Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil met opblaasbare rand  (gelezen 17325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanjamet

  • Gast
Grondzeil met opblaasbare rand
« Gepost op: april 24, 2012, 09:36:24 pm »

Hallo allemaal,

Is iemand bekend met dit soort grondzeil met opblaasbare rand?

Vorig jaar hebben we nogal last gehad van water in de voortent. Dit willen we dit jaar voorkomen met een soortgelijk grondzeil.
Ik weet alleen niet of de afmeting juist is voor een voortent van een Jamet Louisiana.
Graag jullie mening. Alvast bedankt.



De revolutie in kampeerland.......Nooit meer natte voeten in de tent of voortent! Gepatenteerd  PVC grondzeil van opblaasbare rand.
Tevens voorzien van zeilogen.

Afmeting : 250 x 500 cm
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2012, 09:38:08 pm »

Handig om het water uit je voortent te houden.
Vervelend om je voortent schoon te vegen. (Alles blijft tegen/in de rand liggen)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #2 Gepost op: april 24, 2012, 09:51:24 pm »

Vervelend om je voortent schoon te vegen. (Alles blijft tegen/in de rand liggen)
Even de kruimeldief langs de rand halen? :#
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2012, 10:02:36 pm »

Dit grondzeil hebben wij ook in overweging genomen voor onze Jamet Louisiana. Alleen er is geen standaard maat die goed in de voortent past. Er is een ander bedrijf die ze op maat kan maken/leveren maar die zijn heel erg duur.

Wij hebben gekozen voor gewoon grondzeil waar van ik de randen zelf omhoog zet d.m.v. wat tentharingen. Het kost wat meer moeite, maar het werkt perfect. In het geval van een kuil kun je de rand zo hoog maken als je zelf wilt. Binnen de zelf gemaakte kuip een tenttapijt en i.d. kort geleden een kruimeldief (tristar ? 20,-) aangeschaft omdat het naar buiten vegen wat moeilijk gaat.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2012, 10:23:05 pm »

Wij hebben gekeken naar zo'n grondzeil voor onze trigano ocean bij oa Obelink en door een aantal zaken hebben besloten er toch geen te kopen:

-Nergens kun je de maat 3 * 4 meter kopen (diverse internets shops afgeklepperd) of laten maken.
-Je hebt een behoorlijke pomp (al dan niet electrsich) nodig om de buizen op te blazen.
-Eventjes een rand neerklappen om te vegen etc. is niet zo 1, 2 , 3 mogelijk
-Vooral met kinderen is zo'n opgeblazen rand volgens ons toch kwetsbaar, en lek dan is gelijk het kuip idee weg.

Omdat we altijd in een piramide tent met vaste kuip hebben gekampeerd (15 jaar) en de voordelen (vooral met slecht weer en veel regen) hebben mogen ervaren hebben we besloten om dan maar een grotere investering te doen, in de vorm van een grondzeil waarvan je de randen omhoog kunt zetten tot een compleet kuip grondzeil van ESVO, helemaal op maat gemaakt dus voor de ocean 3.15 * 4.20 van hoogwaardig PVC gecoat polyester. Helaas niet goedkoop: voor ons op maat gemaakt kuipzeil ?215,- , ze hebben ook een aantal standaard maten, die zijn wat goedkoper.

http://www.esvocampingshop.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=135

Voor extra comfort en bescherming nog een goedkoop tent tapijtje van obelink erin 3 * 4 m voor ?48,-

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html.

Het kost wat maar droge voeten en spullen zijn me heel wat waard. Heb te veel mensen zien verzuipen zonder een goed kuipzeil, dan is je vakantie gelijk een aardig end over.


Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2012, 10:27:42 pm »

Hier een ouder 'draadje' over dit grondzeil:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4212.15.html
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

nikkel1964

  • Gast
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #6 Gepost op: april 24, 2012, 10:37:45 pm »

Voor extra comfort en bescherming nog een goedkoop tent tapijtje van obelink erin 3 * 4 m voor ?48,-

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html


(Haal even de punt weg achter het woordje 'html'. De link werkt nu niet...  ;) ) done!
« Laatst bewerkt op: april 24, 2012, 10:41:39 pm door Klavertjes »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2012, 10:38:21 pm »

leuk en wellicht handig zo'n grondzeil.....
maar ook hier zit een limiet aan.

Wij hadden eerst een dewaard tent met een ingenaaid grondzeil, want dat is makkelijk en praktisch.
totdat we in een duinpan stonden (vlieland), enkele dagen regen en......jawel al het water verzamelde zich daar waar de tent stond.
een beetje water kan best, de hoogte was ruim 10 cm...maar ja, het bleef regenen en de grond was verzadigd.
en dan word het echt vloed.......
resultaat.....

alles nat...matjes, slaapzakken, kleding......oef wat een vakantie.
dus mensen, het werkt, maar net zolang als het laagste punt, en dat is met zo'n grondzeil niet zo hoog (4cm??)

ik gebruik het grondzeil met opgehoogde randen dmv haringen, en berg alles hoger op.
indien het onder de luifel stroomt, zal het ook weer snel wegtrekken

het is maar een ervaring....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2012, 07:28:56 am »

Voor mij wegen de nadelen zoals Gaan en Retteked aanhalen niet op tegen de voordelen. Ik doe het met een gwoon grondzeil. Ik overweeg wel zelf op de hoeken te kleven zodat je een kuip krijgt maar nog steeds de mogelijkheid hebt om water door te laten indien het nodig blijkt. Inritsbare kuipzeilen of vaste kuipzeilen lijken mij zo wat dezelfe nadelen te vertonen. Ik hou het simpel.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2012, 02:32:39 pm »

Wij hebben ervaring met dit grondzeil in de louisiana, en het is in 1 woord ideaal!
Wij hebben 2 jaar terug in Nl. gestaan op het laagste plekje van het veld, na een tijd hoge temperaturen kwam de regen met bakken naar beneden. Het hele veld stond blank, enkelhoog. Het mooie van het zeil was dat het ging drijven door de luchtranden. Wel zoveel mogelijk spullen hoog gezet en in de wagenbak gaan zitten. Maar als enigen van het veld hoefden wij de volgende ochtend niet alles uit te ruimen!
Het is stevig genoeg om op de luchtranden te gaan staan. Wij hadden altijd een gaatjestapijt erop liggen, dus vegen komt pas na het opklappen, en dan is het even het zeil omdraaien.
Wij hadden de maat 5x3 dit was iets te groot, maar bij de keuken hadden we hem wat omhoog gezet.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2012, 03:06:16 pm »

leuk en wellicht handig zo'n grondzeil.....
maar ook hier zit een limiet aan.

Wij hadden eerst een dewaard tent met een ingenaaid grondzeil, want dat is makkelijk en praktisch.
totdat we in een duinpan stonden (vlieland), enkele dagen regen en......jawel al het water verzamelde zich daar waar de tent stond.
een beetje water kan best, de hoogte was ruim 10 cm...maar ja, het bleef regenen en de grond was verzadigd.
en dan word het echt vloed.......
resultaat.....

alles nat...matjes, slaapzakken, kleding......oef wat een vakantie.
dus mensen, het werkt, maar net zolang als het laagste punt, en dat is met zo'n grondzeil niet zo hoog (4cm??)

ik gebruik het grondzeil met opgehoogde randen dmv haringen, en berg alles hoger op.
indien het onder de luifel stroomt, zal het ook weer snel wegtrekken

het is maar een ervaring....

Tja tegen zo'n zondvloed helpt alleen nog maar een ark  :O  , wij hebben ook ons portie aan hoosbuien achter de rug, maar als het hoger komt dan 10 cm gaan de redding vesten aan en zoeken we het hoger op  :J . Zonder dollen, we kijken altijd hoe we gaan staan op een veld, en proberen te vermijden dat we de voortent precies op de plek neerzetten waar al onze voorgangers hebben gestaan. Door het inklinken is daar namelijk te laagste plek en zal bij heftige regen, zich daar al het water verzamelen.

En wat betreft de maatvoering, als ik 3 bij 4 nodig heb, ga ik niet zitten prutsen   :N  met een zeil van 3 bij 5, als je het tegen je tentdoek omhoog moet leggen lijkt me dat niet bevorderlijk voor de algehele waterdichtheid van m'n tent  :# .
« Laatst bewerkt op: april 25, 2012, 03:09:52 pm door bosi »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2012, 10:37:43 am »

Tijdens het speuren kwam ik dit grondzeil tegen. Een standaard maat die in de Louisiana zou moeten passen.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2012, 01:36:33 pm »

We hebben net de onze in Goirle gekocht, deze wordt aankomende week opgestuurd. We nemen 'm dan mee naar het klapweekend om het eens goed uit te proberen.....

Voorheen hadden we een tent met inritsbaar kuipzeil en dit was toch wel erg comfort verhogend. Zo hebben wij nooit met natte voeten gestaan terwijl een groot deel van de camping bezig was met trekkers, dweilen en emmers...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Grondzeil met opblaasbare rand
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2012, 06:44:59 pm »

Toen we nog met de tent kampeerden hadden we gewoon een veel te groot bouwkleed. Randen omhoog vouwen langs de kanten en nooit last gehad van water in de tent. Dit passn we nu ook nog toe in onze Jametic. Die heeft een inritsbaar grondzeil. Maar op de sterk ongelijke grond in Oost Europa gebruiken we die zelden. Op vlakke grond past dit zeil precies maar zodra de grond niet meer vlak is gaat het trekken. We hebben wel op plekken gestaan met 20 tot 30 cm verschil. Dan krijg je zelfs de tent niet strak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal