb er toch op aangedrongen dat er na gekeken moet worden, omdat de naad er naar mijn idee wel raar uit ziet.

Ook op de rits bij de luifel komt een druppeltje door, maar daar is niets aan te doen.

Aangezien er ook een drukkertje van de tentschort is losgekomen van de bak ga ik toch met heel het spul op 15 juni naar de dealer om alles even na te kijken. Kan ie misschien toch even kijken naar het euvel van het panoramadak.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #20 Gepost op: mei 29, 2012, 11:25:18 am »

Wat lekkage bij een nieuwe vw kan. Hebben wij ook gehad bij onze nieuwe Jametic in 2010. Behoorlijke lekkage ook. Tweede jaar nergens last van. Het nieuwe doek moet nog even inwerken. ANWB adviseerde om de vw op te zetten en een paar keer met de slang nat te spuiten en weer te laten drogen. wij hadden destijds de pech dat het 3 dagen regende en het niet droog werd en het dus maar bleef lekken.
Onze 1 jaar oud gekochte gastencabine nog niet geprobeerd, dat wordt de verrassing als we op vakantie gaan komende zomer.
Ook bij ons lekt de rits van de luifel. Niet op te lossen en vind ik ook niet een probleem.
Die drukkers van het tentschort ben ik altijd voorzichtig mee. Die gaan best zwaar om ze los te halen. En vergeet ze niet los te halen voor je inklapt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #21 Gepost op: mei 30, 2012, 02:33:45 pm »

Vandaag weer even contact gehad met de dealer en gevraagd of hij een paar drukkertjes wil opsturen en dat ik er die zelf wel op probeer te zetten. Scheelt weer 200 km minder rijden met de vouwwagen namelijk. Hij adviseerde wel om ze vast te zetten met popnagels. Iemand een idee of je popnagels en tang zo bij een praxis kan kopen en welke moet ik dan hebben of waar moet ik opletten?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #22 Gepost op: mei 30, 2012, 02:47:56 pm »

Vandaag weer even contact gehad met de dealer en gevraagd of hij een paar drukkertjes wil opsturen en dat ik er die zelf wel op probeer te zetten. Scheelt weer 200 km minder rijden met de vouwwagen namelijk. Hij adviseerde wel om ze vast te zetten met popnagels. Iemand een idee of je popnagels en tang zo bij een praxis kan kopen en welke moet ik dan hebben of waar moet ik opletten?

Bij popnagels staat de maat op de verpakking.
Bijvoorbeeld 4x3 wil zeggen dat de ponagel een diameter heeft van 4 mm en dat er iets 'gepopt' kan worden van 3 mm.
De diameter bepaal je aan de hand van de drukker, hoe groter hoe sterker.
De lengte bepaal je door de diktes van het vast te zetten spul op te tellen.

Ik heb wel vaak een extra ring achter de staalplaat gebruikt voor extra stevigheid, het plaatstaal zou anders kunnen vervormen.
M.a.w. Popnagel door de drukker door het staalplaat en dan door het ringetje (alles met hetzelde maat gat) dan de tang erop en de pin eruit trekken.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #23 Gepost op: mei 30, 2012, 02:55:38 pm »

Ik zal afwachten wanneer ik de drukker krijg en dan even meten. De lengte wordt iets lastiger of misschien ook weer niet. De popnagel komt volgens mij namelijk uit in de holte van het frame van de bedbodem en ik kan er dus ook geen ringetje achterplaatsen volgens mij.

Ik zal eens kijken hoe die andere vastzitten. bij de uitleg over het opzetten hebben ze er ook al 1 vervangen. Ik weet niet hoevaak je die dingen kunt vervangen met gebruik making van het zelfde gat?

Anders moet ik iets gaan verzinnen met magneten of klittenband of iets dergelijks anders blijf je aan de gang ben ik bang voor.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2012, 06:16:04 pm »

Ik zal afwachten wanneer ik de drukker krijg en dan even meten. De lengte wordt iets lastiger of misschien ook weer niet. De popnagel komt volgens mij namelijk uit in de holte van het frame van de bedbodem en ik kan er dus ook geen ringetje achterplaatsen volgens mij.

Ik zal eens kijken hoe die andere vastzitten. bij de uitleg over het opzetten hebben ze er ook al 1 vervangen. Ik weet niet hoevaak je die dingen kunt vervangen met gebruik making van het zelfde gat?

Anders moet ik iets gaan verzinnen met magneten of klittenband of iets dergelijks anders blijf je aan de gang ben ik bang voor.
Zorg voor een strak passende maat popnagel. Dan hoeft er geen ringetje achter en gaat het ook niet meer los. Desnoods het gat iets opboren indien mogelijk.
De drukkers voor de flappen maak je in de flappen en de ringen kun je vast aan onderzijde bedbodem vast zetten. Zorg wel voor enige speling, anders kans op scheuren binnentent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #25 Gepost op: juni 15, 2012, 07:23:48 pm »

Zo ben vandaag bij de dealer geweest met de uitbouw/gastencabine. De uitbouw heb ik daar achtergelaten en wordt door de tentenmaker naar gekeken wat er aan te doen. De dealer wist zelf eigenlijk ook niet goed wat er aan te doen. Hij had wel het idee dat de elastieken niet helemaal goed zitten. Deze zitten namelijk precies in de naad van het doek hij had het er over dat het beter zou zijn als het beter zou zijn als het elastiek er iets boven zou zitten, zodat de naad dan meer naar binnen/onderen zou gaan en meer beschut was voor de regen.

Ik heb het ook nog even over de lekkage gehad in de voortent bij het dakraam. Hij had dit nogmaals aangekaart bij de dealer en deze adviseerde er een "pet" op te zetten. Ik had echt geen idee wat ie daarmee bedoelde. Ik heb nu een potje meegekregen waarvan ik de inhoud met een kwastje op de zwakke plak kan smeren aan de buitenkant (dan zou het zeker waterdicht zijn en dat schijnt het "petje" te zijn. Het wittte biesje of hoe noem je dat schijnt niet het juiste materiaal te zijn vandaar. De dealer zij wel dat het misschien inmiddels door regen en zonneschijn ook al wel verholpen kon zijn en ik het er nog niet meteen op moest smeren.
Gelogd

Jametic4x4offroad

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2012, 09:30:58 pm »

Houd ons op de hoogte, ook wij hebben last van lekkage bij de zijtent en bij het panoramdak van de 4x4. Campo adviseerde om dit in te smeren met kit voor tentnaden. Ook zou een serie van de zijtenten verkeerd gestikt zijn, de onze niet maar hij lekte wel 2 weken lang...
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2012, 09:47:45 pm »

Ik heb een week of twee geleden de tent weggebracht bij campo. Voor het lekken van het dak heb ik ook een potje spul meegekregen het materiaal van het biesje schijnt niet de juiste te zijn. Tent wordt vrijdag opgehaald. voorzover ik het door de telefoon begreep hebben ze er aan de binnenkant, tussen het tentdoek en het opstaande randje zeg maar, een extra katoenen strook tussen gezet. Als dat niet werkt kunnen die opstaande rand ook nog een keer dubbel stikken. Hij gaf ook eerlijk toe dat wij een soort proef project zijn, omdat ze niet weten waar het vandaan komt en ze nog geen verdere klachten hierover hebben gehad, maar blijkbaar wel dus.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #28 Gepost op: juni 30, 2012, 01:52:57 pm »

Vandaag de wagen ook opgezet met het doel om onze nieuw aangeschafte gastencabine eens goed nat te maken zodat ie watedicht is. Na 2x goed natgespoten te hebben komen er een paar druppels water bij de onderste naad, overgang tentdoek en onderzeil, naar binnen. Persoonlijk denk ik dat dit komt door nieuwigheid. De gestikte naad ziet er wel goed uit. Mocht het "lekken" blijven, dan smeer ik er wel een keertje spul op om de naden waterdicht te maken. Het is niet onoverkomelijk voor ons.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #29 Gepost op: juli 01, 2012, 10:18:18 am »

Wij hebben vrijdag de tent teruggekregen en het enige wat ze er aan gedaan hebben is een extra stuk katoen over de naad gestikt die telkens verzadigd was van het water. Het lijkt er ook op dat, wanneer je nu binnen zit je, geen lichtstralen van buiten ziet. Maar ja ik heb hem niet opgezet dus kan het niet met zekerheid zeggen dat het de oplossing is. Als het dan nog niet opgelost is stuur ik hem weer terug en moeten ze er maar iets anders op verzinnen. Het is een nieuw product waar nog garantie opzit dus moeten ze het zelf maar oplossen en ga ik niet zelf met oplossingen komen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal