Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: opvouwbare bolderkar  (gelezen 10026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
opvouwbare bolderkar
« Gepost op: maart 05, 2012, 02:34:48 pm »

Vraagje, wie heeft ervaring met zo'n opvouwbare bolderkar/bolderwagen (goedkoop modelletje aan 30 tot 50 Euro)

Wij zouden het willen gebruiken als trekwagentje om allerhande spullen van de kids in te zetten als we op uitstap gaan en eventueel onze kids erin vervoeren als alternatief voor de wandelwagens. Ik heb wel opgevangen dat die dingen wel snel om kunnen vallen omdat het zwaarste punt bij die karretjes nogal hoog ligt?

Ben er zelfs over  aan het denken om een oude wandelwagen van de kinderen zelf om te bouwen naar een compacte bolderwagen waarbij ik het chassis dan ook kan opvouwen?

Iemand ideëen, ervaring?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2012, 04:40:15 pm »

goed idee. wij hebben er een (gekregen dus geen idee vd prijs).
Ideaal voor wandelingen (zelfs bezoek aan de dierentuin etc), onze dochter van 4 heeft er ook heerlijk in geslapen tijdens een bruiloftsfeestje :)
Gelogd
live life outdoors

faba

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2012, 11:00:28 pm »

Hey,

Vandaag bij toeval bij HUBO (België) een opvouwbare bolderkar van stof en metaal ontdekt aan 89 Euro. Zag er solide uit, met grote wielen. Manlief opgebeld om te zeggen dat hij als de wiedeweerga de kids in de auto moest gooien om eens poolshoogte te komen nemen.

Kids erin gezet en in de zaak rondgereden. De jongste kon natuurlijk niet braaf op haar poep blijven zitten en begon op den duur rond te springen terwijl we ermee aan't rijden waren. Het ding heeft op die manier wel meteen de vuurdoop doorstaan. Staat stevig als een (rijdend) huis (okee slecht uitgedrukt want das een beetje teveel gelijkend op een cara dinges). Stabiel was het wel en ruim genoeg voor de dreumeskes. Met nog een extra bagagebakje aan... Kortom, betaalkaartje boven gehaald en opgehoest hé  :# maar wel super content nu  :>

Thuis meteen eens op straat rondgetoert met het ding (met lading) en het neemt beter de borduur dan de wandelwagens van de kids.

Eigenlijk hebben we nu dus 2 klappers maar deze klapt pas echt snel:   2 seconden...  :K

Gelogd

CenC

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2012, 11:11:02 pm »

De jongste kon natuurlijk niet braaf op haar poep blijven zitten....... :X :X :H :H

Leuke uitdrukking van die belgen...
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2012, 08:41:35 pm »

Volgens mij heeft de ANWB er eentje in het assortiment van tegen de 90 euro en bij Erica zag ik er eentje die een tientje duurder was maar wel heel handig: een opvouwbare DUWbolderkar die aan de voorkant laag is zodat je er ook grotere dingen mee kan vervoeren die uitsteken.

Ik hou die dingen al wat langer in het oog omdat het voor bos/strandwandelingen met honden en kind ook wel een uitkomst zou zijn. Ik vind de wieltjes van de twee exemplaren die ik zag te klein voor mul zand, dus wij zoeken nog even door...
Gelogd

faba

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2012, 11:07:24 pm »

Voor zand zal je toch echt voor luchtbanden moeten gaan denk ik. De goedkoopste die ik tot noch toe tegen kwam in mijn zoektocht is dan de BOLDERIGO, deze keer eens een Belgisch product. Kost over de 300, onder de 400 dacht ik.
De onze heeft nu ook best grote wielen. Grootte:denk maar aan van die grote wielen van een wandelwagen (buggy) maar neen , geen luchtbandjes. Ik ben wel gelijk op straat over de borduur gaan denderen en ik ben in de tuin over talrijke molshopen gereden en die geeft geen krimp. Dus voor die prijs???  :> :> :>
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2012, 10:17:24 am »

over de borduur???
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2012, 12:21:08 pm »

over de borduur???
boordstenen (tussen voetpad en rijbaan, geeft niveauverschil)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2012, 12:27:11 pm »

ah de stoeprand (trottoirband)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2012, 12:32:14 pm »

 :J
Gelogd

faba

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2012, 08:40:49 pm »

Is een vrij normaal woord hier hoor...  :#

Ik realiseerde me ook net iets te laat bij het verhaal over mijn jongste die niet op haar "poep"wilde blijven zitten dat jullie "poep" iets anders is dan onze "poep"  :? :? :?  ::)

Ik ben dus met de bolderkar "de stoeprand" op en af gereden  :#
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2012, 09:07:31 pm »

 :off
en in Belgie betekend kakken ook iets anders. Bij ons is dat gelijk aan poepen :)
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2012, 09:16:31 pm »

:off
en in Belgie betekend kakken ook iets anders. Bij ons is dat gelijk aan poepen :)
En poepen is in Belgie op zijn beurt weer heeeeel wat anders, volgens mij. :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2012, 09:22:36 pm »

is misschien een topicje waard, die taalverschilletjes  :#

en soms heel grappig  :H :H :H
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Re: opvouwbare bolderkar
« Reactie #14 Gepost op: april 17, 2012, 09:26:47 pm »

En poepen is in Belgie op zijn beurt weer heeeeel wat anders, volgens mij. :#
misschien haal ik die 2 nu door elkaar.  ::)
Gelogd
live life outdoors
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal