Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...  (gelezen 23911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...
« Reactie #15 Gepost op: juni 03, 2012, 09:32:40 am »

Dat schoonmaken van het kuipzeil vond ik een K-klus ... Daarom gaat er bij mij altijd een zeil onder. Kuipzeil mooi schoon en bouwzeil vies. Als die 'op' is, , al dan niet vd vuiligheid, dan mik ik hem weg en koop ik een nieuwe.

Laatst een worteldoek eronder gedaan, maar dat levert niets op, behalve een zeiknatte kuip :/ Volgende keer dus weer mijn op maat afgeplakte bouwzeil mee!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...
« Reactie #16 Gepost op: juni 03, 2012, 09:38:09 am »

Ik zit er ook al een tijdje mee. tot op heden toch steeds zeil gebruikt. Probleem met dat zeil is alleen dat als er water in staat het ook niet mee weg komt en met een beetje pech gaat stinken. Mijn zwager heeft worteldoek en is er zeer over te spreken. Ik neem me telkens voor om het ook eens te proberen maar als ik dan naar de winkel ga om het aan te schaffen beslis ik op het laatste moment toch steeds om toch maar plastic te nemen.
Blijft een lastig dilema...........
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...
« Reactie #17 Gepost op: juni 03, 2012, 10:33:15 am »

Wij kamperen vaak in voor en na-seizoen en hebben helemaal niets behalve gras liggen in de voortent en luifel. In het voorseizoen is er vaak voldoende gras om dit te kunnen doen, in het naseizoen is het vaak lastig (mede dus door alle worteldoeken, plastic, kuipgrondzeilen, etc, die het gras verstikken  :( ). Gewoon goed je plekje uitzoeken dat er voldoende gras ligt (maar dat is niet mogelijk als je niet op de bonnefooi gaat zoals wij). Anders zou ik gewoon van dat voortenttapijt gebuiken, deden we vroeger ook toen we nog met mijn pa en broer en de caravan gingen kamperen, dat werkt prima en verstikt het gras niet. Een keer per 2 of 3 dagen even vegen en het blijft binnen iig mooi schoon.  - zeurmodus aan - en mensen, gebruik nou alsjeblieft niet van dat akelige spul dat gras verstiekt en doodmaakt, dan blijft het voor mensen zoals wij die gedwongen zijn in het naseizoen te kamperen, ook leuk - zeurmodus uit - :P

Over het algemeen treffen wij vaak een plek waar het gras al weg is. Dan ben ik toch wel erg blij met mijn pvc zeiltje!  ;)
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...
« Reactie #18 Gepost op: juni 03, 2012, 10:43:13 am »

Prima hoor, maar ik voor mij houd graag droge voeten zonder gelijk mijn schoenen aan te moeten doen als ik uit bed kom en in de voortent wil stappen.
Of als ik van buiten kom, waar het inmiddels al weer zo warm is dat je op blote voeten kunt lopen, en dan kom je in je tent en moet je schoenen aan omdat alles nat is. (want daar droogt het toch iets minder snel op als buiten).
of het regent en het is koud en je zit in je voortent en daar staat in ene water onder je stoel/tafel etc.

Daarbij denk ik echt dat binnen de boel een stuk vochtiger zal aanvoelen wanneer je niks hebt liggen als gras.
Merken we al als we geen plastic onder de wagenbak (slaapdeel) hebben liggen. Dan wordt het allemaal gelijk een stuk klammiger door optrekkend vocht vanuit de grond/gras.
Oh ja, en ik ventileer altijd goed.

« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 10:44:50 am door Miss BBQ »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Wat kan ik het beste in de voortent/onder de luifel neerleggen...
« Reactie #19 Gepost op: juni 03, 2012, 04:57:01 pm »

Wel goed de situaties scheiden hoor.

A. Voortent zonder kuipzeil
B. Voortent MET kuipzeil

De argumentatie zie ik namelijk verschillen.

Voor de mensen met A. zou ik goed kijken naar wat Miss BBQ schrijft. Zit heel veel in ( inclusief ervaring met diverse ondergronden )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal