Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?  (gelezen 7336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #15 Gepost op: juni 04, 2012, 07:41:36 am »

's Avonds om een uur of toen vertrekken, kids slapen dan al snel. Zo 's morgens tegen 6 uur de auto een paar uur aan de kant zelf even slapen, dan lekker ontbijten en vervolgens doorknallen met 130 km/uur over de peage.

Dan ben je ergens vroeg in de middag op de camping. Openklappen die handel en aan het bier!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #16 Gepost op: juni 04, 2012, 05:33:04 pm »

Wij rijden wel beiden, ook met de vw erachter, maar onze kids zijn geen langdurige autoritten
gewend, en ze zijn er ook absoluut niet blij mee. Wij rijden liever 500/600 km en dan als het gebied ook interessant is 2 nachtjes op een camping dan doorknallen.

Ik rijd overigens wel minder lang achter elkaar door met vw dan mijn man. Vind het wel absoluut intensiever en vermoeiender rijden!

Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #17 Gepost op: juni 04, 2012, 06:31:16 pm »

@geertje Je kunt ook overwegen om voor 1 overnachting naar een camping te rijden en daar iets te huren ofzo. Maar wij hebben dit jaar een Quechua tentje gekocht voor 4 personen wat in een paar tellen staat. Dit is met kinderen van van 7 en 10 nog wel te doen denk ik. Als je die voor 1 nacht op zet op een camping met de klapper er naast kan natuurlijk ook.

Wij hebben deze gekocht vanwege de stress die we soms dagen van te voren al hebben of we de wagen wel droog in kunnen en of we wel om 11.00 van de camping kunnen zijn met alles fatsoenlijk ingepakt. Nu pakken we de dag voor vertrek alles op ons gemak in en maken we schoon en de laatste nacht slapen we in het tentje.

Dat is een goed idee Angel! Diezelfde inpakstress heeft manlief ook, vooral of de tent droog blijft of niet...We gaan het erover hebben, voor volgend jaar. Dit jaar gaan we naar het Duitse Moezelgebied, nog geen 400 km weg.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2012, 09:51:32 am »

Rijden jullie beide of alleen de mannen?
Meestal rijd ik, de man, maar in de blijde wetenschap dat als ik geen zin heb, vrouwlief een stint voor haar rekening neemt. Ik vind autorijden leuk, vandaar. Maar vrouwlief kan altijd overnemen: met en zonder klapkar, met of zonder bergen.

Onze kinderen (10 en 7 jaar) vallen bijna altijd in slaap tijdens langere afstanden.
Lucky you. Onze 3 kids slapen zelden of nooit in de auto...

Maar worden gebroken wakker. Hoe liggen ze lekker? Eentje zit nog op een verhoger. Onze bedkussens hebben ze al, tussen hen in staan weekendtassen.
Onze jongste zit nog in een stoelverhoger met rugleuning. Dat is wettelijk niet nodig, maar als ik die klem onder de hoofdsteun van de middelste zitplaats, kunnen ze alledrie redelijk comfortabel onderuitzakken. Vanwege de zitruimte hebben we geen spullen tussen de kinderen in...
(handig als ruimtewinner in kofferbak en vouwwagen, en als ruzievoorkomer!)
Een DVD-speler doet wonderen...

En overnachten in een hotel: we hebben geen vw met een vast deksel maar met een zeil. We vinden het een beetje eng om de wagen 's nachts op een parkeerterrein te laten staan, met veel van onze bagage erin. Voor 1 nachtje klappen vinden we niet echt een optie. Hoe doen jullie dat?

Vorig jaar in een hotel geweest in Basel. Keurig in de parkeergarage gestaan. Fototje genomen van de omringende voertuigen ivm eventuele schade. Heerlijk geslapen. Vaak hebben hotels een afgesloten parkeerterrein. Bedenk je dat je niet zomaar spullen uit een klapkar krijgt: je bent en wel even bezig en je moet weten wat je doet.

Las ik verder nog een tip over de kadotjes voor onderweg: werkt super, maar wij doen altijd per afstand... Als je in de file staat is niet de zak met pakjes leeg, met nog honderden kilometers te gaan. Meestal halen we een routekaart bij de ANWB en krijgen de kinderen iets op vooraf aangetekende plekken op de route (grens NL-B, B-F, vorbij die stad etc.). Voordeel is dat ze elkaar leren kaartlezen en minder vragen of we er al bijna zijn :)

De wijziging is niet inhoudelijk, maar ik had wat zitten rommelen met de quotes...
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2012, 10:38:33 pm door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #19 Gepost op: juni 05, 2012, 04:54:41 pm »

En overnachten in een hotel: we hebben geen vw met een vast deksel maar met een zeil. We vinden het een beetje eng om de wagen 's nachts op een parkeerterrein te laten staan, met veel van onze bagage erin. Voor 1 nachtje klappen vinden we niet echt een optie. Hoe doen jullie dat?
Wij hebben afgelopen jaar wel in een hotel overnacht. Eentje een stukje van de snelweg af, met familie- kamer. Auto met vouwwagen gewoon op het parkeerterrein gezet, wel met slot. Ik denk dat het grootste risico zit in het meenemen van de vouwwagen, niet in het stelen van de inhoud, die trouwens bij ons voornamelijk in de auto zit. De vouwwagen heeft alleen de saaie dingen zoals stoelen, tafel en slaapzakken....
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2012, 01:38:55 pm »

wij dede het altijd zo dat wij al ver van te voren begonnen met het feit dat als wij op vak gana we heeeeel ver moeten rijden...dat werkte wonderwel... en gelukkig makkelijk kids
en ja als je een overnachting pakt..rij dan iets weg van de snel of tolweg..daar kan je heerlijk slapen en staat de vw gewoon ok..we hebben een jametic dus zeil..en vroeger werd ik altijd heel nerveus om hem onbeheerd achter te laten..nu heb ik zoiets van ja ik zie wel..dus oogjes toe en lekker slapen.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: 3 jonge kindjes naast elkaar ? stress os stressless naar de ardeche?
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2012, 03:52:42 pm »

ben zelf nogal van het rijden, vanaf de vroege ochtend/nacht 2/3uur en dan met rek-strek-stops om de ca 2,5 uur rijden wij door naar bestemming ca 1100km

de DVD-speler is dan een uitkomst, al is er wel dicussie tussen de oudste 2 en de jongste (11,9 en 4) wat er zoal gekeken moet worden. :K
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal