Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45697 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurriaan

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #60 Gepost op: september 20, 2012, 08:03:20 am »

Ik lees al deze problemen maar raak dan niet echt in de stemming.

Ik heb in 2010 een Jametic gekocht ( Ecru/Congac ) bij Vervat en heb alleen lekkage bij de afvoer van het keukentje.
heb ook al gelezen wat de oorzaak kan zijn dus ga een is kijken of ik die verhelpen kan.

Verder heb ik regelmatig regen gehad en geen lekkage kunnen ontdekken.
Ben erg tevreden met de klapper, wat mij wel verbaasde is dat ik water had staan in de voorste twee bakken van de bankjes naast de wielkas.

Daar hebben meerdere mensen last lees ik, zit net buiten de garantie dus ga zelf maar even kitten.
Heb gelezen dat het de wielkast betreft.

Verder toppie klapper ben er erg mee in mijn nopjes.

Tevens een vraag heeft iemand een idee waar ik het beste de voortentuitbouw / slaapcabine kan kopen in de juiste kleuren voordat ik rond ga bellen langs alle dealers.

Alvast bedankt voor het lezen en het antwoord op de vraag

Groet Jurriaan
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #61 Gepost op: september 20, 2012, 02:53:59 pm »

Ik lees al deze problemen maar raak dan niet echt in de stemming.

Ik heb in 2010 een Jametic gekocht ( Ecru/Congac ) bij Vervat en heb alleen lekkage bij de afvoer van het keukentje.
heb ook al gelezen wat de oorzaak kan zijn dus ga een is kijken of ik die verhelpen kan.

Verder heb ik regelmatig regen gehad en geen lekkage kunnen ontdekken.
Ben erg tevreden met de klapper, wat mij wel verbaasde is dat ik water had staan in de voorste twee bakken van de bankjes naast de wielkas.

Daar hebben meerdere mensen last lees ik, zit net buiten de garantie dus ga zelf maar even kitten.
Heb gelezen dat het de wielkast betreft.

Verder toppie klapper ben er erg mee in mijn nopjes.

Tevens een vraag heeft iemand een idee waar ik het beste de voortentuitbouw / slaapcabine kan kopen in de juiste kleuren voordat ik rond ga bellen langs alle dealers.

Alvast bedankt voor het lezen en het antwoord op de vraag

Groet Jurriaan
Via Zoekwekker.nl een zoekopdracht plaatsen. Die zoekt iedere dag de site's af naar resultaten.  Zo heb ik de onze afgelopen voorjaar ook gevonden. 1 jaar oud, geheel ecru dus prima passend bij onze Jametic 2010 cognac/ecru.

wat de wielkasten betreft, dat is een constructiefout. Lijkt me dat ze dat nog moeten oplossen voor je, ook al is je garantie voorbij. Omdat je geen regen hebt gehad, heb je het niet eerder gezien toch? Gewwoon proberen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #62 Gepost op: september 20, 2012, 03:09:33 pm »

Volgens mij moeten ze het inderdaad gewoon voor je oplossen, ook al is de garantie periode voorbij. Je mag wel verwachten dat je vw langer dan twee jaar mee gaat. Wil niet zeggen dat het geheel kosteloos zou moeten zijn, maar dat zou wel zo netjes zijn.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #63 Gepost op: september 20, 2012, 05:01:27 pm »

En het probleem is bekend bij Jamet. Hebben er al heel veel terug gehad voor de lekkage van de wielbakken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #64 Gepost op: september 20, 2012, 09:14:34 pm »

Ik heb vandaag bij De Wit speciaal even in de bankjes van een van de opgestelde Jamets gekeken en daar was duidelijk een verse kitrand te zien :# :#

Ik denk dat ze dat nu bij de Wit zelf maar doen om evt problemen voor te zijn :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #65 Gepost op: september 21, 2012, 05:50:44 am »

Alleen een simpel randje kit er boven op schijnt niet voldoende te zijn.  Scherm moet er uit en helemaal opnieuw in de kit en dan weer monteren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #66 Gepost op: september 21, 2012, 04:17:02 pm »

Dat zal vast wel, daar heb ik geen verstand van, het was dat ik in een bankje keek en het viel mij als leek gelijk op die kitrand...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #67 Gepost op: september 21, 2012, 08:30:19 pm »

Er moet ook best wat kit tussen, want ik vind die spatschermen niet bepaald op maat en netjes afgewerkt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jurriaan

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #68 Gepost op: september 21, 2012, 08:37:35 pm »

Bedankt, voor alle advies ga toch maar eens bellen. Niet geschoten is altijd mis. Groet Jurrriaan.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #69 Gepost op: september 21, 2012, 10:20:00 pm »

Bedankt, voor alle advies ga toch maar eens bellen. Niet geschoten is altijd mis. Groet Jurrriaan.

je hebt wettelijk gewoon recht op volledig herstel. Jamer erkent dit specifieke probleem en het speelde met name in 2010. moet goedkomen dus. succes!
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #70 Gepost op: september 22, 2012, 12:33:25 pm »

Problemen met de Jamet 4x4 (kwaliteit/ontwerp):
2.   De ?voortent uitbouw? is niet waterdicht.
De eerste nacht nadat ik de uitbouw voor het eerst (zo nieuw uit de verpakking) heb opgezet, heeft het licht geregend. De volgende ochtend liggen mijn kinderen met hun luchtbed in een plas water in de uitbouw.
Ik ben op zoek gegaan naar de plaats waar het water binnenkomt. Bij de volgende regenbui wordt duidelijk dat water via de onderste naad (ca. 10 cm vanaf de grond) tussen tent en kuipzeil binnenloopt. Het water loopt over de hele lengte van deze naad (dus de drie zijden van de uitbouw) naar binnen. Deze naad blijkt enkel gestikt zonder omslag te zijn (zie tekening hieronder) en niet, zoals bij de hoofdtent, dubbel gestikte met omslag (zie tekening hieronder rechts). Volgens mij heeft Jamet hier een (ontwerp)fout gemaakt.

=>



Zelf ook problemen met lekkage in de uitbouw. Teruggekoppeld naar de verkopers: ze geven aan dat alle uitbouwtenten bij  hun op deze manier genaaid zijn. Het kan wel, dubbel gestikt, maar dat gaat tenkoste van de hoeveelheid tentdoek  :?wat overblijft, zeggen ze. Ook komt er bij deze manier van stikken teveel spanning op de naad te staan?!?! Wordt vervolgd. Verder heb ik aangeven dat de flappen aan de buitenkant, onderaan vreemd zijn geplaatst: je moet ze onder de cabine vouwen, anders sla je de haringen van de elastieken erdoorheen. Deze elastieken zijn trouwens genaaid in de naad die lekt.....Zie bijgevoegde afbeeldingen. De foto met de witte flappen zijn volgens mij zoals het hoort: ze zijn boven de elastieken geplaatst, zodat het hemelwater netjes wegloopt. De ander foto, met blauwe flappen ( onze klapper dus ) zijn dus volgens mij vreemd geplaatst. Wij moeten ze dus onder de cabine frommelen....l
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 12:44:20 pm door davinci »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #71 Gepost op: september 22, 2012, 06:32:01 pm »

Bij de onze van 2011 zitten de elastieken wel onder de flappen, maar is de naaed zoals beschreven enkel gestikt. En er vormt zich door deze naaiwijze een soort gootje doordat de stof op die rand omhoog staat. Omdat ik garantie had, heb ik de zijtent retour gestuurd naar de dealer. Die zegt dat de zijtent terug gaat naar Jamet en dat het opgelost gaat worden. En dat kan even duren, maar als het maar voor volgend jaar is. Maar triest is het wel dat Jamet met zovele jaren ervaring op een dergelijke wijze tenten maakt. En gewoon hele series die lek zijn. En niet eens het doek, maar op een naad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #72 Gepost op: september 22, 2012, 08:03:46 pm »


Verder heb ik aangeven dat de flappen aan de buitenkant, onderaan vreemd zijn geplaatst: je moet ze onder de cabine vouwen, anders sla je de haringen van de elastieken erdoorheen. Deze elastieken zijn trouwens genaaid in de naad die lekt.....Zie bijgevoegde afbeeldingen. De foto met de witte flappen zijn volgens mij zoals het hoort: ze zijn boven de elastieken geplaatst, zodat het hemelwater netjes wegloopt. De ander foto, met blauwe flappen ( onze klapper dus ) zijn dus volgens mij vreemd geplaatst. Wij moeten ze dus onder de cabine frommelen....l[/font][/size]

Er bestaan twee soorten afwateringsflappen. Het type dat je over de haringen heen doet en naar buiten toe vast zet. en een type dat je naar binnen slaat om daar een grondzeil over heen te leggen. daarmee kan je zelf eenvoudig een kuip creëren.  Je moet ze dus niet frommelen maar strak naar binnen slaan. Kennelijk lopen deze twee typen bij Jamet door elkaar. (andere toeleverancier?)
Gelogd
Adventure Awaits

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #73 Gepost op: september 22, 2012, 08:29:50 pm »

Bij de onze van 2011 zitten de elastieken wel onder de flappen, maar is de naaed zoals beschreven enkel gestikt. En er vormt zich door deze naaiwijze een soort gootje doordat de stof op die rand omhoog staat. Omdat ik garantie had, heb ik de zijtent retour gestuurd naar de dealer. Die zegt dat de zijtent terug gaat naar Jamet en dat het opgelost gaat worden. En dat kan even duren, maar als het maar voor volgend jaar is. Maar triest is het wel dat Jamet met zovele jaren ervaring op een dergelijke wijze tenten maakt. En gewoon hele series die lek zijn. En niet eens het doek, maar op een naad.

Welke dealer hebben jullie? Onze cabine komt bij Obelink vandaan...Ze willen de hele tent wel impregneren , ik heb ook aangegeven dat het tentdoek zelf 100% waterdicht is en alleen die naad lekt. Enige contact wat ik met ze heb gehad is over het stikken van die naad, op de manier zoals eerder hier is beschreven ( met tekening ) Dat is volgens de naaister geen optie omdat dat dan teveel doek kost, zegt ze....Wordt vevolgd I:
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re:Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #74 Gepost op: september 22, 2012, 08:33:03 pm »

Er bestaan twee soorten afwateringsflappen. Het type dat je over de haringen heen doet en naar buiten toe vast zet. en een type dat je naar binnen slaat om daar een grondzeil over heen te leggen. daarmee kan je zelf eenvoudig een kuip creëren.  Je moet ze dus niet frommelen maar strak naar binnen slaan. Kennelijk lopen deze twee typen bij Jamet door elkaar. (andere toeleverancier?)

Strak naarbinnen slaan? Ze moeten volgens jou dus ook onder de cabine worden gelegd/gevouwen. Dit lukt mij niet mooi, helemaal niet op de hoeken. Het is gewoon een vreemde constructie, ook omdat de bodem van de cabine bestaat uit stevig kunststof/plastic. Hoe zou je daar dan nog een kuip van moeten maken?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal