Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tentdoek  (gelezen 3897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teammeyer

  • Gast
tentdoek
« Gepost op: februari 09, 2012, 09:01:55 pm »

We hebben een tweedehands vw  gekocht .
Komende voorjaar ff ergens op een dagkampeerterein hier in de buurt ff uitklappen.
Nu vroeg ik mij af of ik hem dan ook kan behandelen met een waterafstotende sopje/spuitbus.
Volgens verkoper is ie 100% waterdicht  maar misschien om het geheel wat op te frissen.
Het is een holicamp vw.
Heb hem in dec gekocht dus hebben hem toen maar niet open geklapt.
Het geheel ziet er picobello uit.


Gr teammeyer O0
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: tentdoek
« Reactie #1 Gepost op: februari 09, 2012, 09:15:43 pm »

Straks in het voorjaar een weekend in de regen zetten. Spoelt ie mooi schoon.
Ik vind het een risico om chemische rommel er op te spuiten.
Enneh. Het is een gebruiksvoorwerp.....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: tentdoek
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2012, 09:39:24 pm »

via de zoekfunctie van dit forum vond ik deze topics die je kunnen verderhelpen:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5235.msg50130.html#msg50130
Gelogd

teammeyer

  • Gast
Re: tentdoek
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2012, 05:27:18 pm »

Zo de VW is opgezet!!De holiday camp vw staat
En inderdaad hij staat in now time 10 minuutjes. Geweldig!!
Hadden hiervoor een Raclet 6 persoons.

Het tentdoek is nog als nieuw( bij aankoop hem ingeklapt gekocht, nette mensen en bak nog als nieuw ook!) Geen vlekken,verkleuringen, scheuren ed.Alleen nog even een paar k&k kussens kopen voor op de bankjes( Hoesjes zijn er nog wel bij, zouden ook gewoon wat schuimrubber kunnen halen.) maar in dat gedeelte zullen we toch niet gauw zitten. Is gereserveerd voor de bench van onze border :K
Kunnen we nog een paar jaar lekker mee op vakantie :>

Gr Teammeyer
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: tentdoek
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2012, 11:53:36 am »

......... in dat gedeelte zullen we toch niet gauw zitten. Is gereserveerd voor de bench van onze border :K

Collie of terrier??

Veel plezier met je nieuwe wagen... ;)
Gelogd

Casper71

  • Gast
Re: tentdoek
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2012, 10:18:59 pm »

Ik zie de vraag over het impregneren toch vaak voorkomen en ook dat veel mensen bang zijn voor verkleuringen of beschadigingen van het tentdoek. Persoonlijk spuit ik deze middelen zonder enige beschadiging of verkleuring al meer dan 30 jaar op verschillende katoenen doeken.
Van kleine tenten tot stormtenten en van nieuw tot oud. Vorig jaar onze lekkende vouwwagen compleet behandeld en weer waterdicht gekregen. Wat ik altijd wel even doe is met mooi weer de tentdoek even afvegen met een borstel en eventueel zand/stof er af kloppen. En dan het tentdoek op een afstand van ongeveer 30 cm inspuiten. Dat doe ik dan om het jaar dat we de tent gebruiken.
Probeer het anders eens op een stukje dat uit het zicht is. Ik ga met dit soort dingen altijd uit van mijn eigen ervaring.
Ik heb altijd het idee dat het wordt afgeraden om commerciele doeleinden. Ik heb onlangs een paar spuitbussen bij de Action gekocht, want mijn ervaring is dat het merk impregneerspray ook niet uit maakt. Al zullen veel anderen hier heel anders over denken.

Nu maar hopen dat het voor de regen niet nodig is deze zomer. Veel succes ermee.

Groeten, Casper
Gelogd

Hanneke

  • Gast
tentdoek
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2012, 11:32:01 pm »

Impregneren daar doen we niet aan....onze zambezi heeft hetzelfde doek als een de waard: als je dat gaat impregneren: begin vh einde! Dat doe je in ons geval alleen hij als het doek oud wordt....1 x lekken betekent nog niet dat hij de volgende keer ook lekt...het doek moet zich gaan zetten. Maar, dat hangt wel af van je klapbak(doek)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal