Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Cobb  (gelezen 71743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #30 Gepost op: april 07, 2013, 11:19:39 pm »


Ik zou hem in ieder geval vooraf uitproberen; de rust bewaren is erg belangerijk, het duurt enige tijd voordat de temperatuur goed is. Op tijd aansteken dus. Wij halen de blokken ook bij de Action, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien. Vorig jaar hadden ze 2 types waarvan de goedkoopste de fijnste was. De andere heeft een beetje een chemisch luchtje/bijsmaak.

Arrrccchhhhh, nog een Cobb'er er bij met Pinksteren.... Jullie krijgen de overhand ondertussen!!  :P
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cobb
« Reactie #31 Gepost op: april 08, 2013, 07:56:18 am »

Dank voor alle antwoorden.

Voor ons staat wel vast dat de wok niet aangeschaft gaat worden. We hebben ook ons normaal kookstel nog mee en dus is de wok niet echt nodig.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #32 Gepost op: april 08, 2013, 08:50:09 am »

Past de deksel er dan nog op, of gebruik je dan de dekselverhoger?

ja, een dekselverhoger is wel nodig, anders past ie niet.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #33 Gepost op: april 08, 2013, 03:11:56 pm »

Past de deksel er dan nog op, of gebruik je dan de dekselverhoger?
Goedkoop alternatief voor een dekselverhoger is een spring(bak)vorm. Ben  alleen de diameter even kwijt ::)
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cobb
« Reactie #34 Gepost op: april 08, 2013, 03:56:19 pm »

@retteketed, voor dat slow coocken kan je gewoon briketjes gebruiken. Denk dat er totaal maar iets van 15 nodig waren.
Het gaat echter wel een stuk beter als het buiten een aangename temperatuur is, anders moet je flink bijstoken tussendoor om de juiste temperatuur te houden.
Gelogd
live life outdoors

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Cobb
« Reactie #35 Gepost op: april 09, 2013, 09:29:22 pm »


Ik zou hem in ieder geval vooraf uitproberen; de rust bewaren is erg belangerijk, het duurt enige tijd voordat de temperatuur goed is. Op tijd aansteken dus. Wij halen de blokken ook bij de Action, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien. Vorig jaar hadden ze 2 types waarvan de goedkoopste de fijnste was. De andere heeft een beetje een chemisch luchtje/bijsmaak.

dank je wel voor je antwoord!
We gaan hem inderdaad vooraf uitproberen. Wij hebben als wel van die stones (ronde blokken in huis) in de aanbieding bij de mazzelshop meegenomen toen we in Leeuwarden waren.
Maar ik begrijp dat die van de action ook wel goed zijn en een stuk goedkoper. Ga dus de komende tijd regelmatig kijken erna als ik bij de action ben of ze er al weer zijn.
Dank je wel ook voor je tip over dat chemisch luchtje/bijsmaak, zal daar zeker op letten.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cobb
« Reactie #36 Gepost op: mei 07, 2013, 09:46:17 pm »

Dit is mijn laatste creatie van 2 dagen terug.
Gerookte eigen gevangen bot. Voor sommigen niet direct de lekkerste platvis, maar indien gerookt met brikketjes ( geen coblestone want dat is voor roken veel te heet) een heerlijk vissie!




Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Cobb
« Reactie #37 Gepost op: mei 17, 2013, 02:53:10 pm »

Ik zit te denken aan een kleine elektrische grill/oven voor op de camping, domme vraag misschien, is de Cobb een beter alternatief?

Hoe is hij schoon te maken?

Groet W
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #38 Gepost op: mei 17, 2013, 04:06:26 pm »

Ik zit te denken aan een kleine elektrische grill/oven voor op de camping, domme vraag misschien, is de Cobb een beter alternatief?

Hoe is hij schoon te maken?

Groet W

ik heb geen ervaring met een elektrische oven/gril op camping, we staan zoveel mogelijk op "stroom-loze" plekken.
daardoor is de cobb voor ons praktisch.
het is een overweging als je houdt van "fikkie-stoken ( alhoewel de cobb briketten niet branden)
als je huodt van bbq op briketten.

het schoonmaken is een makkie, vet wordt opgevangen in druipring in water.
rooster en bakplaat eenvoudig in de afwas.
overige doe ik pas na het kamperen, weer thuis stop ik alle metalen delen in een zak met een scheutje bleekmiddel.
dag erna met warm sopje snel weer schoon.

Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Cobb
« Reactie #39 Gepost op: mei 17, 2013, 11:35:43 pm »

Ik lees dat je met de Cobble Stone binnen een paar minuten kunt beginnen, als je kokosbriketten gebruikt, moet je dan langer wachten?
Het voordeel van de Cobb lijkt me het direct in gebruik nemen..
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Cobb
« Reactie #40 Gepost op: mei 18, 2013, 12:40:28 am »

Dat direct in gebruik nemen valt toch wel tegen. Je moet hem op tijd aansteken alvorens je van de volledige  hitte gebruik kunt maken. Als wij hem als barbecue gebruiken is hij meestal op zijn heetst als we bijna klaar zijn..... Ik vind het meer een onthaast apparaat, wij zijn gematigd tot redelijk tevreden.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cobb
« Reactie #41 Gepost op: mei 18, 2013, 08:43:22 am »

klopt, het is "slow" cooken.
neem je tijd voor het aansteken, voorbereiden  W: het voedsel voorbereiden  W:
het eten garen op de cobb neemt ook wat tijd.

het is niet van stoken, bakken en prakken...

vakantie en neem de tijd.

alhoewel het ook best snel kan. wanneer we naar z-frankrijk gaan nemen we voor de eerste dag lekkere pizza's mee, als de klapper staat een halve cobb-stone en na 10 minuten kan de pizza er op. :> :> dan nog 15 minuten  en heerlijk eten......

ik ben enthousiast, heb kennissen die dit ook hebben geprobeerd en niet het geduld hebben.
als je geen geduld hiervoor hebt, zou ik het niet nemen...
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Cobb
« Reactie #42 Gepost op: mei 18, 2013, 09:53:11 am »


daardoor is de cobb voor ons praktisch.
het is een overweging als je houdt van "fikkie-stoken ( alhoewel de cobb briketten niet branden)
als je huodt van bbq op briketten.
.
Ik zie toch regelmatig dat men een bbq op briketten niet toestaat, of dat je een emmer water ernaast moet hebben staan. Lijkt mij dat dat dan ook voor een Cobb op gaat. Of ben ik te braaf een negeren jullie dat dan gewoon?

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #43 Gepost op: mei 18, 2013, 10:18:34 am »

De fabrikant van Cobb zegt dat het een veilige manier van barbecueën is. Ik heb ooit eens een officiele verklaring (ook in het frans) gezien vanuit de fabrikant, waarmee je aan de campingeigenaren kan laten zien waarom het dan veilig is. Middels die verklaring heb je meer kans dat de campingeigenaren het gebruik van de Cobb wél toestaan. Nu weet ik even niet waar die officiële verklaring staat, maar op de site van Cobb staat er een duidelijke omschrijving van het veilige gebruik van de Cobb en voor het gemak in meerdere talen.

http://www.mijncobb.nl/cobb/cobb-op-de-camping/

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Re: Cobb
« Reactie #44 Gepost op: mei 18, 2013, 10:33:27 am »

Ik zie toch regelmatig dat men een bbq op briketten niet toestaat, of dat je een emmer water ernaast moet hebben staan. Lijkt mij dat dat dan ook voor een Cobb op gaat. Of ben ik te braaf een negeren jullie dat dan gewoon?

Verstuurd van mijn Nexus 4

och, niet te braaf zijn.
heb een keer in de ardeche de cobb gebruikt waar op de camping geen open vuur en bbq gebruikt mogen worden de gasfles gepakt, de oranje slang tot net onder de cobb geplaatst.
was net of ie op gas brandde....
nooit wat van gehoord  :# :# :# :# :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal