Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Slaapzak of dekbed?!  (gelezen 16624 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.731
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #15 Gepost op: april 29, 2012, 11:19:04 am »

Wij hebben dezelfde ervaring als Klavertjes .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Miss BBQ

  • Gast
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #16 Gepost op: april 29, 2012, 04:22:06 pm »

Wij hebben jaren een dekbedje ::) van 2,40 (br) x 2 m (l) op een bed van 1,40 gehad liggen. Werkelijk heerlijk. Ook met woelen van de ene partner houdt de ander het dan toch lekker warm omdat het dek royaal om je heen valt.
Ook in de vouwwagen meegehad afgelopen weekend in maart. Werkte perfect. Weliswaar over de slaapzakken heen, dus heerlijk warm bij een stevige nachtvorst.

Maar bij normale nachttemperaturen is alleen het dekbed prima slapen.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2012, 01:43:52 pm »

Wij gaan dit jaar voor het eerst "klappen" ,en weten ook nog niet hoe of wat...
In onze caravan hadden we een bed van 160x210, en daarop lag een dekbed van 200x200, en dat beviel prima!
Weet nog niet of het in de vw anders moet....
De ruimte die het dekbed inneemt speelt ook mee.....
gr.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #18 Gepost op: mei 05, 2012, 01:59:26 pm »

Zoveel mensen, zoveel wensen!  ::)

Omdat ik met hetzelfde dilemma zit, ben ik hier aan het meelezen.
Ik heb ook 2 extra brede slaapzakken die we aan elkaar ritsen, of een dekbed van 2m bij 2m.
Het dekbed is alleen niet zo dik.
Allebei meenemen? Kunnen we ter plekke kiezen, afhankelijk van de temperatuur.  :#
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #19 Gepost op: mei 05, 2012, 03:52:22 pm »

Wij hebben Polydaun donzen slaapzakken. Voordeel van dons is dun, compact mee te nemen en vooral lekker warm. Om dezelfde warmte met syntetisch te krijgen heb je een behoorlijk dikke slaapzak nodig die veel pakruimte opslokt. Dons kan over het algemeen wat minder goed tegen extreem vocht, maar das in de klapper geen probleem. Wij hadden ze in de De Waard al en zijn nu 5 jaar oud. Wassen doe je in de machine. Drogen in de droger met 2 tennisballen. (meestal goed luchten)
Bij extremere kou als slaapzak ( afgelopen pasen) en zoals nu gewoon als dekbed waarbij ik mijn voetenstuk een stuk laat ingeritst en dus never geen koude voeten.
Op de Waard forum zijn veel topics hierover.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2012, 10:48:40 pm »

Wij hebben twee slaapzakken die we aan elkaar ritsen. Als het koud is is het lekkerwarm. Als het warm is ritsen we de zakken een stuk open. Ik denk dat slaap Alken minder ruimte in nemen dan een dekbed. Ook niet onbelangrijk
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2012, 12:18:37 am »

Ons dekbed spreiden wij uit bovenop de spullen in de kofferbak van de auto. Eigenlijk nauwelijk extra ruimte dus. Terwijl onze 2-persoons slaapzak een enorm pakket is..
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2012, 12:26:07 am »

Wij hebben 2 heerlijke slaapzakken, aan elkaar geritst. En die blijven gewoon op het bed liggen als we de Smitveld inklappen. Enals het echt koud is gooien we er een fleece deken bij over.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jsteijn

  • Gast
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2012, 09:06:32 am »

Donzen slaapzakken zijn fijn, maar mijn man en zoon hebben astma en dan zijn ze geen optie  :#
Daarom hebben wij slaapzakken die isoleren tot -2

Wel een tipje voor de buitenkant van de slaapzak... neem ze met een katoenen buitentijk, een buitenkant van polyester ritselt en in de stille nacht kan dat storend zijn.
Gelogd

eveliner

  • Gast
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2012, 09:00:06 pm »

Wat fijn zoveel reactie! :> Dankjulliewel. Inmiddels hebben we gekampeerd met het vouwhuis en het was best koud 's nachts, maar niet voor ons. Wij hebben de dekbedden en slaapzakken meegenomen   :)
Kinderen in de slaapzak heerlijk warm en wij dekbed donsje van thuis mee (220x240). Dat ging heel goed. Zelfs ook nog ons wollen dekbed mee. Die hebben de kinderen uiteindelijk gebruikt. Ik ga in het vervolg voor dekbedden! Bedankt allemaal!
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2012, 10:46:22 pm »

Wij kamperen met dekbed! Ook toen we een tent hadden! Tijdje een slaapzak geprobeerd, maar ik wurg mezelf in die dingen....nu slapen we vd grond af en hadden we een nieuw 2 persoonsdekbed 'over', dus die ligt standaard in dembak. We hebben al diverse keren nachtvorst gehad en zo'n koukleum als,ik heeft het nog nietmkoud gehad. Bij zeer ernstige kou, leg ik een kruikje in bed (ik heb 3 kruiken bij me:2 baby/stalen kruikjes voor de kids(die wel op de grond liggen) en een normale voor mezelf. Voor mezelf slechts 1x gebruikt.
We hebben een 4 seizoenen dekbed. 1 deel ingepakt in dekbedovertrek, eentje er los op, maar die vliegt er halverwege de nacht af....
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2012, 10:48:14 pm »

Tip voor de kindjes:haal fleece slaapzakjea bij de xenos (om en nabij de ?10) en stop die in de normale slaapzakken als het koud wordt! Werkt perfect, geen klagende kindjes, evt stalen babykruikjes erbij met voorspelde nachtvorst.....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #27 Gepost op: mei 13, 2012, 10:55:58 pm »

een goedkopere variant: koop een fleece dekentje, bv bij Ikea (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00070489/) en dan even onder de naaimachine door! Zo heb ik voor onze kids een zak voor in de slaapzak gemaakt!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

mees

  • Gast
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #28 Gepost op: mei 15, 2012, 02:40:32 pm »

Wij hebben heerlijke slaapzakken gekocht met een ingeritste lakenzak erin. Nooit koud (vorig voorjaar rond het vriespunt nog niet) en nooit te warm want als je die openritst lig je toch nog in een laken als je wilt. Je kunt dan ook het laken eens wassen en de slaapzak nog niet.

De kinderen hebben trouwens ook matjes van thermarest die tot -1 of zo isoleren en liggen erop met zo'n slaapzak op de grond: nooit koud. Als je wilt kan ik de slaapzakspecs wel doorgeven.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Slaapzak of dekbed?!
« Reactie #29 Gepost op: mei 15, 2012, 04:39:29 pm »

Wij hebben heerlijke slaapzakken gekocht met een ingeritste lakenzak erin. Nooit koud (vorig voorjaar rond het vriespunt nog niet) en nooit te warm want als je die openritst lig je toch nog in een laken als je wilt. Je kunt dan ook het laken eens wassen en de slaapzak nog niet.

De kinderen hebben trouwens ook matjes van thermarest die tot -1 of zo isoleren en liggen erop met zo'n slaapzak op de grond: nooit koud. Als je wilt kan ik de slaapzakspecs wel doorgeven.
Ja, graag  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal