Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: petroleum kachel + wc  (gelezen 15630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #15 Gepost op: december 14, 2011, 09:35:37 am »

alvast weer bedank voor de reacties. De kleinste wc is dus voldoende en ook makkelijker meenemen, het is bij ons vooral voor s'nachts en voor de kinderen. Maar waar laten jullie dat ding? 
Wat ik begrijp over de kachels ,gaskachels zijn dus ook warm... en misschien ook makkelijker meenemen? We zijn bang dat een stroomkachel het niet altijd red om het warm te krijgen. De meeste hebben alleen een stroomkachel, en die hoor ik niet zeuren over kou. Dus dat bevalt ook goed.....en moeten wij niet zeuren. Onze vakantie's gaan altijd richting Duitsland en Oostenrijk en daar kunnen de nachten erg koud zijn,ook in de zomer. We hebben het in onze tent soms echt koud gehad. Behalve met slapen, goede slaapzakken. Dus lekker vroeg naar bed. Maar het is wel lekker om s'ochtends je bakkie koffie in een warme tent te drinken.... (en met die wc erbij....hoeven we niet meteen naar het koude wc hok ;-)
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2011, 08:21:20 pm »

De kleinste wc is dus voldoende en ook makkelijker meenemen, het is bij ons vooral voor s'nachts en voor de kinderen. Maar waar laten jullie dat ding? 

Ik neem aan dat je wilt weten waar hij staat op de vakantieplek zelf

Nou in de vouwwagen hadden we hem in de wagen gezet tegen de achterwand tussen de banken. We gebruikten die binnenruimte alleen met omkleden en zo.
kun je lekker ongestoord zitten plassen zonder inkijk. Moet je natuurlijk wel slaaptenten hebben :# Voordeel is dat je er toch niets van ruikt......tenminste ligt ook aan de boodschap :K

Afgelopen zomer hadden we een huurkoelkast die in de voortent stond, wc in de blinde hoek en de koelkast ervoor. Ook geen inkijk daardoor.
We hebben ook een keer een laken als afscheiding gehangen aan de dakstokken. was ook wel handig.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2011, 08:36:19 pm »

ik bedoel eigenlijk hoe vervoer je de wc. Mijn man zegt gewoon in de auto... Ik denk in de bak onder het bed (ccc). In een of andere curverbak. Maar misschien ook niet handig ivm de vloeistof in de wc. We blijven nooit lang op een camping staan en dan ga je toch niet elke keer heel de wc leeg meenemen, (of moet dit wel).  Het is allemaal nieuw voor ons, kamperen met een vw, dus wat neem je mee en wat is handig. En omdat het nog een paar maanden duurt voordat we op vakantie kunnen gaan , en we dan pas echt weten hoe en wat, heb ik dit forum om lekker alles te vragen aan de ervaren klappers...
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #18 Gepost op: december 15, 2011, 09:14:35 am »

Ach zo, tijdens transport kun je eventueel, als de wc te hoog is qua pakmaat, de boven- en onderkant van elkaar afhalen. Zelfs als er nog wat boodschapjes in zitten. De onderkant sluit goed af door de schuif waardoor deze ook niet kan lekken.
Je draagt tenslotte ook de 'volle' tank naar de stortplaats waarbij de afsluiter ook goed zijn werk doet, dus die kan ook prima opzichzelf staan.
Ik zou wel het spoelwater uit de boventank halen want die dop sluit niet waterdicht af en zou (schoon) water kunnen lekken tijdens de rit.
Zo kan de boel prima in de vouwwagen blijven. de fles chemicaliën zet je gewoon in de disselbak of ergens in een vouwkratje rechtop.

Aan de andere kant, als je de wc in de auto vervoert binnen handbereik (met een beetje vulling in de tanken) heb je een noodvoorziening als iemand een spoedgeval heeft. Maar ja dan is een boompje misschien makkelijker wanneer een openbaar toilet niet in de buurt is.

Oh ja, ook altijd een paar rollen wc papier in de auto mee. Dat kun je van Thetford kopen (extra snel oplosbaar) maar wij kopen altijd goedkoop tweelagen wc-papier werkt ook prima. Het is vervelend als iemand er voor het eerst op zit en vraagt als je de boel net uitgeklapt en geinstalleerd hebt "waar heb je het wc papier" ::)

Slim van je om lekker informatie op te doen, en ook nog leuk om nu al bezig te zijn met vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakantie :>
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

screech

  • Gast
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #19 Gepost op: december 15, 2011, 12:19:32 pm »

Bij ons staat de wc in de disselbak. lekker licht, dus geen/weinig extra kogeldruk ten opzichte van de rest van de zooi in de disselbak.
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #20 Gepost op: december 16, 2011, 03:22:17 pm »

Bij ons staat de popo tijdens de reis ook in de disselbak. In onze voortent is er naast  de keuken een aparte, afsluitbare toiletkast  :J. Hoeven we niet te hannesen met lakens of zo. ;)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #21 Gepost op: december 16, 2011, 04:32:31 pm »

ons toilet staat in het toiletgebouw...... :#

slechts een emmer voor het hoog nodige....
gebruiken we pas na vele  W: bier

snachts slapen we, en smorgens gaan we naar toiletgebouw....
op terugweg, nieuw water voor de koffie en thee mee terug

lekker kamperen, waardeer je je eigen huis weer.
heb er alweer zin in
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #22 Gepost op: december 20, 2011, 10:56:02 pm »

Aan de andere kant, als je de wc in de auto vervoert binnen handbereik (met een beetje vulling in de tanken) heb je een noodvoorziening als iemand een spoedgeval heeft. Maar ja dan is een boompje misschien makkelijker wanneer een openbaar toilet niet in de buurt is

Goeie tip, kwam ik van de zomer ook achter, toen mijn dochters het franse 'gat in de grond' niet erg geslaagd vonden onderweg
en ja, ik weet dat sommige vrouwen tegen een boom kunnen plassen, maar mijn dochters dus niet... :+
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:petroleum kachel + wc
« Reactie #23 Gepost op: december 21, 2011, 06:45:14 am »

vrouwen willen graag wat meer privacy dan de meeste mannen. En die biedt je eigen wc onderweg je ook niet. Langs de weg en tussen 2 open deuren van de auto gaat ook redelijk. Hangt natuurlijk van de boodschap af.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: petroleum kachel + wc
« Reactie #24 Gepost op: januari 03, 2012, 06:52:56 am »

Nog even over de petroleum kachel. heb net de kous schoon gemaakt, dat scheelt aanmerkelijk in reuk. Vond dat de kachel begon te ruiken de laatste keren gebruik. De kous daarop ontstaat een soort van teerachtige laag. Die verhinderd het goede opstijgen van de kerosine. verbranding en warmteafgifte worden dan minder. Kous wassen is vrij simpel. De boel moet alleen worden gedemonteerd, maar ik had het in een uurtje geklaard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JanW

  • Gast
Re: petroleum kachel + wc
« Reactie #25 Gepost op: januari 05, 2012, 12:03:05 am »

Wij hebben een electrisch infra-rood kacheltje voor de avond, snachts hebben we elkaar om warm te blijven :P

Wij hebben ook een porta-potti aaangeschaft en die staat alleen in de winter in de vouwwagen, die gaat nooit mee, we hebben wel eens een emmer meegenomen maar die wordt ook nooit gebruikt.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: petroleum kachel + wc
« Reactie #26 Gepost op: januari 21, 2012, 12:36:51 am »

Wij hebben een elektra kachel met omvalbeveiling.
En een gaskachel/staler.

Op gas heb je veeeeeel meer warmte als met el.
Nadeel is dat gevaarlijker omdat het heet wordt/waterdamp.

Vorige vakantie de rubber van mijn schoenen aangebrand door onachtzaamheid van mijn kant :I

Voor het (nachtelijk) toilet hebben wij een luieremmer.
Goedkoop,simpel,niet omstoten want das niet tof :J
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Richard

  • Gast
Re: petroleum kachel + wc
« Reactie #27 Gepost op: januari 21, 2012, 12:38:22 am »

Emmer met deksel , wel eerst deksel verwijderen , daarna weer deksel erop... I:
Gelogd

mees

  • Gast
Re: petroleum kachel
« Reactie #28 Gepost op: mei 15, 2012, 04:37:48 pm »

Als ik hier nog even op mag door borduren:
Wij overwegen een Zibro http://www.zibro.nl/13/zibro-sre-25-105-m3.htm deze dus.
De afweging is bij de keuze 1 met of zonder elektragebruik. Het verbruik is te verwaarlozen maar zonder werkt deze gewoon niet.
Hoe vaak staan jullie op plekken zonder elektra? (wij kamperen nog niet zo lang :-))
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: petroleum kachel + wc
« Reactie #29 Gepost op: mei 15, 2012, 04:49:56 pm »

@ porta potti: de chemische geuren kan je voorkomen (hoewel wij er nooit last van hebben gehad) door ofwel de 'groene' korrels te gebruiken, of, vele, vele malen goedkoper: een klein scheutje allesreiniger en een scheutje azijn. Vooral spaarzaam zijn, anders ruikt het weer naar azijn of allesreiniger. Voordeel is ook dat de allerreiniger/azijn mix in de meeste sceptic tanks gestort mag worden, dus ook op kleine campings kan je uit de voeten.
Vervoer in de disselbak: daar liggen alleen spullen die niet altijd 100% schoon zijn (plankjes voor onder de pootjes, het gaatjestapijt wat onder de luifel ligt etc). Wel altijd eerst te porta potti legen. Scheelt gewicht, maar belangrijker vind ik dat ik het een frisser idee vind. Ik leeg de porta potti sowieso om de dag.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal