Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Specs conway folding camper  (gelezen 5939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Specs conway folding camper
« Gepost op: mei 30, 2012, 08:22:54 pm »

Ik ben al een tijdje bezig me te verdiepen in de prachtige folding campers. Ik verwacht wel dat deze optie het beste bij ons past. En dan gaan we ook naar Engeland om er daar een op te halen. Zeker omdat we zowel in warme landen (spanje) als in NL willen kamperen; heb je het beste van 2 werelden. Zeker omdat we ook wel getwijfeld hebben over een cara :ca (sorry)

Heb nog wel wat vraagjes; wellicht dat er mensen zijn met ervaring.

Er zijn heel veel types uiteraard; van simpel tot heel erg luxe (crusador bijv).
Zit de ringverwarming er niet standaard in? Is wel handig voor kamperen in NL. Hoe zit t met de bedden. Zo te zien zijn het gewone dikke matrassen? Wel op een plank, ik neem aan niet op lattenbodem (maar dat hoeft dan ook niet).
En hoe zit t met bergruimte. Bij heel veel vouwwagen kun je lekker onder de bedbodems wat kwijt, is dat bij deze wagens ook zo? Kun je al dingen in de kasten kwijt bijvoorbeeld, of klap je die helemaal in als de wagen ingepakt zit.

Zijn er wellicht nog dingen waar ik extra op moet letten bij aanschaf. Zijn er bijvoorbeeld heel veel verschillen waar ik specifiek op moet letten?
Ik zag op een engelse site al folders met indeling van de diverse types. Heel mooi om te zien..
Thanks voor alle inbreng... WW
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2012, 09:46:37 pm »

Hallo, misschien wist je het al maar de wit in schijnsel verkoopt zowel de Conway als de penine,wij zijn daar ook wezen kijken maar vonden toch het op zijn plaats zetten en wc in elkaar zetten teveel werk en hebben een gewone vouwwagen gekocht.
Even voor 1 nacht opzetten is lastig de oven en planken van de wc komen namelijk in het gangpad dus deze moet je wel verwijderen als je wil slapen.
Mooi zijn ze zeker, er zitten gewoon lattenbodems in met geloof ik pocketveringsmatrassen.
Volgens mij is de ringverwarming standaard op de site van de wit staat ook nog wel wat info.

Hop dat je er wat aan hebt!
Melanie.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2012, 09:53:35 pm »

De Klavertjes hebben er 1 uit Engeland gehaald. Die hebben vast antwoord op je vragen.

Conway is tegenwoordig van Penine (folding dan he)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2012, 05:44:29 pm »

En hier is ze dan (vanuit de voortent van de Cruiser :J)

Alleen de luxere types zoals de Crusader en ouder de Pennine Pullman hebben een natte cel, alle modellen 'daaronder' niet.

De ringverwarming is ingevoerd vanaf 2005, wij hebben deze dus net niet, bouwjaar 2004, maar we hebben een klein elektrisch kacheltje binnen staan (in Engeland meegenomen en de Engelse stekker er aan laten zitten, heel handig!) wat uitstekend voldoet, door de 'aankleding' is het binnen snel lekker en comfortabel wat temperatuur betreft.

(even in nieuw bericht verder, op de IPad is het lastig langere berichten te tikken)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2012, 05:58:41 pm »

Dan de matrassen, tja beetje het zelfde verhaal als in de gemiddelde vouwwagen, wij hebben er twee keer mee gedaan, alleen de matrassen dus. Toen een memory foam topmatras gekocht wat we mee konden inklappen (eh schuiven eigenlijk), daar ook twee keer mee gekampeerd. Nu toch voor een luchtbed op maat (van Quecha bij Decathlon) met daarop de memory foam matrassen, en dat slaapt heerlijk! De eerdere varianten daar voelden we toch altijd wel onze schouders en heupen behoorlijk. Nu zijn wij beiden niet lichtgewicht, dus wellicht is het voor lichtere personen heel anders?!

De laadruimte is enorm, in onze Cruiser zitten vier vaste lage kastjes en de koelkast. De kastjes kun je gewoon vullen met de spullen die je er tijdens het kamperen ook in gebruikt. De hoge kast gaat over een rail en kantelt dan op de grond, onze ervaring is dat je daar ook prima lichtgewicht spullen in kan stoppen en in laten zitten. Niet te zwaar beladen dat is te zwaar voor de rail waar hij over schuift en de persoon die hem tilt en schuift. Daarnaast heb je nog ruimte om 4 grote stoelen, watertonnen (schoon en vuilwatertank, veel meer aanbod in Engeland dus ook daar kopen!), ons chemisch toilet en de opstapjes neer te leggen.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2012, 06:11:21 pm »

Ik vervolg mijn monoloog nog even:

Als de wagen ingeschoven is, wat een koud kunstje is na een paar keer oefenen, paar plaatsen stokken losklikken en borgpinnen bedden verwijderen zijn belangrijke stappen daarin, heb je vervolgens bovenop tussen de naar elkaar toegeschoven delen nog een zee van ruimte, waar wij onze prullenbak, grondzeilen, bezem en tafel neerleggen.

Je bent voor de folders en specificaties ook op de Conway owners club geweest denk ik? Wat betreft het kamperen in Spanje, zou ik namelijk echt gaan voor een wagen, waar de sun canopy bij is en er dan voor kiezen de voortent thuis te laten. Wij hebben deze niet en moeten dus panelen uit de voortent ritsen om iets luifelachtigs te creƫren.

Wat model betreft denk ik als je ook een beetje wilt genieten van de mogelijkheid binnen te zitten, modellen Challenger en Countryman overslaan, hoewel de Countryman zeker als je niet met veel bent het belangrijke voordeel van de keuken in de uitbouw heeft.

Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! Als je wagens op het oog hebt, of wilde je naar die dealer met ruim tweedehands aanbod, vind ik het leuk om 'mee te denken en kijken', kan ook via PB natuurlijk!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2012, 07:26:53 pm »

Dank voor dit uitgebreide 3-luik  WW daar hebben we zeker wat aan.  :J
We weten nu dan ook dat het gaat om "schuiven" in plaats van klappen (hele nieuwe gewaarwording).
Hebben alle types pootjes van onderkant bed tot op de wagen? Want ik zag op foto's de "klaplike" ook staan, dus pootjes op de grond.

Wel heel blij dat er een zee van ruimte is; we lopen ieder jaar weer te klooien om alles maar mee te nemen. Met 2 kids (3 en 5) en 2 honden heb je vrij veel zooi zeg maar.  :K
Voorkeur gaat toch uit naar een luxere wagen om 's avonds lekker comfortabel te zitten. In NL zeker niet verkeerd natuurlijk.

Wat bedden betreft; wij slapen nu op een selfinflable luchtbed van intex; van 30 cm hoog.. de grond is ver te zoeken en slaapt prima.
Is het in de wagen niet mogelijk om er nieuwe matrassen in te laten maken? Of kan ie dat qua dikte niet hebben? Als jullie al op een luchtbed + topper liggen is er best wel ruimte voor een goed matras?
Of zou dat niet veel uitmaken. Ik neem dan ook aan dat er geen lattenbodem in zit? Maar een plank?

Mijn partner is ook geen lichtgewicht; ik daarentegen wel weer. Dus voorkeur gaat uit naar de pootjes op de wagen, ipv de grond. Is gevoelsmatig.. partner is bang voor doorzakken, zeker bij niet stabiele ondergrond.

Ja, het aanbod van wagens is echt enorm. Natuurlijk vallen er flink wat af die niet aan criteria voldoen.
Maar goed, ik denk zeker wel dat we gaan slagen. En het hoeft ook niet direct. Voor dit jaar zijn we al onder de pannen (lees: tent). Maar als er iets langskomt.. kun je het zeker niet laten voorbijgaan he.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2012, 08:24:47 pm »

Toch nog wat dingetjes vergeten!

'Pootjes' (soort steunbalk), zit inderdaad aan beide zijden op de wagen vast en niet op de grond, vind ik zelf veel prettiger (ben zwaar), en dan kies ik zelf nog voor slapen aan de disselkant, we staan nu nog, dus zal eens wat foto's maken daaronder en binnen en die komende week hier zetten! Volgens mij alleen nog oudere/kleinere types pootjes nog op de grond.

Je slaapt dus inderdaad wel op een plank waar ook zeker een goed matras op te laten maken is, het is wel een dusdanig afwijkende maat dat het niet zo te koop is. Voor ons is het voordeel nu, dat je (uiteraard) het luchtbed leeg op de plank hebt liggen, daarop de topmatras, daar hoes omheen en tijdens het trekken daarop de slaapzakken uitgerold, dus die hoeven we al niet meer steeds in te rollen, scheelt veel gedoe.

Zoeken in het najaar is dan een goede optie als je nu nog voorzien bent, door het enorme aanbod kan je ook prima slagen particulier (alternatief voorhanden, je steekt er toch ff het kanaal voor over), omdat ze best bereid zijn paar weekjes te wachten. Liever verkocht tussen alle aanbieders is voor hen het devies. Een leuk kampeerweekendje eraan koppelen om de wagen te testen is natuurlijk mooi meegenomen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2012, 08:38:09 pm »

 :> Kijk daar heb je wat aan... wat een bruikbare info.
Fijn dat je ook foto's wil nemen.  WW

Geniet in ieder geval nog van je kampeeruitje.. in zo'n mooie wagen kan dat ook niet anders he!
Weer mag wel een tikkie beter.. maar dat komt wel weer. :J
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2012, 06:33:01 pm »

Heb een supermooi filmpje gevonden over het opbouwen van een conway Crusader. Zie je mooi hoe eea in elkaar zit:

Conway Crusader
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2012, 10:36:05 pm »

He wat een leuk nieuw filmpje, kenden we nog niet! Wel heleboel extra handelingen om die natte cel/toilet in elkaar te knutselen, haalt een beetje veel je snelheid uit een overnachting tussendoor!

Wel paar leuke tips nog gezien voor onze wagen, oa voor het oprollen en vastzetten van het afdekzeil!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2012, 08:32:55 pm »

Ik moet zeggen; zelfs met natte cel is het in een 15 minuten gepiept. Dus mij hoor je niet klagen.
We zijn vorig jaar met onze tent 4 uur bezig geweest (met 35 graden pffff). Ook dat kan wel sneller hoor; maar is maar net wat je gewend bent he.
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Specs conway folding camper
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2014, 07:30:05 pm »

Wij hebben zelf een Conway Cruiser bouwjaar 1998 gehaald vanuit Engeland. Maximaal 750 kg dus op wit kenteken van de auto.
De wagen staat in slechts enkele minuten doordat de bedden uitgetrokken worden doormiddel van een slede systeem. De rest vouwt zich automatisch uit.
Wij hebben geen toiletruimte. Dit zou inderdaad te veel tijd in beslag nemen.
De voortent duurt net zo lang als een gewone voortent.

We zijn er net in de meivakantie voor het eerst mee weg geweest (2 weken) en hebben er ontzettend van genoten.
Tevens is het rijcomfort een groot pluspunt.

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=MMCXJA3L
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal