Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45700 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:57:24 pm »

Afgelopen week diverse malen contact gehad met de leverancier van onze gastencabine ivm de lekkage. Ze willen hem wel bekijken en eventueel impregneren. Het doek is perfect waterdicht, behalve op de plek van de overgang van tentdoek/plastic bij de naad. Oh ja, of ik het geheel maar even langs wilde brengen.  Wij wonen op ruim 1,5 uur rijden ::). Gezegd dat  impregneren volgens mij niet de oplossing is en langsbrengen ook geen optie is voor ons. Of opsturen onder garantie mogelijk was en hoe we het met de kosten hiervan doen. Hier reageerden ze eerst terughoudend op.  Heb toen aangegeven dat verzendkosten voor de verkopende partij zijn indien een product binnen de garantietermijn defect gaat. Oh ja, hier heeft u een antwoordnummer.........

we zullen dus zien.
Wij hebben ook lekkage in onze zijtent voor de Jametic. Zijtent net gekocht, 1 jaar oud. Wel nog een jaar garantie volgens de aankoopbon. Bij ons lekkage rondom waar de flappen zitten genaaid. Die zitten er eigenlijk op de kop aan. De flappen moeten meteen een knik maken om naar de grond te gaan. Hierdoor ontstaat een gootje en staan de naden natuurlijk onder spanning en loopt het water zo naar binnen. Is dat bij jullie ook zo?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:28:09 pm »

Wij hebben ook lekkage in onze zijtent voor de Jametic. Zijtent net gekocht, 1 jaar oud. Wel nog een jaar garantie volgens de aankoopbon. Bij ons lekkage rondom waar de flappen zitten genaaid. Die zitten er eigenlijk op de kop aan. De flappen moeten meteen een knik maken om naar de grond te gaan. Hierdoor ontstaat een gootje en staan de naden natuurlijk onder spanning en loopt het water zo naar binnen. Is dat bij jullie ook zo?

Onze flappen komen ONDER de cabine: anders kun je de elastieken waar de haringen inkomen niet vastzetten. Nee, bij ons lekt ie bij de naad waar ook deze elastieken vastzitten, bij de overgang van tentdoek naar kunststof.....Had op vakantie die naden ook al geimpregeerd en spul opgesmeerd speciaal voor lekkage bij naden: helaas zonder succes. Onze cabine is ook nog spiksplinternieuw, was de 1e vakantie dat ie meeging.  We zullen wel zien. Altijd positief blijven I:
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 19, 2012, 05:22:14 pm »

Onze flappen komen ONDER de cabine: anders kun je de elastieken waar de haringen inkomen niet vastzetten. Nee, bij ons lekt ie bij de naad waar ook deze elastieken vastzitten, bij de overgang van tentdoek naar kunststof.....Had op vakantie die naden ook al geimpregeerd en spul opgesmeerd speciaal voor lekkage bij naden: helaas zonder succes. Onze cabine is ook nog spiksplinternieuw, was de 1e vakantie dat ie meeging.  We zullen wel zien. Altijd positief blijven I:
De flappen zitten bij ons over de elastieken heen. Hebben jullie het nieuwe model met de schuine achterkant?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 19, 2012, 08:15:07 pm »

De flappen zitten bij ons over de elastieken heen. Hebben jullie het nieuwe model met de schuine achterkant?
Nee, zie foto
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 22, 2012, 08:24:37 pm »

Dit model hebben wij ook, van 2011. Maar dan de flappen over de elastieken, zodat je de elastieken niet meer ziet. Inmiddels met de dealer gebeld waar de tent is gekocht. Die wist meteen al wat het euvel was. Schijnt dus meer voor te komen. Ik stuur de tent op, wordt dan door de dealer bekeken en gaat dan evt. voor reparatie terug naar Jamet. Dus ik vertrouw maar op een goede afloop. Al zal het wel lang gan duren denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

BoersmaS

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #50 Gepost op: september 19, 2012, 09:59:30 am »

In 2011 ook een nieuwe Jametic 4x4 aangeschaft, daar hebben we ook telkens problemen mee.
De rubbers op de keuken heb ik met secondenlijm vastgeplakt, zij zitten nu wel vast maar er breken er nu stukken af.
Het frame van de voortent is aangepast, wanneer je het grondzeil ingeritst had en de tent ging afspannen scheurde het tentdoek.
De voortent lekte op vele plaatsen.
Er komt water in de bankbakken, waardoor je kleren nat worden.
De afvoer van de keuken is niet optimaal er ligt telkens water in de bovenste la.
Het eerste jaar hadden we al gelijk de rechter schokdemper eraf liggen.
Er was geen sleutel erbij die de wiel bouten eraf kon draaien.
De snel koppeling van de staande palen doet gewoon niets, opgelost met slang koppeling.
Bijna alle problemen zijn door de dealer opgelost, maar vervelend is zeker.

Wij hebben het voornemen deze wagen te verkopen en dan een Holtkamper cocoon xl MTT aan te schaffen.
Welke problemen komen we dan tegen.
Zijn hier al ervaringen mee.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #51 Gepost op: september 19, 2012, 10:15:42 am »

Wij hebben het voornemen deze wagen te verkopen en dan een Holtkamper cocoon xl MTT aan te schaffen.
Welke problemen komen we dan tegen.
Zijn hier al ervaringen mee.

Vervelend, al die problemen!  :(

Heb je, om op je vraag in te gaan, al eens in het Holtkamper-deel van dit forum gekeken? Daar staat een scala aan onderwerpen over de voors en tegens van dit merk.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #52 Gepost op: september 19, 2012, 12:09:14 pm »

Vervelend, al die problemen!  :(

Heb je, om op je vraag in te gaan, al eens in het Holtkamper-deel van dit forum gekeken? Daar staat een scala aan onderwerpen over de voors en tegens van dit merk.
nou bij de cocoon of astra echt niet.
Alleen paulpaul heeft defecten.
Voor de rest zijn er veel die dingetjes willen wijzigen maar heeft dat niet iedereen?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Miss BBQ

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #53 Gepost op: september 19, 2012, 12:11:43 pm »

@BoersmaS: in elk geval van harte welkom op dit leuke, behulpzame en informatieve forum.
Veel succes met het zoeken naar een waardiger opvolger van jullie Jametic.

De zoekfunctie doet inderdaad wonderen, kun je alvast inlezen. :)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #54 Gepost op: september 19, 2012, 12:13:19 pm »

nou bij de cocoon of astra echt niet.
Alleen paulpaul heeft defecten.
Voor de rest zijn er veel die dingetjes willen wijzigen maar heeft dat niet iedereen?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik zeg toch ook niet dat iedereen problemen heeft met zo'n wagen? Laat ik het dan zo stellen: voor een vraag over Holtkamper kun je beter even gaan kijken op het Holtkamper deel van het forum, de kans is groter dat je d??r nuttige informatie vindt dan op het Jamet deel
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #55 Gepost op: september 19, 2012, 01:04:53 pm »

Alleen paulpaul heeft defecten.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Dat lijkt me wat erg kort door de bocht... PaulPaul verwoordt ze misschien het scherpst, maar ga nu niet net lopen doen alsof wat bij hem gebeurd exemplarisch is. Dan zie ik toch weer wat symptomen van het inmiddels beruchte Holtkamper-roze-bril-virus... :K Maar, en dat is on-topic: die problemen gaan over de Kyte en niet over de Cocoon. Verder sluit ik me aan bij NielsP: zie het Holtkamper deel van dit forum.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #56 Gepost op: september 19, 2012, 01:30:26 pm »

het inmiddels beruchte Holtkamper-roze-bril-virus...

:#

@Boersma: lees je kort in in de HK sectie van dit forum, noteer wat zaken en ga eens bij HK kijken. Bespreek de gelezen issues die je dwars zaten en vergeet vooral niet de door wijnand genoemde bril af te zetten..  :#. Je komt er dan vast uit.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #57 Gepost op: september 19, 2012, 07:32:38 pm »

Ach, wij hadden eerst ook nogal wat problemen met onze 2010. Alles is opgelost en nu vinden we het een fijne vouwwagen en zien geen reden om deze weg te doen. En een Holtkamper kopen, dat is wel weer het andere uiterste. Er zijn nog heel wat merken er tussen in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #58 Gepost op: september 19, 2012, 08:10:54 pm »

Dan zie ik toch weer wat symptomen van het inmiddels beruchte Holtkamper-roze-bril-virus...
geloof me heb echt niet zo een bril. Ook ik heb op sommige dingen mijn vraagtekens maar dat had ik bij de trigano ook.
En idd de hk producten zijn niet 100% maat welk merk is dat ik wel?
Jamet levert voor het geld een mooi product.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #59 Gepost op: september 20, 2012, 05:42:38 am »

Ach, wij hadden eerst ook nogal wat problemen met onze 2010. Alles is opgelost en nu vinden we het een fijne vouwwagen en zien geen reden om deze weg te doen. En een Holtkamper kopen, dat is wel weer het andere uiterste. Er zijn nog heel wat merken er tussen in.
Vergeten, maar afgelopen voorjaar een 1 jaar oude zijtent gekocht. Helaas, lek bij de eerste regenbui. Is inmiddels terug naar de dealer en gaat naar Jamet voor reparatie onder garantie. Jammer van de lekkage, maar onze dochter heeft er toch veel plezier van gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal