Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

primera

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #30 Gepost op: juli 01, 2012, 11:20:21 am »

Als ik de verhalen zo lees.
lijkt het erop dat ze vroeger eerst alles goednakeken en aanpaste voor ze de vw en tent op de markt zette.

Tegenwordig moet alles zo snel mogelijk de markt op met alle gevolgen van dien.

Als ik dit allemaal lees dan ben ik haast blij dat ik een oude vw.
Probleem vrij.
Degelijke kwalilteit.

Helaas ik het merk Alpen Kreuzer failliet.

Maar de Allure is nog steeds goed vekrijgbaar ondanks de leeftijd.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #31 Gepost op: juli 01, 2012, 11:40:05 am »

Misschien dat dit inderdaad de tendens is van deze tijd. Degelijke producten maken en failliet gaan of de hoofdprijs betalen. Of lopende band productie tegen een betaalbare prijs met het risico dat er iets aan is. Tja het is het 1 of het ander.
Gelogd

phelu

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #32 Gepost op: juli 19, 2012, 08:11:42 pm »

iemand al ervaring of de oplossing met de katoenen band op de lekkende naad van de uitbouw afdoende helpt ?
wij hebben namelijk ook dit zelfde probleem, en vraag me af of ik niet beter naar een zeilmakerij kan gaan o.i.d. Klinkt me namelijk nogal kneuterig in de oren, weer een randje katoen op de kunstof naad gestikt...lekken die stiknaden waarmee die rand erop is gezet dan niet ook weer door?
Ik vrees als ik dit forum lees dat ons nog wat geintjes te wachtten staan. Kuipgrondzeil leek ons ook al erg krap...je trapt het steeds bijna weg omdat het de grond niet raakt recht onder je bedinstap.
afijn, we hebben hem nog maar 1 week gebruikt en gaan nu voor langer weg....ben benieuwd : (
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #33 Gepost op: juli 19, 2012, 11:04:20 pm »

Als ik de verhalen zo lees.
lijkt het erop dat ze vroeger eerst alles goednakeken en aanpaste voor ze de vw en tent op de markt zette.

Tegenwordig moet alles zo snel mogelijk de markt op met alle gevolgen van dien.

Als ik dit allemaal lees dan ben ik haast blij dat ik een oude vw.
Probleem vrij.
Degelijke kwalilteit.

Helaas ik het merk Alpen Kreuzer failliet.

Maar de Allure is nog steeds goed vekrijgbaar ondanks de leeftijd.

Tja voor een deel heb je natuurlijk gelijk, Trigano en Jamet zijn beide uit de zelfde stal, waarbij de Trigano's net iets beter zijn afgewerkt, maar dat merk je dan gelijk in de hogere prijs. Was vroeger ook met auto's, maar daar zijn ze er achter gekomen dat een A en een B merk met kwaliteit verschil op termijn niet werkt en zie de verschillen in kwaliteit steeds kleiner worden. VW/skoda/seat is hiervan een sprekend voorbeeld.
Maar dan nog vind ik het niet passen om met een potje nadendicht naar huis te worden gestuurt, goed gestikte tent naden behoren gewoon waterdicht te zijn, wij hebben nu een week met onze 6 jaar oude trigagano in de regen en harde wind (7-8) gestaan aan de kust, zonder maar 1 druppel lekkage.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:43:29 am »

Nog even terugkomend op de lekkende gastencabine: die van ons lekt op precies dezelfde plek. Afgelopen week teruggekomen van vakantie in Frankrijk en toch een paar buien op de kop gehad. Eerder gaf ik aan dat een paar druppels niet problematisch zijn, maar de boel is behoorlijk nat. Contact opgenomen met de leverancier, die het gaat doorspelen naar Jamet. Kan wat langer gaan duren ivm de grote vakantie, ook in Frankrijk....
Gelogd

villeke

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:22:47 pm »

Kortgeleden heb ik de jametics bij campolife in heinenoord gezien. Wat vielen ze mij tegen zeg! Erg dun tentdoek, vooral de zijwanden, de nieuwe CP keuken is erg slecht ontworpen (kraantje is nauwelijks te bedienen), erg iele ritsjes. Het voelt en ziet allemaal wat gammel. De andere modellen van jamet ogen beter al heb ik daar minder naar gekeken omdat wij naar den snelklapper op zoek zijn. Een jametic wordt het niet in ieder geval. Al is de prijs lager dan andere merken, de prijs-kwaliteit verhouding is m.i. Een stuk minder.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 11, 2012, 01:43:09 pm »

Kortgeleden heb ik de jametics bij campolife in heinenoord gezien. Wat vielen ze mij tegen zeg! Erg dun tentdoek, vooral de zijwanden, de nieuwe CP keuken is erg slecht ontworpen (kraantje is nauwelijks te bedienen), erg iele ritsjes. Het voelt en ziet allemaal wat gammel. De andere modellen van jamet ogen beter al heb ik daar minder naar gekeken omdat wij naar den snelklapper op zoek zijn. Een jametic wordt het niet in ieder geval. Al is de prijs lager dan andere merken, de prijs-kwaliteit verhouding is m.i. Een stuk minder.

Over de nieuwste Jametic kan ik niet oordelen, wij hebben een gebruikte van 2006. Zoals zo vaak, hoe duurder, hoe beter. De prijs/kwaliteitverhouding was/is altijd prima bij Jamet. Wij zijn voor Jametic gegaan omdat we een snelle klapper wilden en niet al te duur.Het is maar voor een paar weken per jaar. De Trigano Odyssee, vergelijkbaar met de Jametic is kwalitatief iets beter, maar ook gelijk stukken duurder.  Je kunt ook een HK voor € 15000 of meer kopen. Tis maar net wat je zoekt/wilt...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 01:44:57 pm door davinci »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 11, 2012, 09:00:21 pm »

Kortgeleden heb ik de jametics bij campolife in heinenoord gezien. Wat vielen ze mij tegen zeg! Erg dun tentdoek, vooral de zijwanden, de nieuwe CP keuken is erg slecht ontworpen (kraantje is nauwelijks te bedienen), erg iele ritsjes. Het voelt en ziet allemaal wat gammel. De andere modellen van jamet ogen beter al heb ik daar minder naar gekeken omdat wij naar den snelklapper op zoek zijn. Een jametic wordt het niet in ieder geval. Al is de prijs lager dan andere merken, de prijs-kwaliteit verhouding is m.i. Een stuk minder.

mmm, ik weet niet welke ritsen je bedoelt met erg iel? volgens mij zijn ook door Jamet de gebruikelijke grove kunststof ritsen ingenaaid, verder kan je ipv een CP-keuken ook een gewone keuken bestellen (meer bergruimte en praktischer)

Wat betreft het doek; het is zeker niet dun, maar ik vind eerder de afwerking van de naden wat slordig (lees vaak losse draadjes)
tja al met al is het alle waar naar zijn geld.......
en ieder zo zijn eigen wensen.. WW

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2012, 09:30:50 pm »

Al is de prijs lager dan andere merken, de prijs-kwaliteit verhouding is m.i. Een stuk minder.
Als de prijs (p) lager is en kwaliteit (q) ook dan is de p:q daarmee toch constant? Oftewel, je betaalt minder, het gaat wellicht minder lang mee (geen idee), maar je verliest ook minder en je kan sneller besluiten dat je toch weer iets anders wil.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 09:38:31 pm door Qwaqa »
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:55:20 pm »

Als de prijs (p) lager is en kwaliteit (q) ook dan is de p:q daarmee toch constant? Oftewel, je betaalt minder, het gaat wellicht minder lang mee (geen idee), maar je verliest ook minder en je kan sneller besluiten dat je toch weer iets anders wil.

indien p/2 leidt to q/4 t.o.v. een andere vw, dan neemt de prijs:kwaliteit verhouding dus af I: Maar goed ik geef toe dat het allemaal relatief en deels subjectief is

mmm, ik weet niet welke ritsen je bedoelt met erg iel? volgens mij zijn ook door Jamet de gebruikelijke grove kunststof ritsen ingenaaid, verder kan je ipv een CP-keuken ook een gewone keuken bestellen (meer bergruimte en praktischer)

Wat betreft het doek; het is zeker niet dun, maar ik vind eerder de afwerking van de naden wat slordig (lees vaak losse draadjes)
tja al met al is het alle waar naar zijn geld.......
en ieder zo zijn eigen wensen.. WW



wij zagen de jametic blue style en 4x4 met uitritsbare ramen en muggengaas. Ik vond o.a. die ritsen erg ielig en dat oogde mij niet robuust en de ritsen zijn gewoonweg niet te vergelijken met bijvoorbeeld YKK ritsen die Roadmaster gebruikt. En wat betreft het doek, dat is echt wel een stuk dunner dan. Het dak is min of meer vergelijkbaar met andere merken (uit mijn hoofd 280 gr/m2; Roadmaster heeft bv 330 gr/m2), maar de wanden zijn een stuk dunner (het aantal gr/m2 is mij even ontschoten). Ik had daar met de verkoper nog een discussie over en hij erkende dat ook. Of dat bij het gebruik nu significant veel uitmaakt dat is een andere discussie, maar in het geval van regen i.c.m. veel wind (en dus veel regen zijdelings op de tent) denk ik wel.

Wat betreft de CP keuken, die zag er niet slecht uit maar is praktisch naar mijn mening slecht ontworpen en dat terwijl hij duurder is. De standaard keuken is inderdaad veel beter en daar was ik bijvoorbeeld wel enthousiast over. Maar ik snap werkelijk niet waarom die CP keuken op deze manier in de markt is gezet.

Maar om niet al te veel  :off te geraken (het topic betreft specifiek de 4x4), ik heb het met de verkoper ook over de ervaringen van sommigen gehad mbt een lekkende gastencabine en lekkende panoramaramen. En al s ik dan lees dat men er maar een potje spul op moet smeren dan denk ik dat kan toch niet bij een nieuw product  ::) :? Dan kan het niet anders dat er hier sprake is van een constructiefout/ontwerpfout of het gebruik van ondeugdelijke materialen. En eigenlijk is dat heel jammer want het zijn gewoon erg leuke tenten om te zien en qua design prima in orde.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:00:38 pm »

Kortgeleden heb ik de jametics bij campolife in heinenoord gezien. Wat vielen ze mij tegen zeg! Erg dun tentdoek, vooral de zijwanden, de nieuwe CP keuken is erg slecht ontworpen (kraantje is nauwelijks te bedienen), erg iele ritsjes. Het voelt en ziet allemaal wat gammel. De andere modellen van jamet ogen beter al heb ik daar minder naar gekeken omdat wij naar den snelklapper op zoek zijn. Een jametic wordt het niet in ieder geval. Al is de prijs lager dan andere merken, de prijs-kwaliteit verhouding is m.i. Een stuk minder.

Kwam net nog een folder tegen van Trigano: dikte van tentdoek is identiek aan die van Jametic: dak is 340g/vierkante meter en van de zijkanten 280g/vierkante meter. Dus zo dun is het doek niet, toch?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:41:25 pm »

Kwam net nog een folder tegen van Trigano: dikte van tentdoek is identiek aan die van Jametic: dak is 340g/vierkante meter en van de zijkanten 280g/vierkante meter. Dus zo dun is het doek niet, toch?

hmmm mijn persoonlijke ervaring bij het aanschouwen en de informatie van de verkoper zouden dan niet kloppen. Verkoper erkende dat het doek dunner is dan sommige andere merken. Ik ben bekend met de waarden van de Trigano's maar weet niet of Jamet en Trigano op dat vlak hetzelfde leveren. Wederom een beetje :off en wil er ook geen hele discussie van maken, maar laat ik het anders zeggen: de tentzijwanden van de Jametics voelen bij lange na niet zo dik als het dak en zijn ook niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Roadmaster. Maar goed, gevoel en feit zijn 2 verschillende dingen.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:58:10 pm »

hmmm mijn persoonlijke ervaring bij het aanschouwen en de informatie van de verkoper zouden dan niet kloppen. Verkoper erkende dat het doek dunner is dan sommige andere merken. Ik ben bekend met de waarden van de Trigano's maar weet niet of Jamet en Trigano op dat vlak hetzelfde leveren. Wederom een beetje :off en wil er ook geen hele discussie van maken, maar laat ik het anders zeggen: de tentzijwanden van de Jametics voelen bij lange na niet zo dik als het dak en zijn ook niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Roadmaster. Maar goed, gevoel en feit zijn 2 verschillende dingen.

Maakt ook niet uit, je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben :J
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:23:10 pm »

Maakt ook niet uit, je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben :J

inderdaad :K
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 19, 2012, 08:52:05 am »

Afgelopen week diverse malen contact gehad met de leverancier van onze gastencabine ivm de lekkage. Ze willen hem wel bekijken en eventueel impregneren. Het doek is perfect waterdicht, behalve op de plek van de overgang van tentdoek/plastic bij de naad. Oh ja, of ik het geheel maar even langs wilde brengen.  Wij wonen op ruim 1,5 uur rijden ::). Gezegd dat  impregneren volgens mij niet de oplossing is en langsbrengen ook geen optie is voor ons. Of opsturen onder garantie mogelijk was en hoe we het met de kosten hiervan doen. Hier reageerden ze eerst terughoudend op.  Heb toen aangegeven dat verzendkosten voor de verkopende partij zijn indien een product binnen de garantietermijn defect gaat. Oh ja, hier heeft u een antwoordnummer.........

we zullen dus zien.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal