Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gebruikerservaring met Sleeping Pod  (gelezen 3522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
gebruikerservaring met Sleeping Pod
« Gepost op: mei 05, 2012, 10:28:02 pm »

Lieve mensen,

Voor onze 2 dochters ( 2,5 en bijna 5 ) zijn wij op zoek naar een slaapzak. Nu zagen wij de Sleeping Pod voorbij komen. Heeft hier iemand ervaring mee? De vakantie gaat dit jaar naar de Dordogne, is het materiaal van de SP hier geschikt voor, polyester? Van oudsher heeft katoen de voorkeur, weet niet waarom :)

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/slaapzakken/sleeping-pod-junior.html?category_params=category_id%3D1214

groeten Huub
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: gebruikerservaring met Sleeping Pod
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2012, 12:40:21 am »

In de Dordogne komt het kwik normaliter toch niet onder de 10 graden? Dan maakt het type slaapzak bijna niet uit.
Willen jullie ook elders gaan kamperen, dan maakt het op zich ook niet zo uit, omdat je dan met een fleece-deken snel extra warmte creƫert.

Voor onze kinderen hadden we kinder-slaapzakken, die dus korter en iets smaller zijn. Maar achteraf gezien had ik net zo goed gewone slaapzakken kunnen nemen. Enige rede om niet direct een duurdere te kopen is dat ze wat 'nacht-ongelukjes' kunnen hebben ;)

Ik zou gewoon er gewoon eentje aanschaffen met goede ritsen, van een behoorlijke warme-capaciteit (0,2,4 graden) en die lekker aanvoelt. Laat het van je beurs afhangen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: gebruikerservaring met Sleeping Pod
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2012, 01:01:06 pm »

In de Dordogne komt het kwik normaliter toch niet onder de 10 graden? Dan maakt het type slaapzak bijna niet uit.



Dit ben ik niet helemaal met je eens, wij hebben andere ervaringen!  ::)
Wij zijn 5x in de Dordogne geweest in de buurt van Sarlat!
Het kan heel verschillend zijn.
Wanneer het helder stabiel weer is kan het kwik 's avonds behoorlijk teruglopen!
Vaak bibberend van de kou de honden uitgelaten en daarna diep onder het dekbedje en we hadden een carablah, die gedurende de dag toch behoorlijk opgewarmd was.
Het was 's nachts ongeveer 1 a 2 graden geweest! Dit hebben we meerdere keren meegemaakt!!
Vrienden van ons hadden de kachel aan in de vw!
Mijn tip; Wil je geen dikke slaapzakken of dekbedden, zorg dan iig dat je warme dekens bij je hebt!


Gelogd

Dammetje

  • Gast
gebruikerservaring met Sleeping Pod
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2012, 02:45:40 pm »

Kies voor gewone deken slaapzakken. Deze kunnen ze met extreme warmte openritsen. Kijk eens bij vruibuiter op de site. Daar staan diverse modellen met katoen of flanel aan de binnenzijde. 4 graden is in een katoenen tent ruim voldoende. Zorg bij meer kou voor een onderdeken op de grond ( wol). Onze kids slapen in de adventure tent van HK hierin hebben wij een wollen gronddeken van de De Waard koningstern dit past perfect. Dit is hele dunne wol maar scheelt Enorm. Een polyester tent is overigens ook heel koud tov katoenen tenten. De slaapzak is niet alleen belangrijk. Hoe dan ook 4 gr is ruim zat. Een fleece deken of binnen zak (hema) scheelt 5 graden. Kinderen hebben het echt niet snel te koud, zorg alleen voor de juiste omstandigheden. Wij hebbe met de pasen -4 gehad en niemand had het koud. Mijn dochter had zelfs een slaapzak 10 gr, met fleece en onderdeken en dan natuurlijk op een self inflatable, ook dit is altijd warmer dan luchtbedden of iets anders. Voor kids is een SI van 5 cm ruim voldoende.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: gebruikerservaring met Sleeping Pod
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2012, 04:19:17 pm »

Ik heb ook lang zitten dubben en heb uiteindelijk deze gekocht voor de kinderen. Voordeel is dat je verschillende lagen kunt aanbrengen afhankelijk van de temperatuur. Bij warm weer slapen ze alleen in de binnenzak.


http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/slaapzakken/coleman-comfort-control-205.html?category_params=category_id%3D1214%26subcats%3DY%26features_hash%3DV1
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal