Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 12 Volt kraantje werkt niet.  (gelezen 6206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
12 Volt kraantje werkt niet.
« Gepost op: mei 29, 2012, 07:51:56 am »

Na de winterstalling weer voor de eerste keer weg met de vw. En nu werkt mijn 12 V kraan niet meer. De oude batterijen heb ik vervangen en op verschillende manieren in de houder geplaatst, maar niets werkt. De laatste keer in de zomervakantie vorig jaar, werkte alles nog prima. Ik heb ook niks bij me om m te testen. Iemand een idee? :-\

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2012, 10:23:42 am »

Ik ga er van uit dat je al gekeken hebt of er nergens een draadbreuk is.

Ik heb het zelf ook eens gehad. ik heb toen de deksel genomen, de kraan aan en vervolgens de batterijen op de printplaat gedrukt. Met goed kijken is wel te zien hoe de batterijen er op moeten, maar herken het gepuzzel.

het pompje kan overigens ook opeens gewoon stuk.

door er een lampje of een voltmeter tussen te hangen kan je ook zien of de stroom wel bij het motortje komt. als het lampje gaat branden, maar het motortje niet draaien weet je waar je het moet zoeken. Als het lampje niet gaat branden dan zal je verder moeten zoeken. het kan dan in de schakelaar (kraan) zitten of juist ver daarvoor richting stroombron.

Ik kan me voorstellen dat de vraag opkomt, hoe kom ik aan een lampje.. met een autolampje (liefste een buisje) en twee stukjes tape en twee stukjes draad moet je al een heel eind kunnen komen. O.k. het is een beetje gepruts, maar dat past ook wel weer bij kamperen.

Veel succes met speuren!
Gelogd
Adventure Awaits

nikkel1964

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2012, 10:35:35 am »

Bij ons blijft het pompje ook gewoon wel eens hangen, zeker nadat ik de tank gevuld heb. Dan haal ik het pompje even uit de tank, klop er eens mee tegen de tank en hang 'm weer terug. En dan werkt ie weer. Geen idee waardoor dit komt, gebeurt wel regelmatig.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2012, 11:22:44 am »

Kijk dan eens naar het schoepje wat er in zit. Waarschijnlijk zit deze te ver van de as af.

Gewoon het schoepje aandrukken en dan de pomp een paar keer bewegen in het water. Zodat de de pomp vol water zit en dan proberen aan te zetten.

Heb zelf geen keukenkraantje in de VW.
Maar wel ervaring met vijverpompen waar dit ook wel eens gebeurt.
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2012, 11:53:26 am »

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Inderdaad, het schoepje van het pompje bleef hangen. Tikken hielp niet. Maar met een vork (het blijft kamperen h?:)) ) heb ik hem losgekregen. Alles werkt weer. Wat ben ik toch blij met dit forum.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

fbez

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2012, 09:28:46 pm »

Mooi dat het probleem is opgelost, maarre... Het gepuzzel hoe de batterijen in de houder moet is niet nodig. Als er niets stuk is in de printplaat in de deksel moet ie het doen als de veertjes van de batterijen naar boven staan.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2012, 09:57:56 pm »

tenzij de printplaat onderin zit....

Voel steeds meer een MacGyver gehalte op dit forum  I:
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2012, 10:13:32 pm »

tenzij de printplaat onderin zit....

Voel steeds meer een MacGyver gehalte op dit forum  I:
Maar je moet als zelfredzame klapperaar ook eigenlijk wel een beetje MacGyver zijn. :#
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2012, 11:54:28 pm »

tenzij de printplaat onderin zit....

Voel steeds meer een MacGyver gehalte op dit forum  I:

Dan zou ik eerder de batterijhouder omdraaien  ;)
Gelogd

jeroen-aletta

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2012, 09:58:14 am »

Ik zit een beetje met verbazing te kijken naar die enorme batterijen. Die kosten per stuk wel een paar knaken. Ik zou voor een habbekrats een 6 volt stekkervoedinkje scoren en die aansluiten. Deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/514217/
bijvoorbeeld (wel effe letten op de benodigde stroomsterkte van het pompje). Geen gedoe meer met batterijen.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2012, 10:18:20 am »

Dat is ook een mooie oplossing! Ik heb zitten klooien met omvormer en 12-volt-stekker   :(
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2012, 11:05:23 am »

Ik zit een beetje met verbazing te kijken naar die enorme batterijen. Die kosten per stuk wel een paar knaken. Ik zou voor een habbekrats een 6 volt stekkervoedinkje scoren en die aansluiten. Deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/514217/
bijvoorbeeld (wel effe letten op de benodigde stroomsterkte van het pompje). Geen gedoe meer met batterijen.

Beetje  :off

Ook dat is afhankelijk van de manier waarop je kampeert. Je hebt dan dus wel een stroompaal nodig  ;) Op een aantal van de natuurkampeerterreinen waar wij komen is geen (of beperkt) stroom en zeker in het hoogseizoen met z'n lange avonden nemen we vaak ook geen stroom op de camping. Koelbox gaat op gas en als we nog licht nodig hebben kan dat ook met een gaslamp of een met zonlicht oplaadbaar LED-lampje. Scheelt toch al gauw 2 tot 4 euro per nacht, daarmee heb je de extra gas- en batterijkosten er snel uit!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2012, 12:54:45 pm »

Beetje  :off

Ook dat is afhankelijk van de manier waarop je kampeert. Je hebt dan dus wel een stroompaal nodig  ;) Op een aantal van de natuurkampeerterreinen waar wij komen is geen (of beperkt) stroom en zeker in het hoogseizoen met z'n lange avonden nemen we vaak ook geen stroom op de camping. Koelbox gaat op gas en als we nog licht nodig hebben kan dat ook met een gaslamp of een met zonlicht oplaadbaar LED-lampje. Scheelt toch al gauw 2 tot 4 euro per nacht, daarmee heb je de extra gas- en batterijkosten er snel uit!

Wat kost het aan gas als ik vragen mag.

Ik heb een keer zitten bekijken of het voordeliger zou zijn zonder electra maar met de aanschaf van de lampen en de gasflessen en batterijen kon ik toch heel wat jaren stroom gebruiken.

Ik ga voor gemak toch met een snoertje naar de paal
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

nikkel1964

  • Gast
Re: 12 Volt kraantje werkt niet.
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2012, 03:07:59 pm »

Wat kost het aan gas als ik vragen mag.

Ik heb een keer zitten bekijken of het voordeliger zou zijn zonder electra maar met de aanschaf van de lampen en de gasflessen en batterijen kon ik toch heel wat jaren stroom gebruiken.

Ik ga voor gemak toch met een snoertje naar de paal

Als je alles nog moet aanschaffen dan is dat inderdaad nog een behoorlijke hap, ik had nog het nodige uit de tent-periode. Gas hangt sterk af van het soort dat je kiest. Campingaz is het best (in het buitenland) verkrijgbaar maar verreweg het duurst. Ik gebruik de groene gasflessen, maar dan die van 2,5 kg omdat die mooi in de disselbak passen. De 5 kg flessen zijn naar verhouding nog weer goedkoper.

Voor een tientje aan gas kom ik over het algemeen ruim de vakantie (drie weken) door.

Wat de LED-lampen betreft: ik heb nu 2 strips van de Ikea ? 9 euro per stuk in de keuken hangen. Die gebruiken per stuk 1,8 watt en zorgen voor een goed werklicht op het keukenblad. De rest gaat met gaslampen. Mocht ik meer licht nodig hebben dan heb ik ook nog een LED-strip van de Vrijbuiter. Die verbruikt iets van 12 Watt en heeft me drie tientjes gekost. Al deze verlichting kan zowel op 12V als op 230V.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal