Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: alcohol testers kopen?  (gelezen 24137 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #30 Gepost op: juni 07, 2012, 01:51:26 pm »

Echter zie ik geen enkele noodzaak om een alcoholtester in de auto te hebben. De wet zou moeten zijn: (2 glazen, of liever geen) alcohol op = niet een voertuig gaan besturen.
Dat is de wet al, gezien de grenspromillages.  Maar hoe zit het wat jou betreft bij: gezellig door de avond heen tot en uur of 1, 2 een hele fles wijn drinken en de volgende ochtend om 08:00u naar de supermarché omdat het dan tenminste nog koel is?

Ik kan me niet voorstellen dat het hebben van een alcoholtest de Fransen enige psychologische druk zal geven om niet met alcohol op achter het stuur te kruipen.
Klopt. Een snelheidsmeter weerhoudt notoire hardrijders er ok niet van om meer dan de toegestane snelheid te rijden. En toch is die verplichting er. (Maar als-ie niet werkt is dat in NL grappig genoeg weer geen APK afkeur.)

Ik blijf het een idiote wet vinden die waarschijnlijk bedacht is door een overactieve ambtenaar die van gekkigheid niet meer wist wat hij met zijn tijd moest en toen dit maar uit zijn mouw schudde.
Wetten worden niet bedacht door ambtenaren. Hooguit geschreven en uitgevoerd. Deze wet is het gevolg van beleid en dat beleid komt van de Franse regering.

Stel je voor dat hij had gezegd dat de politie aan een soort alcoholcontrolequota zou moeten voldoen?? Stel je voor dat ze dan heel veel Fransen zouden moeten beboeten en misschien zelfs wel het rijbewijs zouden moeten ontnemen.... Dat zou pas grote problemen geven  ::) En dat is, denk ik, helaas geen grapje.
Wat we ons allemaal voor kunnen stellen is denk ik niet relevant. Het enige waar je mee te maken hebt is deze wet. Zinnig of niet. Hier staat-ie. En per 1 juli wordt-ie van kracht.

Verder gaan ze inderdaad pas controleren vanaf november zodat ze iedereen de tijd geven om aan de 'nieuwe situatie' te wennen, dus ook de toeristen...
Controleren zullen ze ongetwijfeld al eerder.  Beboeten gebeurt vziw pas vanaf november.

Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #31 Gepost op: juni 07, 2012, 02:31:25 pm »

Je hebt gelijk natuurlijk. Maar pfff, nu weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. Ik zeg in dit draadje maar niets meer, dat lijkt me beter.

Maar ik zal je vraag nog wel beantwoorden: ik zie hier inderdaad een heeeeel klein voordeeltje van het hebben van een alcoholtester, mits hij betrouwbaar is. En nee, de geschetste situatie is niet op mij van toepassing.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #32 Gepost op: juni 07, 2012, 02:38:25 pm »

En nee, de geschetste situatie is niet op mij van toepassing.

Maar waarschijnlijk wel op heeeeeel veel Fransen.  W: W: W:  :#
En daar is die wet natuurlijk primair voor bedoeld.  De Franse overheid is er vast niet op uit om toeristen te pesten. Maar wat ze voor hun eigen volkje aan regeltjes maken, zullen ze nu eenmaal ook op buitenlandse weggebruikers van toepassing moeten laten zijn.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #33 Gepost op: juni 07, 2012, 04:16:20 pm »

... Zinnig of niet. Hier staat-ie. En per 1 juli wordt-ie van kracht.

 :off
Typisch weer die Fransen.
Bedenken ze een nieuwe wet, schrijven ze hem in het Frans,  zodat ze hem alleen zelf kunnen lezen! :(
 :# :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #34 Gepost op: juni 12, 2012, 10:42:05 am »

Uit ondervinding kan ik erin komen dat het hebben EN gebruiken van zo'n testje wel nuttig kan zijn.
-Voor diegenen die niet weten of ze net teveel ophebben of net niet...
-Voor die soort die liters kan zuipen en waaraan je niet ziet dat ie dronken is. Dan is zo'n zelftestje ook nuttig als je met deze persoon naar huis moet rijden.

Verder hoop ik dat de dag dat mijn dochters uitgaan en meerijden met iemand, dat als die persoon toch wel wat gedronken heeft, zij deze persoon een tester in de mond zullen rammen om toch bij twijfel even na te gaan of de juiste persoon achter het stuur gaat zitten.  :K

De testertjes in de wagen zijn om na te gaan of je capabel bent om te rijden VOOR je achter het stuur gaat zitten en eigenlijk hoopt om geen controle tegen te komen omdat je echt niet weet of je nu net wel of net niet teveel gedronken hebt.
Als het eerste testertje aangeeft dat je niet mag/kan, dan is het, denk ik, de bedoeling dat de persoon nog even wat rust en een uurtje later het tweede testje gebruikt om na te gaan of het dan wel mag/kan.

@ klepklap uw 2 glazen zijn idd een doorsnee aangenomen regel, echter hier is sprake van een misverstand. Men zou het eigenlijk moeten hebben over 2 units drank. Onze porties drank die we in een glas geserveerd krijgen of het pilsje in het flesje of blikje, zijn groter dan de units die aanbevolen worden. Bovendien weet iedereen dat alles een beetje samen hangt met eten, tijd en eigen gewicht

De alcohol test die afgenomen wordt door de politiediensten of gendarmerie in alle landen MOET steeds gebeuren door een officieel, door de overheid aangekocht apparaat, goedgekeurd en geijkt.

Het gebruik van zo'n zelftestje kan wel misschien verzachtend zijn (kan misschien vermeld worden in het verhoor)als men kantje boord positief zou blazen (= teveel op) en je kan aantonen dat je  voor de zekerheid bij vertrek een tesje gedaan en dat blijkt  negatief (=rijden maar) geweest te zijn. Maar dit is een veronderstelling, ik weet hoegenaamd niet of men het wel of niet gebruiken ervan zal opnemen in het verhoor, het zou wel logisch zijn.  :**
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #35 Gepost op: juni 12, 2012, 11:05:09 am »

Alcoholtester verplicht in Frankrijk
07 juni 2012 10:02
In Frankrijk moet vanaf 1 juli in ieder voertuig en alcoholtester aanwezig zijn. Dat geldt ook voor buitenlanders die met hun auto op vakantie zijn in dat land.
De bedoeling is dat de bestuurder zo zelf het alcoholgehalte in zijn bloed kan testen en dus bij twijfel eerst een test afneemt. De limiet om nog te mogen rijden met alcohol ligt op 0,5 promille voor particulieren en 0,2 promille voor professionele chauffeurs. De Franse politie zal om te beginnen uitvoerig controleren en waarschuwingen uitdelen, maar vanaf 1 november zullen ook boetes worden uitgeschreven als er geen tester in de auto aanwezig is. De boete bedraagt 11 euro.
De verplichte alcoholtester moet voldoen aan de eisen die de Franse autoriteiten stellen. In ons land verkoopt de ANWB testsetjes voor drie euro.

Bron: http://www.carros.nl/autonieuws/36674-alcoholtester-verplicht-in-frankrijk/
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #36 Gepost op: juni 12, 2012, 12:00:08 pm »

Hahahahahaha! 11 euro :H nou dan neem ik het risico wel.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #37 Gepost op: juni 12, 2012, 01:46:28 pm »

ja die 11euro valt wel mee op zich, ik maar ik ben tegen onnodig de staatskas van Hollande te spekken, zodat de fransen met 62 met pensioen kunnen.

Denk ik even bij ANWB de testers (per 2) te bestellen via de webshop, zijn ze inmiddels al voor de 2de keer uitverkocht.
en dat terwijl de ANWB weet dat er 1,5 mln mensen naar Frankrijk op vakantie gaan, zou je zeggen dat ze dat beter in moeten kunnen kopen.http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws-en-tips/archief,/2010/mei/Nederlander-blijft-reislustig-deze-zomer.html
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #38 Gepost op: juni 12, 2012, 02:13:14 pm »

ja die 11euro valt wel mee op zich, ik maar ik ben tegen onnodig de staatskas van Hollande te spekken, zodat de fransen met 62 met pensioen kunnen.

Denk ik even bij ANWB de testers (per 2) te bestellen via de webshop, zijn ze inmiddels al voor de 2de keer uitverkocht.
Dat zijn vast allemaal Franse pensionado's van tussen de 62 en 65 jaar oud die dat bij de ANWB part-time zitten te versteeren, opdat het quotum aan boetes in Frankrijk dat hun vroegpensioen financiert veilig gesteld is.  ::)

Oh, ter info: er wordt pas vanaf november beboet. Dus deze vakantie kun je nog gewoon gratis désobéissante civile zijn.  :#
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #39 Gepost op: juni 17, 2012, 01:57:51 pm »

slim hoor eerst een boel ophef maken zodat veel mensen onnodig blijkt nu over gaan tot aanschaf van deze spullen...echt weer zon Franse streek..dus daarom dikke neus en Italie here we come..

wel vind ik drank en rijden absoluut niet kunnen dus daar mag men zeker wat aan doen..
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #40 Gepost op: juni 17, 2012, 10:27:36 pm »

Oh, ter info: er wordt pas vanaf november beboet. Dus deze vakantie kun je nog gewoon gratis désobéissante civile zijn.  :#
Dit was al van het begin bekend, dus deze zomer nog zonder alcohol tester naar Frankrijk. Zie ik ze daar toevallig ergens liggen dan koop ik ze waarschijnlijk wel.
Het advies van de ANWB (ANWB heeft leveringsproblemen) om ze bij het eerste tankstation in Frankrijk te kopen zal wel niet werken als iedereen dit gaat doen. Krijg je waarschijnlijk ook "non" op je vraag.
Gelogd

avr

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #41 Gepost op: juni 20, 2012, 09:45:54 pm »

Ik heb ergens gelezen dat de houdbaarheid van de testers maar 1 jaar is? als dat zo is wacht ik lekker tot volgend jaar met kopen.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #42 Gepost op: juli 02, 2012, 11:29:18 am »

Nieuws op de ANWB site.

http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2012/februari/Nieuwe-verkeerswet-alcoholtest-Frankrijk.html?ovaherk=home_nieuws_verkeerbuitenland

trouwens in NL zie je ze al liggen bij enkele benzienepompen voor (schrik niet) ? 7,95................

Je kunt wellicht ook volstaan met de brief in de bijlage.
Maar ik blijf erbij even 3 euro uitgeven en je hebt het voorelkaar!
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Bri

  • Gast
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #43 Gepost op: juli 02, 2012, 01:34:54 pm »

In het Vlaamse journaal werd vermeld dat men pas vanaf November ging controleren hierop in Frankrijk, daar werd dus gezegd, ga gerust naar Frankrijk zonder die testers deze zomer!  Hier in Belgie zijn ze nog niet te koop!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: alcohol testers kopen?
« Reactie #44 Gepost op: juli 06, 2012, 08:42:39 pm »

In het Vlaamse journaal werd vermeld dat men pas vanaf November ging controleren hierop in Frankrijk, daar werd dus gezegd, ga gerust naar Frankrijk zonder die testers deze zomer!  Hier in Belgie zijn ze nog niet te koop!

Op het nederlandse journaal werd hetzelfde gezegd!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal