Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: alcohol testers kopen?  (gelezen 24138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2012, 08:45:46 am »

Toch is het wel een beetje raar. Want ik drink geen druppel als ik nog moet rijden. ook niet als daar en paar uur tussen zitten en heb dus nooit iets te bewijzen.   Als je niet te hard rijdt wordt je ook niet geflitst. 
Wat te denken van mensen die helemaal nooit een druppel alcohol drinken. Die hebben al helemaaaaal niks te bewijzen.  :I

Je redenering klinkt toch een beetje als: Ik rij nooit te hard, dus ik heb ook geen snelheidsmeter in m'n auto nodig. Volgende keer als ik een auto koop mag de dealer 'm d'r uithalen en wil ik korting.  :#
Gelogd

primera

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2012, 09:45:46 am »

vind het wel onzin dat je een alcoholtester moet hebben in de auto.

Stel ik drink en ik gebruik de tester ook nog eens(geloof er helemaal niets van).

Ik heb teveel gezopen, maat toch ga ik rijden.

Wat heeft de tester voor nut dan!!!!

Er gebeuren genoeg ongelukken met alchohol in het verkeer.
En ze weten heus wel dat het niet kan en mag.
Maar doen het toch.

Het is een besparing voor de Franse overheid.
Scheelt hun weer geld om testers en dergelijke te kopen.

Ps. de testen die wij kopen zijn niet eens volledig betrouwbaar en moeten op de zoveel tijd vervangen worden ivm de houdsbaarheid datum.

Ps zelf drink ik zelden alcohol. Maar dan ga ik niet meer rijden.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2012, 10:06:34 am »

In België verkopen ze zo'n dingen al lang bij de apotheker dus ik ga daar eens horen.

Heb me laten vertellen dat ze hier (B) ook te koop zouden zijn in de Auto 5?  :? Ben nog niet gaan kijken. Zal dat morgen eens doen, laat wel iets weten.

Is wel iets anders koopjesjagen. Vind het het veel leuker om spullen te zoeken voor het eigenlijke kamperen  :P
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2012, 10:10:48 am »

Wj hebben er, zoals eerder al gezegd 2 besteld via alcoholcontrole. Tussen hemelvaart en pinksteren in Frankrijk geweest, maar daar kun je sowieso bijna overal kopen. Grotere supermarkten/tankstations en dergelijke. Ik heb eigenlijk niet gekeken wat ze daar kosten.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2012, 10:12:50 am »

Stel ik drink en ik gebruik de tester ook nog eens(geloof er helemaal niets van).

Ik heb teveel gezopen, maat toch ga ik rijden.

Wat heeft de tester voor nut dan!!!!

Stel ik heb een zware voet en ik ga ondanks mijn snelheidsmeter 200 rijden op de snelweg. Wat heeft een snelheidsmeter in mijn auto dan nog voor nut?

Het is een besparing voor de Franse overheid.
Scheelt hun weer geld om testers en dergelijke te kopen.

Die veronderstelling gaat alleen maar op als je er vanuit gaat dat ze in Frankrijk bij de politie op dit moment helemaal geen testers hebben.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2012, 10:19:31 am »

Mooie discussie die nergens over gaat. Het is de wet en daar heb je je aan te houden. Er zijn in NL (en vast ook in B) zat wetten te vinden die ik onzinnig vind. Maar met de wet doet een mening niet ter zake.

Overigens denk ik dat wij burgerlijk ongehoorzaam beginnen en in een lokale Supermarché overgaan tot aanschaf.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #21 Gepost op: juni 07, 2012, 10:29:04 am »

Wat te denken van mensen die helemaal nooit een druppel alcohol drinken. Die hebben al helemaaaaal niks te bewijzen.  :I

Je redenering klinkt toch een beetje als: Ik rij nooit te hard, dus ik heb ook geen snelheidsmeter in m'n auto nodig. Volgende keer als ik een auto koop mag de dealer 'm d'r uithalen en wil ik korting.  :#

Ehm.. ik rij heel vaak te hard O0

Ik redeneer iets anders. Bij een Controle zal er in mijn geval, inzake de alcohol dan he, nooit iets aan de hand zijn. Dus als ik moet blazen ziet de politie dat ook. Wel ben ik van mening dat zij het zijn die het willen en moeten controleren, immers zij handhaven de wet. Mocht het nou zo zijn dat ik volgens de meter wel alcohol op heb, dan zou de politie mij de vraag kunnen stellen of ik dat had kunnen weten. Want dat is toch eigenlijk het idee achter het zelf hebben vna een test. En als ik dan geen alcoholtester kan overleggen dan zouden ze me daar voor mogen bekeuren + het rijden onder invloed. Maar het gekke is nou juist dat het gebruik van het ding niet verplicht is.
Ik twijfel dus een beetje aan de goede bedoelingen van de Fransen.

Maar goed, het is verplicht dus mocht mijn vrouw
het toch weer eens in haar hoofd halen om op vakantie naar Frankrijk te gaan dan gooi ik wel een paar van die dingen bij de gekleurde vestjes, gevarendriehoek, verbandtrommel etc. :I
Gelogd
Adventure Awaits

fbez

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #22 Gepost op: juni 07, 2012, 11:01:25 am »

vind het wel onzin dat je een alcoholtester moet hebben in de auto.

Stel ik drink en ik gebruik de tester ook nog eens(geloof er helemaal niets van).

Ik heb teveel gezopen, maat toch ga ik rijden.

Wat heeft de tester voor nut dan!!!!

Er gebeuren genoeg ongelukken met alchohol in het verkeer.
En ze weten heus wel dat het niet kan en mag.
Maar doen het toch.

Het is een besparing voor de Franse overheid.
Scheelt hun weer geld om testers en dergelijke te kopen.

Ps. de testen die wij kopen zijn niet eens volledig betrouwbaar en moeten op de zoveel tijd vervangen worden ivm de houdsbaarheid datum.

Ps zelf drink ik zelden alcohol. Maar dan ga ik niet meer rijden.

Het lijkt me niet dat je bij een alcoholcontrole je eigen tester moet (of zelfs mag) gebruiken. Notoire drinkers kunnen vast wel aan een tester komen die een lagere waarde aangeeft.
Volgens mij gaat het er eerder om dat iedereen in Frankrijk de mogelijkheid moet hebben zichzelf te controleren voordat hij gaat rijden. En natuurlijk heeft controleren alleen zin als je er iets mee doet.

Citaat van: geenechtequote
"Stel ik controleer voordat ik met de vouwwagen ga rijden de verlichting en hij doet het niet, maar ik ga toch rijden. Wat heeft controleren voor nut dan!!!"
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #23 Gepost op: juni 07, 2012, 11:12:02 am »

Overigens denk ik dat wij burgerlijk ongehoorzaam beginnen en in een lokale Supermarché overgaan tot aanschaf.

En dan wordt het dus: "six bouteilles de vin de pays et deux éthylotests s'il vous plait".  :H

Bij een Controle zal er in mijn geval, inzake de alcohol dan he, nooit iets aan de hand zijn. Dus als ik moet blazen ziet de politie dat ook. Wel ben ik van mening dat zij het zijn die het willen en moeten controleren, immers zij handhaven de wet.

Je wordt op je wenken bediend. Ik heb nog eens doorgezocht naar de uitvoering van de maatregel, maar wat blijkt is dat je niet verplicht bent de tester te gebruiken en het ook niet zo is dat de politie jouw alcoholtester gebruikt om de test te doen. Zij blijven zelf hun (gekalibreerde) testers gebruiken. Je hoeft ze dus alleen maar te hebben. Verder niet. Je hoeft niet te testen voor je gaat rijden.

De vergelijking met de snelheidsmeter blijft dus voor 100% op gaan:
  • De overheid controleert of je niet te hard rijdt, maar desondanks is de aanwezigheid van een werkende snelheidsmeter met nachtverlichting verplicht, onafhankelijk van hoeveel je te hard rijdt en of je te hard rijdt.
  • De overheid controleert of je niet te veel gedronken hebt, maar desondanks is de aanwezigheid van een werkende alcoholtester verplicht, onafhankelijk van hoeveel je drinkt en of je überhaupt drinkt.
Belangrijk verschil is (maar de pagina waar dat staat kan ik niet terugvinden) dat het niet hebben van alcoholtesters de politie zonder verdere aanwijzingen het recht geeft om een blaasproef op hun gekalibreerde apparatuur te doen. Gek genoeg suggereert dat dat dat eerder dus niet zo was.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #24 Gepost op: juni 07, 2012, 11:13:28 am »

"Ik twijfel dus een beetje aan de goede bedoelingen van de Fransen. "

Haha: na 20 jaar vakantie vieren in dat mooie land was het voor mij ook wel genoeg. Uitzonderingen daargelaten was ik de houding van de doorsnee fransman goed zat. Sinds een jaar of tien gaat het in de zomervakanties ?f naar Noorwegen ?f naar Engeland/Schotland/Wales. Daar bedoelen de mensen doorgaans wat ze zeggen bij "how are you" en niet: "ca va?"= rap bestellen stomme toerist.

Alcohol in het verkeer in Frankrijk? Ik heb iets te vaak gezinnen op zondag, opa en oma er ook bij in, over de weg zien scheuren. De meest idiote inhaalacties en geslinger.

Met die tester verplichting gaan ze daar echt geen glaasje minder drinken. Men kan daar toch ook tellen: 2 glaasjes en niet meer. Of beter nog: auto rijden is helemaal niet drinken.
Maar ja: de kans op een  een joodse paus lijkt me groter.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #25 Gepost op: juni 07, 2012, 12:55:51 pm »


De vergelijking met de snelheidsmeter blijft dus voor 100% op gaan:
  • De overheid controleert of je niet te hard rijdt, maar desondanks is de aanwezigheid van een werkende snelheidsmeter met nachtverlichting verplicht, onafhankelijk van hoeveel je te hard rijdt en of je te hard rijdt.
  • De overheid controleert of je niet te veel gedronken hebt, maar desondanks is de aanwezigheid van een werkende alcoholtester verplicht, onafhankelijk van hoeveel je drinkt en of je überhaupt drinkt.


Toch ben ik het daar niet mee eens. Om je in het verkeer goed te kunnen redden en veilig te rijden, is het van belang dat je weet hoe hard je rijdt en dus is het niet alleen verplicht, maar ook noodzakelijk om een snelheidsmeter te hebben. Echter zie ik geen enkele noodzaak om een alcoholtester in de auto te hebben. De wet zou moeten zijn: (2 glazen, of liever geen) alcohol op = niet een voertuig gaan besturen. Ik kan me niet voorstellen dat het hebben van een alcoholtest de Fransen enige psychologische druk zal geven om niet met alcohol op achter het stuur te kruipen. Ik blijf het een idiote wet vinden die waarschijnlijk bedacht is door een overactieve ambtenaar die van gekkigheid niet meer wist wat hij met zijn tijd moest en toen dit maar uit zijn mouw schudde. Stel je voor dat hij had gezegd dat de politie aan een soort alcoholcontrolequota zou moeten voldoen?? Stel je voor dat ze dan heel veel Fransen zouden moeten beboeten en misschien zelfs wel het rijbewijs zouden moeten ontnemen.... Dat zou pas grote problemen geven  ::) En dat is, denk ik, helaas geen grapje.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #26 Gepost op: juni 07, 2012, 01:00:13 pm »

Ik ga er vanuit dat de franse polite zelf wel blaastestjes bij zich heeft anders kun je er best goedkoop vanaf komen wanneer je alcohol op zou hebben. "Sorry heb geen testje bij me geeft maar een boete van 11 euro en dan kan ik doorrijden"

Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2012, 01:13:48 pm »

Op zich is het inderdaad alleen maar lastig. Dat is de andere kant. Een boete van 11 euro is de wereld niet. En voor een euro of 6 testers kopen ook niet. Maar ik vind het gewoon echt irritant.
Ik zou het overigens wel bij "Sorry" houden, anders krijg je er straks een boete over heen vanwege een brutale houding  ;)
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #28 Gepost op: juni 07, 2012, 01:29:05 pm »

De hele discussie over die stomme testers, gebruikt of niet gebruikt of de fransen zelf gecalibreerde apparatuur heeft kan mij eigenlijk geen jota schelen.

Voor mij is een ieder die met alcohol achter de kiezen achter het stuur kruipt gewoon een asociale hufter die ter plekke samen met zijn rijbewijs ook zijn auto mag inleveren, en dat vanaf het laagste percentage alcohol wat er in een menselijk lichaam kan zitten.

Uiteraard de auto verkopen en het geld in het waarborgfonds dumpen.

Simpel.

Natuurlijk zijn de regeltjes in Frankrijk te zot voor woorden, maar in NL hebben ze ook idiote regeltjes.

Trouwens...... je zult begrijpen dat ondergetekende geen druppel drinkt als hij moet rijden, sowieso eigenlijk nooit drinkt.

Bovenstaande mbt rijbewijsin inleveren rijbewijs mag van mij ook geschieden bij een ieder die het noodzakelijk vindt 40KM te hard te moeten rijden.  Vertrek dan verdorie effe een kwartiertje eerder als je zo nodig haast denkt te hebben.


 
Gelogd

Leintje30

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #29 Gepost op: juni 07, 2012, 01:37:40 pm »

Je hoeft die testers pas in je auto te hebben liggen op 1 juli, dus wij gaan ze op vakantie daar wel halen. Verder gaan ze inderdaad pas controleren vanaf november zodat ze iedereen de tijd geven om aan de 'nieuwe situatie' te wennen, dus ook de toeristen...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal