Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Cobb  (gelezen 71741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #45 Gepost op: mei 18, 2013, 10:46:29 am »

:))

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Hanneke

  • Gast
Cobb
« Reactie #46 Gepost op: mei 18, 2013, 11:32:45 am »

Hahaha, zou ook een actie van ons kunnen zijn retteket!
We hebben de safarichef en voor het bakken gebruik ik 2 ikeabakblikken op elkaar die ik dan vervolgens op t gas zet. Werkt prima, maar ik neig wel heel erg naar een cobb als ik dit zo lees!
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cobb
« Reactie #47 Gepost op: juni 02, 2013, 04:56:05 pm »

Ik lees dat je met de Cobble Stone binnen een paar minuten kunt beginnen, als je kokosbriketten gebruikt, moet je dan langer wachten?
Het voordeel van de Cobb lijkt me het direct in gebruik nemen..

De cobblestone is een kokosbrikket waaraan een zuurstofversneller is toegevoegd.
Het ding wordt loeiheet wat soms erg handig is. Hij wordt zo heet dat de anti aanbaklaag van de plaat gaat bladderen met roestvorming tot gevolg. Dit overigens gewoon schoon houden en een laagje olijfolie er op. Hiervoor zou cob eigenlijk een plaat moeten ontwikkelen met de nieuwer ceramische aanbak laag. Deze zijn keihard en zeer hitte bestendig.
Voor sudderen en roken is de coblestone minder geschikt. Gebruik hier bij voorkeur 3 a 4 kokos brikketjes. Overigens zijn de weber briketten ook van sublieme kwaliteit. Hierin zitten geen chemische bindmiddelen en stinken niet.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Cobb
« Reactie #48 Gepost op: juni 25, 2013, 02:21:57 pm »

Hier nog even de link waar lid Angel de Cobb voor een leuke prijs gekocht heeft deze week:

http://www.riendewolf.nl/webshop/cobbpremierbarbecuervs-p-131.html
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Angel

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #49 Gepost op: juni 25, 2013, 03:23:06 pm »

Inderdaad gisteravond besteld hopelijk voor het weekend binnen (2-3 dagen levertijd), kunnen we even gaan testen en kijken of we nog een roostertje of iets erbij moeten gaan halen en dan over een week 4 mee op vakantie.

We zijn geen BBQ'ers maar willen er toch aan gaan beginnen dat uitgebreide koken zien we wel of dat er al van gaat komen en anders in de nazomer lekker in de tuin hebben we alles bij de hand.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #50 Gepost op: juni 26, 2013, 09:42:03 pm »

Ja hij is binnen dus snelle levering. Cobb is nu nog maagdelijk schoon hopelijk binnenkort even uit proberen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Cobb
« Reactie #51 Gepost op: juni 26, 2013, 10:56:47 pm »

Ik ben ook geen echte BBQ-er, maar ik word er steeds meer fan van.
Aansteken, even een half uurtje wachten en bakken maar.
(als iemand nog tips heeft om een biefstuk niet te zwaar te doorbakken, houd ik me beleefd aanbevolen ;))
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #52 Gepost op: juni 27, 2013, 10:51:28 am »

Ik ben ook geen echte BBQ-er, maar ik word er steeds meer fan van.
Aansteken, even een half uurtje wachten en bakken maar.
(als iemand nog tips heeft om een biefstuk niet te zwaar te doorbakken, houd ik me beleefd aanbevolen ;))

Biefstuk moet je heel langzaam garen en op de hoogste stand (lees minst heet) van de BBQ zetten. Heb net vorige week dinsdag nog biefstukjes erop gehad...... jammie. Mijn moeder was bij ons (mijn pa is door de week niet thuis) en hadden haar uitgenodigd. Aangezien zij een aardige kok in de keuken is en vol lof er over sprak mag ik aannemen dat hij goed was gelukt  :#
Ze hebben er bijna 45 minuten opgelegen en waren mooi licht roze. Je moet aan het vlees voelen en dan op een gegeven moment treed daar een verandering in op welke voelbaar is.

De meeste mensen stoken de BBQ op, ploffen het vlees erop en dat moet dan in 5 minuten klaar zijn. Alles zwart, nog half rauw.....  :ca :ca   Wij BBQ'en niet vaak, maar als we het doen trekken we de tijd er voor uit. Had daarnaast nog zalm met provinciale kruiden en eigen gemaakte kipsate erop....  jammie.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #53 Gepost op: juni 30, 2013, 03:13:20 pm »

Gisteren de Cobb ingeweid even testen voor de vakantie.  Lekkere danerol  pizza gemaakt wat BBQ worstjes en stokbroodjes kant en klaar met kruidenboter. Ook nog een pitabroodje als pizzabodem gebruikt om te kijken of dat als alternatief werkt dat ging ook goed.  Je hebt wel veel ruimte nodig als je bezig bent zeg.  Eerst de bakplaat gebruikt vervolgens rooster dus moet je bakplaat even kwijt en andersom moet je je basisplaat en je rooster kwijt.  Thuis lukt dat nog wel op onze tafel van steigerhout, maar hoe doe je dat op de camping?  Het schoonmaken ging goed, maar hoe doe je dat met de as gooi je dat in een bakje of iets en gooi je het dan de volgende dag weg.  Wij wilde alles weer meteen opruimen dus ook het bakje waar de steen in gaat.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Cobb
« Reactie #54 Gepost op: juni 30, 2013, 09:14:19 pm »

Hahaha, zou ook een actie van ons kunnen zijn retteket!
We hebben de safarichef en voor het bakken gebruik ik 2 ikeabakblikken op elkaar die ik dan vervolgens op t gas zet. Werkt prima, maar ik neig wel heel erg naar een cobb als ik dit zo lees!

Neigen? Hahahaha inmiddels verslaafd aan dat ding en dan moeten we op vakantie ;-)
Ik heb hem mijn man gegeven voor vaderdag met in 1e instantie alleen de bakplaat.....inmiddels ook de dekselverhoger, rooster en een kookboekje erbij gekocht en ik vreessssss dat die grillplaat er ook gaat komen :-)

We hebben een kippetje met bierblikje gemaakt, gerookte forel, gerookte zalm, applecrumble en gebbqt... Dat laatste vinden we nog lastig.

Vraagje: wat zijn de beste briketjes om te gebruiken? Weber? Ik heb ze nu van firestone, gewoon bij de jumbo, maar volgens mij zijn er betere. En je gebruikt er zo weinig van....
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Cobb
« Reactie #55 Gepost op: juni 30, 2013, 09:24:37 pm »

Angel,
Bij de ikea heb je van die roosters om je pannendeksels op te leggen. Lämplig heet deze.



 Deze heb ik altijd bij me op de camping. Hierop past precies een plaat en deksel. De deksel kun je natuurlijk ook even over de plaat leggen. Hiermee beschadig je het gras ook niet en blijft alles zandvrij. Ook kun je hem natuurlijk op tafel zetten.

Voor de as heb ik altijd een oud pannendekseltje van een aluminium campingsetje bij me. Deze gebruik ik om de as op te kiepen en te laten uitbranden indien ik de cobb wil  inpakken en anders laat ik heb rustig uitbranden. Uiteraard kun je ook iets soortgelijks gebruiken als je het maar makkelijk mee kan nemen in de tas!


Indien je goede brandstoffen gebruikt kan dit gewoon in de tent en zal het niet walmen of stinken. Goede brandstoffen zijn o.a. Ecobrasa briketten, weber briketten of cobblestone.
Ecobrasa en cobblestone zijn van geperst kokosschil. Weber gebruikt natuurlijke bindmiddelen in de briket.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Cobb
« Reactie #56 Gepost op: juni 30, 2013, 09:56:14 pm »

Ik heb die lokkil stones gekocht, maar die fikken en roken flink!

En kun je niet gewoon aluminiumfolie gebruiken om de briketjes op te leggen?
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Cobb
« Reactie #57 Gepost op: juni 30, 2013, 10:05:02 pm »

Ja dat zou ook kunnen natuurlijk een stukje aluminium folie op de grond daar je briket op uit laten branden en de volgende dag weggooien. Nu de eerste keer een cobb-stone gebruikt en we hebben ook nog 2 zakken met briketten liggen van de action kijken wel wat het beste is. de overgebleven stones gaan mee en 1 zak met briketten.
Gelogd

pieter57

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: Cobb
« Reactie #58 Gepost op: juni 30, 2013, 10:13:10 pm »

Ik heb Ecobrasa kokokbriketten aangeschaft. Ik heb ze in Amsterdam besteld bij Eco-logisch. Nog geen ervaring met deze briketten maar ze schijnen perfect te werken: hoge temperatuur, geen geuren, weinig as. Nadeel: wel flink aan de prijs, maar je gebruikt er maar weinig van per keer.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cobb
« Reactie #59 Gepost op: juni 11, 2014, 05:31:06 pm »

het is er weer mooi weer voor :)
Gelogd
live life outdoors
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal