Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw model Holtkamper: Nano  (gelezen 38033 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #30 Gepost op: oktober 15, 2018, 07:46:02 am »

Same here: auto waar ik het meeste lol mee heb gehad was een 406 beak in de GT uitvoering met een 2.2 hdi motor erin. Na 4 ton op de export gegaan omdat ik 1.6 ecodiesel moest leasen. Vrouwlief begreep en begrijpt tot op de dag vandaag niet dat ik die auto geweldig vond....

En zo moet het ook zijn. Gewoon ergens iets van kunnen vinden zonder dat iemand anders daar weer iets van vindt.....
En dat heb ik nu met de recente versie van de Citroen C4. Derde op rij. Niet populair bij het grote publiek, maar wij vinden de auto geweldig. Comfortabel, ruim. Doet wat comfort betreft niet onder voor de BMW 5 serie van de werkgever.  :# Vond hij niet leuk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #31 Gepost op: oktober 15, 2018, 07:47:52 am »

En terug naar de Nano
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #32 Gepost op: oktober 15, 2018, 07:53:29 am »

Smaak is natuurlijk en gelukkig super persoonlijk.
Sommige merken roepen ook wat jaloezie op, dat zie je vaak bij duurdere premium merken. Voorbeelden zijn Audi, Miele en duurdere kledingmerken, veel mensen vinden dat flauwekul en hebben daarom weerstand tegen deze merken. Dat vertalen sommige weer in jaloezie, denk dat weerstand betere term is. Als de opgeklopte marketing en beeldvorming rondom zo'n merk je niet instaat dan zie je de argumenten om flink meer voor zo'n artikel te betalen niet en roept dat irritatie op. Kijk voor de grap maar eens op Autoweek, daar roept ieder VW of Audi artikel heel veel weerstand op.

Maar die HK Nano, uitkomst voor mensen die graag een klapper met harde deksel willen, nog een ontwikkeling die je vele bij premium merken ziet, heel veel niche modellen, zodat ieder doelgroepje vindt wat ie zoekt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #33 Gepost op: oktober 15, 2018, 09:48:11 am »

En het mooie is dat nog geen enkel merk volgens mij Holtkamper evenaart met een dergelijke 1 stoks luifel. Ik vind het er mooi uit zien. Maar hebben destijds voor de Cocoon gekozen omdat we niet te veel wilden uitgeven. En de Cocoon heel goed paste bij onze wensen van Basic en simpel kamperen. Zoals de Nano met harde deksel zou nooit onze keus zijn geweest. Te veel hokjes en weinig flexibel met beladen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #34 Gepost op: oktober 15, 2018, 10:56:50 am »

Klopt Yella, de 1 stoks luifel, in onze ogen het mooiste ontwerp luifel ooit op een vouwwagen (wellicht nummer 2, na de niet meer verkrijgbare Ysin Opera), automatisch opzetten met Windforce, geen haringen nodig bij normale wind. We hebben met windkracht 3 a 4 gestaan 2 dagen zonder ook maar 1 haring op de punten van de luifel na. Geen enkel probleem. De mooiste keuken in vouwwagen land.  Veel redenen waarom Holtkamper uniek is en wat meer kost.

Echter.... als ik dan naar de Nano kijk, zie ik daar maar delen van terug. Het voordeel ten opzichte van de vrijwel even dure Cocoon Aero ontgaat me dan ook. Tenzij een hard deksel een absolute eis is. Maar ook daarvan begrijp ik niet waarom. Kleine footprint, minder handig bij een terrein dat niet vlak is.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #35 Gepost op: oktober 15, 2018, 11:15:45 am »

Klopt Yella, de 1 stoks luifel, in onze ogen het mooiste ontwerp luifel ooit op een vouwwagen (wellicht nummer 2, na de niet meer verkrijgbare Ysin Opera), automatisch opzetten met Windforce, geen haringen nodig bij normale wind. We hebben met windkracht 3 a 4 gestaan 2 dagen zonder ook maar 1 haring op de punten van de luifel na. Geen enkel probleem. De mooiste keuken in vouwwagen land.  Veel redenen waarom Holtkamper uniek is en wat meer kost.

Echter.... als ik dan naar de Nano kijk, zie ik daar maar delen van terug. Het voordeel ten opzichte van de vrijwel even dure Cocoon Aero ontgaat me dan ook. Tenzij een hard deksel een absolute eis is. Maar ook daarvan begrijp ik niet waarom. Kleine footprint, minder handig bij een terrein dat niet vlak is.

mijn idee ook RDRR
gister met Bas van HK gesproken, hij gaf me aan dat er een grote groep (ouderen) is die hebben aangegeven een hardtop prettig te vinden, openklappen en klaar, in het voor en najaar geen koude voeten omdat je van de grond af zit, de Nano heeft een basis van 1,80mtr breed wat ik persoonlijk ook te klein vind om in het voor-, en najaar in te gaan zitten, voor de zomers maakt het allemaal niet uit, dan leef je toch buiten onder je luifel waar wij van vinden dat die minimaal 2mtr diep hoort te zijn...

ander nadeel van de hardtop is dat je gelimiteerd bent van de beschikbare ruimte onder je deksel want daar is niets flexibels aan

tevens gaf men op de beurs aan dat de verschillende positieve eigenschappen uit het verleden en heden bij elkaar gebracht gaan worden de komende tijd, zo zou de deur van de Cocoon verplaatst gaan worden naast de keuken i.v.m. betere toegang en beschikbare ruimte onder de luifel m.b.t. het plaatsen van je tafel met stoelen...

kortom diverse ontwikkelingen gaan volgen!

Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #36 Gepost op: oktober 15, 2018, 02:55:00 pm »

Mooie wagen/vinding die Nano. Is feitelijk een Astro hardtop met 1 stoksluifel. Ik heb altijd de Astro de meest praktische wagen van HK gevonden (lengteklapper) omdat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als je het bed in of uitgaat. En toch die ruimte hebt onder je bed om spullen op te slaan. Daarnaast staat de Astro echt heel snel. En hoef je geen grondzeil te poetsen. Het enige nadeel vinden wij het smalle bed van ongeveer 140cm daarom hebben we toch gekozen voor een Australische klapper: Gordigear met een bed van 220 x 175 en een zee van ruimte zowel op als onder het bed.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #37 Gepost op: oktober 15, 2018, 07:56:11 pm »

daar zit ik dan met een BMW en een Holtkamper  ::)

ieder z'n ding uiteraard, persoonlijk vind ik dit niet de mooiste Holtkamper zeg maar, groot nadeel lijkt me de keuken.
Zou voor ons geen optie zijn daardoor, daarnaast is het prijsverschil ook niet echt schokkend met de Cocoon, die is dan toch practischer naar mijn idee.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #38 Gepost op: oktober 15, 2018, 08:07:44 pm »

Citaat
De mooiste keuken in vouwwagen land.
Voor mij juist de belangrijkste reden om de HK-modellen niet op mijn lijstje te zetten.

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #39 Gepost op: oktober 15, 2018, 08:24:28 pm »

Want? Jij zoekt een zo lelijk mogelijke keuken?

Op de Kyte na, zijn ze ook allemaal zonder keuken te koop.

@h2o: geen zorgen, je bent hier niet alleen in  :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #40 Gepost op: oktober 15, 2018, 08:33:26 pm »

Nee, alleen ik vindt ze absoluut niet praktisch. En zonder is zeker niet praktisch.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #41 Gepost op: oktober 15, 2018, 08:41:34 pm »

De HK keuken niet praktisch? Leg eens uit, je maakt me nieuwsgierig.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #42 Gepost op: oktober 15, 2018, 08:50:07 pm »

Tijdens het koken wil ik graag iets zo kunnen pakken uit de keuken, water gebruiken en aflegruimte hebben. Dit lukt bij de HK keukens niet.

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #43 Gepost op: oktober 15, 2018, 09:40:15 pm »

Hk zegt dus dat er nog veel vraag was naar de astro en flyer vanwege de deksel. Maar is dat wel de reden dat men naar die modellen vraagt? Ik persoonlijk vind de flyer echt mooi om te zien en dat zitje werkte ook prima (met een baby en een dreumes). Maar dat deksel vond ik maar irritant, dus alleen al daarom zou deze nu afvallen. Maar misschien heeft hk er wel goed onderzoek naar gedaan, geen idee.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Berichten: 802
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #44 Gepost op: oktober 15, 2018, 09:47:32 pm »

Ik zet m'n VW in de winter altijd in een garage. Ik heb enorm veel angst voor muizen. Ik heb zelf een vw met dekzeil, maar alleen al voor de muizen zou een harde deksel mij al meer gemoedsrust geven... Daar komen ze toch minder makkelijk in!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal