Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: alles over banden  (gelezen 10273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: alles over banden
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2013, 09:39:01 am »

Hou er wel even rekening mee datje ze daarvoor op de mat hebt liggen, dus je moet daar wel nog wat bij optellen voor het op de velg leggen en balanceren.

Daarnaast zou je even kunnen kijken of je weg komt met je asdruk (draagvermogen per band). Ik verwacht hier echter geen grote problemen.

Gr. Mischa
Nog niet aan gedacht eerlijk gezegd. Hier kost het omleggen incl. alles, Eu 20,= per band. Hier in NH in Schagen zit een bandenboer, De Zwarte Band. Daar heb ik voor de auto ook al een paar keer gehaald. Roadstone (?) 195/55/15 voor Eu 70,= incl. omleggen etc. Niet gek. Michelin energysaver in dezelfde maat was Eu 92,= Wel een jaar geleden overigens. Fulda 135/60/12 was Eu 41,= per band voor de Cuore. Zo even nadenkend denk ik dat voor de vw daar ook voordelig banden te koop zijn. Voor de auto's niet gekozen voor dure banden omdat we ze toch niet oprijden.

wat de druk per band betreft, denk ik niet dat autobanden veel verschil zullen maken. Onze vw mag tot 650 kg wegen. Hetzelfde als een beetje auto per as.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: alles over banden
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2013, 10:07:42 am »

Klopt, en een goedkope band wil niet meteen zeggen dat ie slecht is he? Ik ga meestal hier in Brunssum, daar kosten de meeste banden rond de ? 50,00 in de maat 195/50-15. Ik weet dat dat wat breed is voor de VW, maar even als indicatie. Gelukkig zijn de bandjes onder mijn VW nog goed  ;).

Gr. Mischa
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: alles over banden
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2013, 10:40:57 am »

Wij hadden onder onze Alpenkreuzer ook gewoon autobanden in de juiste maat en die koste 2 jaar geleden incl montage 50 euries per stuk. Niet het beste merk, maar ook niet de goedkoopste. Kreeg "goed" advies waarbij men van te voren al zei: ik zou niet de goedkoopste nemen, maar ook niet de duurste. Hebben toen een middenweg genomen.
Gelogd

HaraldBrinkhuis

  • Gast
Re: alles over banden
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2016, 09:55:00 pm »

Goede avond, ik ben nieuw in dit forum. Ik was op zoek naar nieuwe banden(maat 500x10)voor onze jamet louisiana. Eerst gevraagd bij lokaal garage bedrijf, 75€ perstuk, euromaster rekende zelfs 98€. Vervolgens via internet gezocht, kwam uit bij middelbos in assen. Twee complete wielen ja wielen met vredestein v47 banden. Franse steekmaat van 11,5cm en een asgat van 85mm voor in totaal! 139€.
Band is van week 4115 dus zeker nieuw. Dacht mischien heeft iemand er iets aan.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: alles over banden
« Reactie #19 Gepost op: juli 18, 2016, 11:28:58 pm »

Waarom heb je niet gewoon 145 80 R10 erop laten zetten? Goedkoper en dan heb je gewoon radiaal ipv diagonaal banden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal