Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper flyer binnentent alternatief  (gelezen 12643 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

saraey

  • Gast
Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Gepost op: mei 03, 2015, 05:13:37 pm »

Hoi,

Voor diegenen die op zoek zijn naar een goedkopere oplossing voor een binnentent voor de flyer en het niet zien zitten een hele binnentent zelf te maken:

Op internet heb ik de volgende binnentent voor een camperbustent gevonden die precies past in zowel de lade als het gedeelte van de deksel. Beetje aanpassen is wel nodig, maar alleen het maken van extra bevestigingselastieken. De tent kost 65 euro. Is van DWT. tent maxum.  Art. Nummer 188062 Let wel goed op dat de rits an de goede (smalle) kant zit, er zijn geloof ik 2 varianten maar dat weet ik niet zeker. Ps ik heb geen aandelen er in😄.

Groetjes Eyke
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2015, 06:19:32 pm »

Nou als het past en dan van die bevestingingshaakjes er aan gemaakt zijn is het een ideale oplossing!! Top gedaan ik heb geen flyer hoor maar als het erin hangt kan je dan eens een foto maken?
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2015, 07:28:20 pm »

Lijkt me wel redelijk hoog? In de Flyer vertrek je niet vanop de grond maar vanop een hoogte daar loop ik altijd op vast bij de zoektovht. Ik vind nergens de afmetingen van de slaaptent zelf.
Maar als jij ze hebt zie ik graag de foto er van als ze hangt.
Ik heb nu zelf eentje gemaakt van een oudere Flyer tent voor mijn Spacer, de bevestiging is altijd het lastigste.
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2015, 07:42:49 pm »

Ik dacht ook dat ie te hoog zou zijn, maar blijkt net te passen. Op de klep houd je wel wat ruimte over boven de tent. Sluit niet mooi aan aan de bovenkant. Ik heb me daarbij neergelegd, vind zonder muggen slapen tegen betaalbare prijs belangrijker. Zodra het mooi weer wordt hang ik ze er in. Misschien moet ik dan ook nog eea aanpassen. Ik wil er nog ramen van hor in maken zodat we ook naar buiten kunnen kijken. Best spannend als ik ze erin hang😱 maar vertrouw erop dat t hoed komt. Misschien niet zo mooi als origineel, maar wel functioneel.
Ik wilde anderen helpen die ook opzoek zijn naar mugdichte binnentent die betaalbaar is. Foto' s volgen dus nog :>

Groetjes Eyke
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2015, 08:06:25 pm »

Mooi gevonden.
Zeker voor op de klep. Ook een goed alternatief voor de oude binnentent van HK. Deze is boven de klep niet mugdicht.
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2015, 10:14:42 am »

LOL ... deze binnentent heb ik een aantal weken ook gekocht.
In eerste plaats voor de bedlade van onze Flyer... daar zitten nu geen horramen in de originele binnentent nl. Ik heb hem nog niet kunnen passen, maar dat gaat volgende week wel gebeuren !

Als alternatief voor de binnentent op de klep zoek ik eigenlijk nog iets anders. De genoemde binnentent vind ik voor de klep te laag.
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2015, 01:10:07 pm »

Nu maken jullie mij echt nieuwsgierig :P
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2015, 01:54:13 pm »

Hoi, lekker weer dus vw opengeklapt. Binnententen erin gehangen en ...... Er moet nog wel eea aan gesleuteld worden😞. Maar goed dat was te verwachten. Zoals het er nu bijhangt verdient het zeker geen schoonheidsprijs. En de tent op de deksel zal dat ook niet krijgen. Maar goed zoals ik al eerder aangaf vind ik slapen zonder muggen belangrijker. Wie weer als iemand nog een alternatief vindt voor binnentent op de klep, hoor ik dat ook graag😄Nieuwe gordijntjes ook net opgehangen  :>

Mochten jullie nog tips hebben: altijd welkom!
Ik ben nog op zoek naar verstelbare klemmethes om elastieken waarmee je tent ophangt, vast te maken aan de buizen. Andere tips ook welkom.

Groetjes Eyke
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2015, 07:34:09 pm »

Nou ik vind dit prima eruit zien hoor. Voor mij geld ook slapen zonder muggen en andere ongedierte is me liever dan de schoonheidsprijs. Maar het ziet er toppie uit
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2015, 08:19:39 pm »

Ik heb dus ook mijn eigen binnenten voor onze Spacer gemaakt vertrokken van oudere Flyer tent. De bevestiging was ook bij mij een probleem. Maar voor aan de buizen heb ik een oplossing gevonden: klittenband bundelband. Dat kan je afknippen op de gewenste lengte en zo aan de buizen klitten, zeer stevig. Aan de buizen geen probleem meer. Maar ik krijg achteraan aan het raam waar er geen buizen zijn de tent niet strak als iemand daar een oplossing voor weet :)
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2015, 09:34:11 am »

Voor aan de buizen heb ik al elastiek, dat veert beetje mee. Ik ben nu op zoek naar verstelbare schuifjes oid zodat ik ze waar nodig bij kan stellen/strak trekken. Wordt vervolgd.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2015, 01:08:24 pm »

Dat verstellen/stellen en of strak trekken kan je dus met die klittenband. Ik heb dus mijn elastiek vervangen door dat. Ik ben vertrokken met elastiek maar na een tijdje begon die elastiek wel heeeel erg door te hangen.

dit is een vb van klittenband bundelband als je niet weet wat ik bedoel: http://www.klittenband-outlet.nl/bundelband-afknipbaar.html
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2015, 01:38:18 pm »

Oh jee dat is idd ook een goed idee! Heb ik net op beide binnententen allemaal elastieken linten genaaid ::). Ik denk dat ik dat eerst probeer, anders blijf ik bezig. Misschien neem ik er wel een paar mee, kan ik ze altijd op een paar strategische punten alsnog gebruiken. Weet jij of ik beide binnententen helemaal kan laten zitten bij het inklappen van de vw? Of komt er dan veel druk op de elastieken?  Doordat afstanden tussen tentstokken en binnentent misschien verandert bij inklappen?

Om de binnentent op de bodem te bevestigen dacht ik aan klittenband (dus met bisonkit lijmen op dekselplaat / ladebodem. En andere deel van klittenband lijmen op onderkant  grondzeil van binnenten). Om zo geen gaten te maken in vw voor haakjes om grondzeil binnentent aan vast te maken.  Of zijn er nog andere handigere ideeën?

Hoor t graag.
Groetjes
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #13 Gepost op: mei 13, 2015, 12:54:06 pm »

Ik heb dus ook mijn eigen binnenten voor onze Spacer gemaakt vertrokken van oudere Flyer tent. De bevestiging was ook bij mij een probleem. Maar voor aan de buizen heb ik een oplossing gevonden: klittenband bundelband. Dat kan je afknippen op de gewenste lengte en zo aan de buizen klitten, zeer stevig. Aan de buizen geen probleem meer. Maar ik krijg achteraan aan het raam waar er geen buizen zijn de tent niet strak als iemand daar een oplossing voor weet :)

Bij ons zit er een klemmetje aan het buitendoek vast op een stukje stof, dit klemmetje zet je dan weer vast aan de binnentent.
Zo blijft de binnentent dus dicht bij het buitendoek. Dit zat er dus al, heb ik niet zelf gedaan, maar ik denk dat je het wel zelf kan maken.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Holtkamper flyer binnentent alternatief
« Reactie #14 Gepost op: mei 13, 2015, 12:59:02 pm »

Oh jee dat is idd ook een goed idee! Heb ik net op beide binnententen allemaal elastieken linten genaaid ::). Ik denk dat ik dat eerst probeer, anders blijf ik bezig. Misschien neem ik er wel een paar mee, kan ik ze altijd op een paar strategische punten alsnog gebruiken. Weet jij of ik beide binnententen helemaal kan laten zitten bij het inklappen van de vw? Of komt er dan veel druk op de elastieken?  Doordat afstanden tussen tentstokken en binnentent misschien verandert bij inklappen?

Om de binnentent op de bodem te bevestigen dacht ik aan klittenband (dus met bisonkit lijmen op dekselplaat / ladebodem. En andere deel van klittenband lijmen op onderkant  grondzeil van binnenten). Om zo geen gaten te maken in vw voor haakjes om grondzeil binnentent aan vast te maken.  Of zijn er nog andere handigere ideeën?

Hoor t graag.

Binnentent op het bed kan je volgens mij wel laten hangen, maar die op de klep haal ik er zelf altijd af en doe het in een van de klepbankjes.
De binnentent voor op de klep (heb ik zelf gemaakt) heb ik dmv klittenband vastgemaakt op de klep. Klittenband idd met sterk (warmte vast) lijm. De eerste keer te zwakke lijm gebruikt, dat liet los in de warmte van Frankrijk. Laatste keer hebben we Bisonkit gebruikt en goed laten drogen (en aandrukken). Dat houd redelijk..ben nog niet tevreden, maarja..het zit nog goed.
Groetjes
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal