Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Met de vouwwagen naar Kroatië  (gelezen 13439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardvels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Met de vouwwagen naar Kroatië
« Gepost op: juli 15, 2012, 09:32:07 am »

Hallo allemaal,

Wij (met twee kinderen 3 en 5) gaan donderdag 19 juli voor het eerst met de vouwwagen naar Kroatië.

Heeft iemand nog tips voor ons. Bijvoorbeeld tussen stop camping in Oostenrijk, of tips over Kroatië zelf.

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Wij gaan naar camping Lanterna bij Porec. (Istrie)

Alvast bedankt.

Groet,

Richard Vels
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2012, 12:06:55 pm »

Richard,

Ik wil graag een volledig verslag van je ...want staat ook mijn lijstje..dus trek me over de streep zou ik zeggen.. :>

Groet Richard
Gelogd

Kleeven

  • Gast
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2012, 01:21:56 pm »

Hallo.
Wij zijn een aantal keren naar Kroatië geweest.
Onze stop was telkens bij de Ossiachersee. Seecamping Bergof is een mooie camping. Dit is net voor de grote tunnel richting Slovenië. Wij vertrekken altijd in de nacht. Dan hebben we geen gesodemieter met file enz.
Koop je daar ergens het vignet voor Slovenië. Wij hebben de hele kust van Istrië gehad en het eiland Cres is Kroatië. Mooi land. Mooie plaatsjes zijn Rovinj en Pula. Premantura is een mooi natuur gebied. Met schitterende baaien. Je moet wel je auto na het bezoek wassen. Die is dan krijtwit.
Fijne vakantie.
Groet Norbert
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2012, 01:31:51 pm »

Ik ben 2x op Lanterna geweest, maar helaas is dat alweer 25 jaar geleden...!
Zo op de website te zien is het wel erg veranderd, ben bang dat mijn info niet meer relevant is!

Tip voor omgeving, Bezoek Porec, Pula met zijn romeinse theater, Rovinj!!
Natuur: de grotten van Postonja en als het niet te ver is.. de Plitvic meren, geweldig mooi natuurreservaat waar vroeger de fims van Winnetou werden opgenomen!

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen, wil er ook nogeens met Ronald naar toe!!
Hoe gaat de reis en hoe is de camping, heeft geloof ik ongeveer 3000 plekken!
Maar was toen ook al heel groot, maar heeft ook een groot oppervlakte!

Hele fijne vakantie gewenst!
Gelogd

richardvels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 02:50:54 pm »

Bedankt voor de eerste reacties.

Richard: ik zal een uitgebreidt verslag op het forum zetten.
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2012, 02:51:54 pm »

Wij hebben vorig jaar een meerdaagse tussenstop gemaakt net na de Karawankentunnel op camping Sobec, echt een aanrader.

Iets dicht in de buurt van Lanterna zijn de grotten van Baredine, erg leuk ook.

Gro?njan is ook leuk om even langs te gaan, mooi historisch dorpje.
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2012, 03:53:43 pm »

Wij hebben 2 jaar achtereen op Lanterna gestaan, prima camping maar wel heel groot en afhankelijk van waar je staat kan het ver lopen zijn naar het water. 
Ze hebben 2 zwembaden 1 zoutwater zwembad vlak bij de zee en 1 zoetwater kinderbad verder op de camping, er zijn verschillende boulangerie's waar je morgens vers gebakken croissants en anders broodjes kan halen. wij maken op de heenweg altijd een stop in Slovenië en hebben dit jaar ook op camping Sobec in Beld net over de grens gestaan. voor boodschappen kan je het beste naar 1 van de grote supermarkten in Porec of Novigrad gaan en verder zeker alle plaatsjes die al genoemd zijn bezoeken als je de Plitvic meren wil bezoeken deze zijn vanaf Lanterna zeker 6 uur rijden (enkele reis) maar zeker de moeite waart.
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2012, 04:46:24 pm »

Wij zijn enkele jaren terug naar camping Bijela Uvala geweest, die ligt in datzelfde rijtje volgens mij. De campings zijn monsterachtig groot en hebben om en nabij de 1850 plaatsen! Het kost meer dan een uur om de hele camping rond te lopen. De drukte vind je overal dan ook weer terug. Lange rijen bij het brood 's ochtends etc.. Het is allemaal erg onpersoonlijk en valt in de categorie massavakantie. Voor ons dus niet weer.

Voor de rest hebben wij in Vilach overnacht en is Kroatië best een aardig land. Alleen vraag je je af, welke idioot er ooit bedacht heeft, om de grensovergang (plaatsje Koper) van Slovenië naar Kroatië bovenop een berg te maken ::)
Rovinj en Pula zijn dikke aanraders, maar ook hier geldt: ga op tijd want het is er erg druk. Parkeren in Pula is ook een waar feest.
Gelogd

Kleeven

  • Gast
Re: Met de vouwwagen naar Kroatië
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2012, 09:38:35 am »

De camping die wij zeker niet zouden nemen  is Camping Medulin in Kroatië.
Wij doen ook zelf op en aanmerking op zoover zetten, maar met alle respect vor de andere deelnemers aan zoover, wat daar positief over de camping geschreven begrijp ik echt niet.
Zuipende jeugd (extreem) en gewoon niet voor te stellen zo slecht sanitair.
Er zijn 1 of 2 nieuwere sanitairblokken die redelijk zijn, maar de oude die er staan zijn gewoon niet te beschrijven. Zo asociaal slecht, stuk, goor, rot enz.
Stuk geschoten tijdens de 1e wereldoorlog en sindsdien niet meer gerepareerd of schoongemaakt.
De camping heeft een paar leuke plaatsjes maar ook hutje mutje, puin plaatsen. Het dorp Medulin is een klein aftreksel van Renesse.

Park Umag is een mega camping heeft mooie plaatsen maar ook hutje mutje plaatsen.
Deze camping is wel voor herhaling vatbaar. Altijd de auto nodig als je ergens heel wilt gaan.
Goede en veel animatie. Wel elke week hetzelfde programma.  Goede en betaalbare eetgelegenheden op de camping en in de buurt.

Camping Bi Village is een mooie mega camping. Wij hadden last van ruziënde en bezopen disco jeugd voor onze tent. Diverse keren per week.
Het strand van de camping vind ik daar smerig. Veel rommel zie daarin drijven. troebel water aan de kust. Bi Village heeft diverse mooie zwembaden, die goed schoongehouden worden. Het sanitair is prima in orde. Mooie supermarkt op de camping.

Er zijn heel veel mega campings in Kroatië. Maar ook diverse kleine knusse campings. Daar is het sanitair, animatie en voorzieningen soms iets minder maar je krijgt er veel andere mooie dingen voor terug. Mooie stranden, rust, een schitterende locatie of uitzicht.
Veel plezier in het geweldig mooie Kroatië.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal