Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ander neuswiel??  (gelezen 8234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Ander neuswiel??
« Gepost op: juni 11, 2012, 10:08:43 pm »

Bij het draaien/verplaatsen van onze volgeladen Combi Camp Country door het gras, merkten wij dat dit maar heel moeizaam gaat. Vooral omdat het neuswiel zich meteen een beetje ingraaft in de zachtere grond. Herkent iemand dit probleem en is er iemand die het standaard neuswiel heeft vervangen door een dikker wiel met luchtband? Wij proberen de kar altijd zoveel mogelijk met de auto op zijn plaats te zetten, maar je ontkomt toch meestal niet aan enig handmatig manoeuvreren.
Heeft iemand nog tips of suggesties?
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2012, 08:07:39 am door Candace »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2012, 10:13:18 pm »

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat heeft er misschien mee te maken dat ik op de judomat gewend ben om met grote massa's rond te lopen sleuren...  :P

Maar het neuswiel van de CC is een 'standaard' neuswiel en makkelijk te vervangen door een ander. De meeste kampeerboeren hebben een hele sortering van die wielen liggen, met verschillende soorten banden.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2012, 10:16:45 pm »

Op marktplaats staan meerdere neuswielen.

Een massief breder neuswiel met een grotere diameter zou ik eerder kiezen.
Een luchtband is prima als het ding hard is maar als dat niet het geval wordt ook dat erg zwaar, zelfs op een verhard stuk ondergrond.

Een neuswiel moet vele jaren meegaan, liefst zonder enig onderhoud.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

oscar

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2012, 10:22:52 pm »

Ik heb hem zelf nog nooit vervangen maar herken het probleem wel een beetje. Vooral als de kogeldruk vrij hoog is dan kan het wat moeizaam gaan. Wij hadden een kleine neuswiel (origineel) maar ik vind het echt pruts spul van slechte kwaliteit.
Als ik hem moest vervangen zou ik er een nemen met een breed wiel en een gelagerd wiel,maar in principe kun je hem zo vervangen.

Succes
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2012, 10:28:37 pm »

Er zijn bij de meeste kampeerzaken ook neuswielen met een dubbel wiel te koop. Schijnen niet weg te zakken, maar moeten achter de auto wel weggehaald worden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2012, 10:33:13 pm »

Het wisselen is touwens een fluitje van een cent, klem los neuswiel eruit ander erin en klem weer vast.
Ik heb zelf een paar weken terug een neuswiel met ingebouwde kogeldrukmeter op de kop getikt voor twee tientjes op MP, die is groot en breed dus moet goed rollen door het gras.

Zoiets als deze
http://www.stikvoortgroep.nl/aanbieding.php

deze foto is niet van mij maar via google opgezocht ;-)

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2012, 10:50:47 pm »

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Bosje

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2012, 08:35:38 am »

denk er wel even aan dat een steviger exemplaar ook een dikkere buis bevatten, dus de klem op de dissel zul je dan ook moeten vervangen.
standaard is meen ik 32mm en de dikkere 48mm (maten niet exact zeker)

gelagerd wiel is mi niet nodig daar de afstanden erg klein zijn en lagers onderhoud vragen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2012, 01:09:45 pm »

denk er wel even aan dat een steviger exemplaar ook een dikkere buis bevatten, dus de klem op de dissel zul je dan ook moeten vervangen.
standaard is meen ik 32mm en de dikkere 48mm (maten niet exact zeker)


Combi-Camp heeft standaard 48 mm.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2012, 06:01:21 pm »

Alvast weer bedankt voor de reacties, maar het neuswiel vervangen gaat dus makkelijk. Maar word dus weinig gedaan, omdat jullie niet veel problemen hebben met de vw door het gras heen te verkassen. Als wij de ccc duwen,trekken of draaien...dan gaat de buis/stang van het neuswiel scheef staan, lijkt wel of er teveel speling op zit. En het wiel graaft zich nog meer in, en dan krijgen wij er dus helemaal geen beweging meer in, misschien toch maar op judo gaan  ;)   Nou kun je dus een plaat onder het wiel doen, zakt die in iedergeval niet meer weg.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2012, 06:36:16 pm »

Heb je 'm dan niet te ver uitgedraaid? Eerst de overbuis laten zakken door de klem op de wagen los te draaien zodat het wiel op de grond staat, klem weer vast en dan opdraaien om hem los te krijgen van de trekhaak. Bij een goed neuswiel gaat er dan niks scheef staan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2012, 07:35:42 pm »

Het is wel verstandig om bij trekken met het wiel op de grond het wiel niet al te ver uit te draaien. Hoe verder uitgedraaid, hoe makkelijker het verbuigt. Hefboomwerking.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2012, 07:39:43 pm »

Als wij de ccc duwen,trekken of draaien...dan gaat de buis/stang van het neuswiel scheef staan, lijkt wel of er teveel speling op zit.

Daarmee ben ik al eens terug geweest naar de dealer, je bent niet de enige die dit opvalt. Remedie: zorgen dat je neuswiel z? draait dat het zich onder de dissel bevindt. Als het wiel "opzij" steekt lijkt inderdaad de boel scheef te staan. Draai je 'm onder de dissel staat als bij toverslag de boel weer recht!  ;)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2012, 07:49:10 pm »

Daarmee ben ik al eens terug geweest naar de dealer, je bent niet de enige die dit opvalt. Remedie: zorgen dat je neuswiel z? draait dat het zich onder de dissel bevindt. Als het wiel "opzij" steekt lijkt inderdaad de boel scheef te staan. Draai je 'm onder de dissel staat als bij toverslag de boel weer recht!  ;)

Even twee plaatjes ter verduidelijking  :O

Eerste foto: neuswiel ?nder de dissel, boel staat recht
Tweede foto: neuswiel n??st de dissel, boel staat scheef..

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ander neuswiel??
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2012, 07:53:38 pm »

Lijkt gewoon torsie doordat het zwaartepunt aan de andere kant van de as komt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal