Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: kachel next  (gelezen 14248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dammetje

  • Gast
kachel next
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2012, 11:56:32 am »

Hallo,
Zelf heb ik jarenlang met een de Waard gekampeerd en maken nu gebruik van een Cocoon.
Als kachel heb ik al jaren. Een Coleman Catalytic heater. Die van mij is uit 1977. Ik heb hem destijds via ebay uit Amerika laten komen. Het zijn kachels die volgens mij nooit in europa zijn verkocht en nu ook niet meer worden gemaakt. Ze werden in Amerika en Canada gebruikt voor onder andere ijsvissen.
Het apparaat werkt op Coleman Fuel (zeer schoon) en is heel veilig en ook heerlijk warm en stil. Op dit moment zitten wij met het gezin op de Kleine wolf in Ommen. De avonden en nachten zijn niet echt warm hier. Nu staat er hier ook een elektrisch kacheltje maar die kan niet op tegen de Coleman.  Kijk anders ook even op het DE Waard Forum. Hier vind je heel veel informatie.

Ps De foto heb ik even geleend van het de waard forum. ( bedankt Limbus) mijn ipad is van type 1 en heeft geen camera. ;)




---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qpz2dz
« Laatst bewerkt op: april 07, 2012, 12:00:04 pm door Dammetje »
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2012, 12:21:56 pm »

Ah.
Dat lijkt wel op wat mijn eerste idee was.

Ik wilde eigenlijk een zibro kamin kachel hebben.
Is een petroleum kachel en volgens mij best veilig, enkel te gebruiken in de voortent om tijdens koude momenten de voortent te verwarmen.
Voor het slapen zat ik toch aan electrisch te denken.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
kachel next
« Reactie #17 Gepost op: april 07, 2012, 12:56:44 pm »

Zibro is denk ik een goede oplossing. Zeker als je een vaste plek hebt. Het formaat is dan ook minder van belang. Zibro is zeker ook safe om evt 's nachts door te laten branden. Elektra is echter wel goedkoper aangezien je voor de stroom vaak al betaald hebt. Dit is overigens ook een verzamel kacheltje van Coleman uit Canada. Deze heb ik op de rommelmarkt gekocht voor 7,50. Die mensen wisten niet wat ze verkochten haha.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?don4gj
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #18 Gepost op: april 07, 2012, 08:05:21 pm »

Ik zie op marktplaats de volgende advertentie staan:

http://link.marktplaats.nl/545444547

Lijkt me een koopje en is denk ik ook wel genoeg om onze jamet 4x4 te verwarmen. Eigenlijk voor verwarmen en daarna op temperatuur te houden met ons electrische kacheltje. Maar ik kan uit al die advertentie op marktplaats niet zien of deze kachels ook aan te sluiten zijn op een blauwe Campingaz fles als dat niet zo is kun je dan met een koppelstuk ofzo er makkelijk voor zorgen dat het wel gaat passen of is dat niet altijd mogelijk?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #19 Gepost op: april 07, 2012, 09:08:12 pm »

mijn ervaring met een kachel in de vouwwagen is een kachel op gas.

werkt perfect maar het nadeel is wel dat bij de verbranding van gas, waterdamp vrijkomt.
als het de dag erop weer lekker weer is dan is er niets aan de hand maar als het een paar dagen achter elkaar regent en vochtig is dan wordt op een gegeven moment je tent klam en dat is niet echt prettig slapen.

bij droog maar koud weer is zo,n gaskachel aan te raden maar bij regen kun je denk ik beter een electrisch kacheltje gebruiken (mits je tent niet doorlekt natuurlijk)
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #20 Gepost op: april 07, 2012, 10:47:13 pm »

op marktplaats staat  deze

best een mooi ding volgens mij?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2012, 10:54:48 pm »

zo een heb ik voor de vouwwagen, werkt uitstekend
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2012, 11:38:28 pm »

Ik ben een angsthaas met gas.

Alles wat met gas te maken heeft hou ik niet van.
Voor het koken draai ik de gas kraan open, na het koken zsm dicht.

Maar de laatste die hier op gas staat ziet er wel aardig uit.
Die van 12,50 euro ziet me er te brandbaar uit om te gebruiken in de buurt van kinderen.

Ik wil een kachel die veilig is.
Zo'n straalkachel is volgens mij iets van open vuur en dat zit ik gewoon niet lekker op mijn stoel.

Vandaar dat ik de zibro in gedachten had, als die uit gaat dan gaat hij uit.
Maar zo'n gaskachel, met slangen en je zult het beleven een slechte detector die kijkt of er wat brand daar hou ik niet van.

Ik neig nog steeds naar een zibro kamin.
Ben alleen benieuwd of een zibro ook dat vocht probleem heeft wat een gaskachel ook heeft.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #23 Gepost op: april 07, 2012, 11:52:42 pm »

Mits je goed spul gebruikt, op tijd de gasslang vervangt en alle koppelingen insopt met water en zeepsop is het absoluut veilig. Je hoeft er niet bang voor te zijn.
electriciteit is gevaarlijker. Veelal liggen de kabels en stekkerdozen op de grond wat bij vocht en regen problemen op kan leveren.
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #24 Gepost op: april 07, 2012, 11:56:18 pm »

Het enige gelukkie is dat ik van electra wel kaas gegeten heb.
En daar dus totaal niet huiverig voor ben.
Maar ik hoor superslecht, de helft van de tijd zit de neus ook dicht.

En gas?...... tja mits alles goed is zal het wel veilig zijn.

Voor de nachtelijke uurtjes gebruiken we sowieso een klein electra kacheltje indien het nodig is.

20 april gaan we en dan moet er een kachel zijn.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #25 Gepost op: april 08, 2012, 08:42:16 am »

peterolieum is een soort open vlam en dat is gas ook.

tja dan blijft er maar een soort energie over.
elekra,  :P

Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #26 Gepost op: april 08, 2012, 01:35:02 pm »

Inderdaad zullen wij voor electra gaan. Puur omdat ik geen gas kachel aan wil hebben als ik slaap.
Wij gaan een klein electrisch kacheltje kopen met omval en overhittings beveiliging.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: kachel next
« Reactie #27 Gepost op: april 08, 2012, 10:43:24 pm »

Een verstandig  besluit.
Je moet je gevoel volgen bij dit Soort besluitvormingsprocessen.
Want je heb er niks aan als je niet kan slapen omdat je toch maar een kachel heb genomen door wat iemand  anders je aansmeerde.
gemoedsrust is meer waard dan een meningsvorming van een ander..

 ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: kachel next
« Reactie #28 Gepost op: april 09, 2012, 08:32:11 am »

Ik zie op marktplaats de volgende advertentie staan:

http://link.marktplaats.nl/545444547

Lijkt me een koopje en is denk ik ook wel genoeg om onze jamet 4x4 te verwarmen. Eigenlijk voor verwarmen en daarna op temperatuur te houden met ons electrische kacheltje. Maar ik kan uit al die advertentie op marktplaats niet zien of deze kachels ook aan te sluiten zijn op een blauwe Campingaz fles als dat niet zo is kun je dan met een koppelstuk ofzo er makkelijk voor zorgen dat het wel gaat passen of is dat niet altijd mogelijk?
Wij hebben vorig jaar ook zoiets gekocht. Ook zelfde bedrag ongeveer, gebruikt. werkt prima, veel warmte afgifte. Op de lage stand is warm genoeg en vliegt de temp. omhoog zodat je na een poosje de kachel moet uitzetten. Zit jammer genoeg geen thermostaat op. Het vermogen is 4200 Watt geloof ik. Zou ik niet op CampinGaz doen, veel te duur. voor de prijs van een vulling hadden wij al een nieuwe, volle groene fles van 5 kg. Ik gebruuik de straler ook thuis op de hobbykamer. Op campinGaz kan wel, je hebt alleen een 50 Mbar drukregeldinges nodig en een slang.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: kachel next
« Reactie #29 Gepost op: april 09, 2012, 08:33:49 am »

op marktplaats staat  deze

best een mooi ding volgens mij?
Alleen zo groot om mee te nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal