Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: kussenbox als distetelbak  (gelezen 6500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
kussenbox als distetelbak
« Gepost op: juni 15, 2012, 07:54:01 pm »

Op onze nieuwe Trigano Odyssee zit geen distel en de distelbakken op marktplaats vinden we aan de kleine kant. Nu zit ik te denken om een kustof kussenbox te monteren als distelbak.

Iemand ervaring mee?

Mark
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2012, 07:39:51 am door Madonome »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2012, 08:10:35 pm »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dit kunststof niet sterk genoeg is en zal gaan scheuren door het gehobbel onderweg?

Er zijn overigens aluminium disselbakken te kust en te keur verkrijgbaar, als je even de zoekfunctie van dit forum gebruikt kom je heel wat ervaringen tegen!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2012, 08:20:07 pm »

Op onze nieuwe Trigano Odysseem zit geen distel........


Gelukkig maar, zou ook wel erg vreemd zijn als er van alles op de vouwwagen aan het groeien is. ;)


We zullen het maar op een dissel houden. Maar er zit altijd en dissel op anders kan ie niet aan de wagen hangen, dus ik vraag me af wat je precies bedoelt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissel_(transport)
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2012, 08:25:29 pm door nunogconway »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2012, 08:20:20 pm »

Je zult een erg stevige moeten zoeken, een kussenbox voor de tuin is gemaakt om lichte kussens droog te houden terwijl het ding op een vaste stevige niet bewegende ondergrond staat.

De disselbak krijgt heel wat meer klappen en stoten te verwerken en al helemaal als er wat zware spullen inzitten.
Ik denk dat een beetje losstaande gasfles er doorheen is voordat je de franse grens hebt bereikt.

En dan heb ik het nog niet eens over het vastbouten van de bak op de dissel, bij een kussenbox is de bodem daar echt niet sterk genoeg voor. Naa een paar stevige bochten trek je de bouten door de bodem heen.

Als je er één neemt ga dan in ieder geval geen bouwpakket nemen waarvan de wanden aan elkaar 'klikken'

Er zijn verschillende topics met zelf gebouwde disselbakken, misschien kun je daar inspiratie opdoen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2012, 09:03:38 pm »

Een nadeel van een hele grote disselbak, is het risico van een (veel) te hoge kogeldruk. Voor de stabiliteit is het niet handig om dat te compenseren met veel in de keuken...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2012, 09:19:53 pm »

In onze oude vouwwagen hadden we een grote disselbak en dat was heel fijn, ik ga er denk ik zelf 1 maken.
wel erg fijn n grote disselbak.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: kussenbox als disselbak
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2012, 10:46:35 pm »

Ik snap je gedachtengang, want ik had het namelijk zelf ook bedacht. Omdat ik straks op de dissel een standaard voor de fietsdrager heb, past de normale triganobak niet. Ik heb begrepen dat ik 56 cm ruimte over heb. Ik ga dus ook zelf aan de slag met een bak die niet dieper is dan dat. 

Ook bij mij schoot zo'n kussenbox door mijn hoofd, dus ik ben het eens gaan bekijken, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.  Maar inderdaad laat dat wat stevigheid betreft flink te wensen over. En daarbij is een kussenbox alles behalve waterdicht. Het is echter wel een mooie afwerking voor als je er zelf een box in maakt, van Multiplex of dun MDF bijvoorbeeld. Dan is het echter niet heel veel meer dan een omhulsel waar je wel gelijk een deksel bij hebt.

De aluminium bakken die hier ook genoemd worden zijn mij binnen mijn mogelijkheden eigenlijk allemaal te klein.
Gelogd
Adventure Awaits

frankphilips77

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2012, 01:33:14 am »

Op onze nieuwe Trigano Odysseem zit geen distel en de distelbakken op marktplaats vinden we aan de kleine kant. Nu zit ik te denken om een kustof kussenbox te monteren als distelbak.

Iemand ervaring mee?

Mark
Wat voor ziekte is dat? een Odyseem? :H Maar goed, ik heb wel een hele berg distels, die mag je gratis ophalen als je de bak hebt 8) :P
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2012, 07:41:47 am »

Odysseem is weer aangepast. Su6 met de distels
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 12:15:12 pm »

vrienden van osn hebben het wel gedaan..plank eronder dat goed vast gezet en over de bak heen een set sjorbanden..eerlijk gezegd het zag er niet uit..maar het voldeed wel..netjes naar Italie gereden en terug..zorg voor een goede verbinding en ja niet te zwaar beladen..
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2012, 03:58:04 pm »

alsjeblieft...... :X doe het niet, is echt niet stevig genoeg :N, en na 2 jaar (uiterlijk kan je weer opnieuw beginnen, het kunststof is dan uitgedroogd, en de kans op scheuren is erg groot.
Ga liever voor een iets betere optie, want het doet pijn in mijn hart als ik een vw aan de kant van de peage zie staan!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2012, 04:39:54 pm »

Dat je hebt uberhaupt verzint om een box die bedoeld is om zonder enige belasting een paar kussens droog op te kunnen slaan, als disselbak in wilt zetten. Enig idee aan wat voor een krachten zo'n ding bloot komt te staan achter je auto met 100km/h? De turbulentie achter de auto is dan enorm! En dan hebben we het nog niet eens over het stuiteren over niet-vlak wegdek. De dynamische belasting van zo'n bak (want daar heb je het hier over) onder het rijden is vele malen hoger dan de statische in je schuurtje. Met andere woorden: dit is volstrekt onverantwoord.

Een vouwwagen langs de peage is nog tot daar aan toe, maar wat dacht je van alle spullen die over de Autoroute du Soleil verspreid liggen, afkomstig uit een "disselbak" die toch niet zo sterk bleek te zijn  :I. Ik moet er niet aan denken dat er ineens een gasfles voor mijn auto schiet omdat iemand dacht dat een kussenbox prima als disselbak ingezet kan worden. Als je zelf wat in elkaar knutselt (wat om de een of andere vage reden een vast onderdeel uit schijnt te maken van vouwwagen-kamperen), neem dan geen risico's met de veiligheid van je mede weggebruikers.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2012, 07:49:57 pm »

http://www.trailerplus.nl/n3/1434/14975/14080/Kunststof.htm
kijk hier eens naar. veel mogelijlheden.
 
Gelogd
Adventure Awaits

primaxyes

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2012, 08:39:44 pm »

Ik weet nog van vroeger thuis hadden we een disselbak van multiplex, mooi wit gerollerd met een set jaren tachtig go faster strepen erop, zag er best netjes uit, en ook na vele jaren zag die er nog uit als nieuw. Toen was het onneuzele mistlicht niet verplicht, dus er zat een aansteker aansluiting in voor de koelbox, ideaal.
Voor mijn walker kreeg ik nog een aluminium disselbak bij, die was ook ruimschoots groot genoeg voor van alles en nog wat, deze heb ik er nooit meer opgezet want ik heb de behoefte niet, maar zelf maken stelt niet veel voor...mits je wat handigheid hebt ;)
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: kussenbox als distetelbak
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2012, 07:06:54 pm »

Er komen flinke krachten op te staan en raad het met klem af.
Met een snelheid van ongeveer 100 km/h bezwijkt een kussen box.
Je kan dit vergelijken met windkracht 10. De deksel sluit dan ook niet
Meer af en waait waarschijnlijk kapot.
Boes heeft een hele mooie gemaakt en er staan fotoos van op
Het forum.
Wees aub voorzichtig!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal