Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog  (gelezen 11172 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #15 Gepost op: augustus 12, 2015, 11:38:36 pm »

Wij hadden er met onze vorige vw, een Smitveld met dekzeil, ook behoorlijk last van. Mijn grootste angst daarbij was altijd, als dat (stevige, dikke) dekzeil ooit een keer scheurt, ligt alles wat er onder ligt op de snelweg ........... brrrr moet er niet aan denken.  Op het laatst had ik een bagagenet voor een aanhangwagen gekocht om over het dekzeil te spannen en zo een eventuele bagage ramp te voorkomen.    ::)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Patrick85

  • Gast
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:49:45 am »

Jep hier ook erg veel last van met onze Kyte. Zo erg dat we het in de auto horen klapperen. Zit er aan te denken om een lang elastiek eroverheen te spannen met daar overheen een stuk isolatie voor waterleidingen om het zeil te beschermen.
Gelogd

Floortje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:35:39 am »

Heb er een nachtje over geslapen en een aanhangwagennet lijkt me wel een strak plan  :), iemand daar ervaring mee?
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #18 Gepost op: augustus 13, 2015, 11:05:21 am »

Ik had er ook last van en had al spanbanden gekocht om die (met bv schuursponsjes of van die foamhoezen voor autoriemen van de autohandel/bouwmarkt op de snijpunten van de hoeken) om de wagen te spannen en e.e.a. strak te houden. Vond het toch een eng idee dat die banden zouden gaan snijden in het zeil. Een andere oplossing was lange rubberen banden geweest (fietsbinnenbanden of beter van een tractorband), maar die had ik ook niet.

Echter... toen we op de daadwerkelijke vakantie gingen zat er zo allemensen veel zooi onder het zeil dat het hele klapperen weg was :)
Bij elke pitstop wel weer alles zo strak mogelijk getrokken en het elastiek nog wat aangehaald rondom, maar dat was het. Het elastiek is vrij oud en heb al nieuwe gekocht en zodra dat vervangen is hanteer ik denk ik de volgende tactiek: zo strak alles aantrekken dat mijn handen bijkans gaan bloeden van het trekken aan de elastieken ;)

Succes!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2015, 11:40:36 am »

Zoals al gezegd hebben wij geen last vanwege alle troep onder het dekzeil. Maar bij onze Jametic wel last destijds. daarover had ik 2 elastieken gespannen. Op de hoeken een stuk schuim uit een bankstel als bescherming tegen schade aan het dekzeil. Maar dat zal echt niet stuk gaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #20 Gepost op: augustus 13, 2015, 12:16:30 pm »

Bij ons bolt de cocoon slechts licht op. Goed afspannen en er voor zorgen dat er in het midden meer onder ligt dan aan de zijkanten.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2015, 03:05:31 pm »

Hebben wij geen last van... Kyte XL, zonder iets in het dekzeil, alleen de losse stokken. We hebben er wel een hoge auto voor hangen. En zo een alu-kist ervoor, misschien dat dat helpt?
Gelogd

Patrick85

  • Gast
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2015, 03:13:13 pm »

Volgens mij helpt het al wanneer de kindertent er aan zit. Deze hebben wij er af gehaald.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2015, 04:12:46 pm »

Wij hebben geen kindertent en fietsen voorop.
Geen last van bollingen en er ligt niks onder bij ons.
Alles ligt in de wagen op 2 stokken na.
De luifel boogstok en die van de keuken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #24 Gepost op: augustus 13, 2015, 07:43:59 pm »

Heb er een nachtje over geslapen en een aanhangwagennet lijkt me wel een strak plan  :), iemand daar ervaring mee?

Hi Floortje, vermoedelijk gaat zo'n bagagenet het opbollen wel tegen en als het je een beter gevoel geeft, dan is het zonder meer een goede oplossing. Ik denk echter dat je het probleem te groot maakt. Je hebt een van de kwalitatief beste vouwwagens die er op de markt beschikbaar zijn met bewezen materiaalkeuzes en een robuust ontwerp. Het dekzeil is van dik Bisonyl dat gebruikt wordt voor huifen van vrachtwagens die er vele jaren en duizenden kilometers mee doen. De mechanische belasting bij opbolling is gering, met een lichte handdruk zou je het zeil omlaag kunnen duwen. Het zeil is volledig rondom vastgeritst dus losscheuren lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dus welk probleem probeer je op te lossen? Misschien cosmetisch niet zo fraai als het zeil iets bol staat maar kwaad kan het niet en stuk gaat het niet - daar ben ik echt van overtuigd.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2015, 07:48:38 pm door Matthijs_164 »
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #25 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:50:24 pm »

Vandaag maar direct daad bij woord gevoegd en een paar extra haken aan de keuken gezet. Zal hem morgen eens de snelweg op trekken, kunnen of het iets helpt

Gelogd

mars

  • Gast
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #26 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:04:58 pm »

Het dekzeil van o.a  de Cocoon is geritst en zeer strak afgespannen. Daar gebeurt echt niks mee.
Van het opbollen hebben wij trouwens totaal geen last. Met of zonder spullen onder het zeil.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #27 Gepost op: augustus 14, 2015, 04:33:05 pm »

Dus welk probleem probeer je op te lossen? Misschien cosmetisch niet zo fraai als het zeil iets bol staat maar kwaad kan het niet en stuk gaat het niet - daar ben ik echt van overtuigd.

Bij mijn wagen -overigens een heel andere dan waar het in dit topic over gaat-  maakt het net het verschil uit tussen wèl en nìet via de achteruitkijkspiegel over de wagen te kunnen kijken  8)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #28 Gepost op: augustus 14, 2015, 04:56:00 pm »

Bij mijn wagen -overigens een heel andere dan waar het in dit topic over gaat-  maakt het net het verschil uit tussen wèl en nìet via de achteruitkijkspiegel over de wagen te kunnen kijken  8)
Lukt bij ons toch al niet vanwege het lage achterraam van de C4. Maar je kunt ook gewoon linker en rechterspiegel gebruiken, went snel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: dekzeil komt tijdens het rijden omhoog
« Reactie #29 Gepost op: augustus 14, 2015, 06:50:22 pm »

Bij mijn wagen -overigens een heel andere dan waar het in dit topic over gaat-  maakt het net het verschil uit tussen wèl en nìet via de achteruitkijkspiegel over de wagen te kunnen kijken  8)
Precies, dat is het bij mij ook
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal