Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!  (gelezen 10192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reremzy

  • Gast
Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Gepost op: juli 25, 2015, 02:54:44 pm »

Beste vouwwagenclub leden,

Allereerst wil ik mij even voorstellen... Mijn naam is René (gezin met twee kinderen) en ben sinds vandaag lid!
Vanaf mei dit jaar zijn wij trotse eigenaar van een nieuwe Holtkamper Kyte met Windforce.

Afgelopen weken hebben we een rondreis gemaakt door Noorwegen, een prachtig land! Helaas zat het weer niet zo mee, 's middags begon het vaak te regenen.
Overdag meestal rond de 13 graden. Onze petroleum kachel heeft onze avonden gered ;-)

Het opzetten en afbouwen gaat op den duur steeds sneller. Je moet even de handigheden weten.
Toch hebben we een paar vraagjes aan andere "ervaren" Kyte gebruikers...

Windforce systeem
In onze Kyte zitten nu twee ventilatoren, één voor het uitvouwen en één voor het invouwen.
Dit hebben wij niet gezien bij eerdere modellen, zoals in de showroom.

Ik lees dat overige Kyters geen problemen met het Windforce systeem en dat 6 ampere vaak al genoeg is. Holthamper beweerd dat 10A zeker genoeg moet zijn.
Onze ervaring is dat 10A zelf niet genoeg is. Gelukkig was 16A vaak standaard in Noorwegen, maar in Nederland is dit vaak 6 of 10A.

Tentdoek erg strak
Verder vinden wij dat het tentdoek erg strak zit om het frame. Bij een natte tent is dit nog erger. Is dit normaal?





Kindertent L
Is het normaal dat het doek zo strak/vervormd is waar de tentstokken zijn gestoken in de hoofdtent?



Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groet, René
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2015, 04:10:12 pm door Reremzy »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2015, 03:01:13 pm »

Goedendag.
Wij hebben geen windforce.
En heb in Bunnik een cocoon gezien met 2motoren dus weer hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Maar verder zit idd alles erg strak.
Bij nat weer krimt het en zit het strakker.
Helaas kan ik de foto's niet zien.

Kindertent hebben we ook niet.
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2015, 03:04:51 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2015, 03:13:48 pm »

Dacht dat het aan mij lag maar helaas kan ik de foto's ook niet zien.
Ook wij hebben geen windforce
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2015, 03:43:25 pm »

Er zijn momenteel 2 versies v/h WindForce systeem.

De 1e versie op basis van 1 motor en de 2e versie op basis van 2 motoren (dit jaar voor het eerst gesignaleerd).

Wij hebben de 1e versie, 1 motor dus.
De ervaring leert en metingen bevestigen dat 10A nodig zijn.
Tijdens inschakelen piekt de motor even naar bijna 11A, daarna zakt hij terug naar 7A.
Afhankelijk van het type zekering (snel/traag) kan dit goed gaan of net niet.





Gelogd

Reremzy

  • Gast
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2015, 03:51:11 pm »

Dank voor de reacties...
Ik heb de foto links aangepast en hopelijk nu wel zichtbaar.

Vind het wel jammer dat het dan vaak een gok blijft of het "opblazen" gaat lukken of niet.

René
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2015, 04:11:01 pm door Reremzy »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2015, 04:15:05 pm »

Tijdens inschakelen piekt de motor even naar bijna 11A, daarna zakt hij terug naar 7A.
Moet toch niet zo'n probleem zijn om er een (desnoods meer) hoogvermogenweerstand(en) mee in serie te schakelen die met een tijdrelais na pakweg 1 seconde overbrugd wordt/worden.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2015, 04:44:10 pm »

Heb ik het nu mis of mis ik de zij-luifel en raampjes bij het slaapgedeelte. Deze wand is bij ons trouwens rood (en de kindertent "L" groen.
Ben nu wel benieuwd naar een foto met de gehele zijkant.

Overigens staat het wel redelijk strak als ik het zo bekijk maar heb dat meer gezien hier op het foum.
Als je twijfelt stuur de foto's dan eens door naar HK. Mijn ervaring is dat ze binnen een paar dagen reageren.
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2015, 04:47:50 pm »

heb de 1 moter versie inderdaad hij piekt even en afhankelijk van de vertraging van je zekering, gaat heel vaak goed is mijn ervaring en waar het niet goed gaat zet ik hem met de hand op. gaat ook erg snel. of ze komen op de camping met een oplossing zo trekt ik weleens even een kabel uit het toitletgebouw en op een camping waar we vaker komen weten we inmiddels waar de goede zekeringen zitten zodat we deze stroompalen gebruiken bij op en leegblazen van de tent. de campingbazen doen niet zo moeilijk is onze ervaring maar we komen ook mestal op kleine campings, het tentdoek zit inderdaad ook bij osns straks. we zetten hem neer en dan binnen een paar uur staat die als een biljartlaken, ik vindt dat ideaal. maar op jullie lijkt dit wel extreem... steekt er bjna dwars doorheen dat hebben wij dan niet.

v.w.b. het het in serie schakelen van hoogvermogensweerstanden heb ik heaas geen vestand maar als iemand daar een goede uitleg en idee voor heeft hou ik me aanbevolen want juist die piek is net iets te veel ik heb dat weleens gemeten en gaat inderdaad naar de 10 ampere toe omdan heel snel terug te gaan naar pakweg 7 ampere.
Gelogd

Reremzy

  • Gast
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2015, 05:00:32 pm »

Beste Diep,

Ja hoor, onze wand is ook oranje/rood...



Maar onze kindertent "L" is wit (of eigenlijk crème, want hij is net een beetje donkerder). Volgens mij is een XL groen.



Foto's zijn genomen tijdens het afleveren.

Groet, René
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2015, 05:15:56 pm »

Wij hebben geen windforce. Maar bij ons staat hij net als bij jullie. Ik ben er al als bij HK geweest, maar zij geven aan dat het normaal is.  Zelf vind ik het minder mooi. Overigens heeft GJT de stok van de kindertent ietwat bijgebogen waardoor het wat mooier staat.

Wat ons dit jaar enorm opviel is dat de bocht van het binnen frame (rechtsboven) 10 centimeter uit de hoek staat en dus niet in het extra beschermde gedeelte maar in het doek.
Gelogd
Groeten,

Erik

Reremzy

  • Gast
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2015, 05:32:47 pm »

Bedankt voor alle reacties tot zo ver.

Ik ben nog even op onderzoek gegaan op internet en er is van alles te koop om de stroom te begrenzen.
Dit wordt "Inschakelstroombegrenzer" of "Aanloopstroombegrenzer" genoemd. Met Duitse termen "Einschaltstrombegrenzer" of "Anlaufstrombegrenzer" nog veel meer hits.
Deze apparaten worden vaak gebruikt voor elektrisch gereedschap zoals cirkelzagen of haakse slijpers die ook een hoge aanloopstroom hebben.

Nu de juiste vinden voor het limiteren van 10A en wellicht heb ik iets gevonden... http://www.dugoshop.nl/aanloopstroombegrenzer
Ik ga dit eens verder onderzoeken, wordt vervolgt ;-)

René
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #11 Gepost op: juli 25, 2015, 10:20:45 pm »

Ik ben nog even op onderzoek gegaan op internet en er is van alles te koop om de stroom te begrenzen.
Kijk 's aan. Da's mooi. Instant solutions.
Ik heb 't stille vermoeden dat Holtkamper zoiets binnnenkort voor 300 Euro als optie aanbiedt op Windforce en er voor gebruik met vouwwagens patent op aanvraagt. :P
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #12 Gepost op: juli 25, 2015, 11:41:11 pm »

Nu herken ik hoe de foto is genomen  ::)
Grappig is wel dat onze kindertent L groen is. Het dak is dan weer wel wit maar alle wanden zijn groen.
Ben hier wel blij mee omdat het dan in de tent iets donkerder is.
De jongste die er slaapt is al zo vroeg wakker.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #13 Gepost op: juli 26, 2015, 12:30:15 pm »

Kijk 's aan. Da's mooi. Instant solutions.
Ik heb 't stille vermoeden dat Holtkamper zoiets binnnenkort voor 300 Euro als optie aanbiedt op Windforce en er voor gebruik met vouwwagens patent op aanvraagt. :)14]
Stroombegrensers  bestaan al dus patent erop is lastig.
Handig om er extra omzet mee te genereren. Bij de fotograaf betaal ik ook een mega bedrag voor een extra afdruk :)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Holtkamper Kyte 2015, 10 Ampere niet voldoende!
« Reactie #14 Gepost op: juli 26, 2015, 03:43:15 pm »

Stroombegrensers  bestaan al dus patent erop is lastig.
Een patent op een trekhaak is ook lastig want die bestaan ook al. Maar monteer een trekhaak aan de achterkant van een vouwwagen en hup... patent.

Handig om er extra omzet mee te genereren. Bij de fotograaf betaal ik ook een mega bedrag voor een extra afdruk :)
Als dat het geval is, heb je de fotograaf de foto's laten maken. Volgende keer gewoon zelf doen.  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal