Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: moer aan de blauwe drukregelaar die op de gasfles moet  (gelezen 9421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
moer aan de blauwe drukregelaar die op de gasfles moet
« Gepost op: mei 23, 2012, 05:14:38 pm »

Beste mensen,
Ik ben een leek en heb een vraag over iets dat soms aan de wagen vast zit en soms niet.
Op advies van iemand bij Hendriks in Ermelo schafte ik een legergroene gasfles aan ter vervanging van mijn blauwe Campinggaz fles. Ik moest ook een drukregelaar hebben en ging met alle onderdelen kamperen bij Kom-Es-An. Tot mijn grote schrik merkte ik dat ik een steeksleutel nodig had. Die had ik niet bij me. Dus de moer werd aangedraaid met een combinatietang van de Belgische buurvrouw. Kan iemand mij meedelen welke maat steeksleutel ik nodig heb?
Ik heb nu de drukregelaar weer gedemonteerd (met de combinatietang) en die zit nu nog in de vouwwagen op de keuken neergelegd. De slang kon ik ook niet goed en helemaal monteren. Is daar een trucje voor? Ja warm water, maar dat heb je nog niet als de gasfles niet is aangesloten.
Zijn er nog andere tips in verband met de gasfles? Als ik ga trekken (dit najaar naar Marokko) moet ik dan elke dag die moer vast en losdraaien? Of is het handiger dat te laten zitten en de slang bij de keuken los te maken? Testen jullie de afsluiting ook steeds met een zeepsopje?

Ik hoop op een paar goede adviezen.
Al vast bedankt.
Leeuwhans
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: moer aan de blauwe drukregelaar die op de gasfles moet
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2012, 05:21:16 pm »

Een waterpomptang past in dit soort gevallen altijd, je hebt ook niet veel kracht nodig de boel aan te draaien.