Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afstellen handrem zomaar mogelijk?...en hoe dan?  (gelezen 3227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Afstellen handrem zomaar mogelijk?...en hoe dan?
« Gepost op: mei 09, 2013, 10:42:16 pm »

Hoi,

Wij hebben een Holtkamper Spacer met een James Cook keuken. Sinds we een overdak hebben laten we de keuken eigenlijk altijd op de dissel staan. Daarbij ontstaat echter een probleempje. Als ik de handrem aantrek en ik duw de wagen iets naar achter komt hij automatisch in de blokkeer-stand te staan (wat op zich goed is). De handrem-hendel staat dan nagenoeg verticaal omhoog (wat volgens het instructie boekje ook zou moeten). Maar in deze stand kan ik het linkerdeurtje net niet ver genoeg openen om een la uit te schuiven. Als ik de handrem er af haal is het geen probleem. Het deurtje kan dan een stuk verder openen. Mijn vraag is of het mogelijk de rem zo af te stellen dat de hendel eerder in de blokkeer-stand komt (bijv bij 45 graden). Andere opties zijn: keuken iets opschuiven (niet wenselijk) of de rem er niet opzetten (en blokjes onder de wielen om wegrijden tegen te gaan). Overigens staat hij op zijn 4 pootjes dus wegrijden zal hij niet snel doen.

Iemand een tip?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Afstellen handrem zomaar mogelijk?...en hoe dan?
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2013, 10:53:32 pm »

Er is een topic op het forum waar iemand met het las apparaat aan de slag is geweest om de hoek te veranderen.

Ik vraag me echter af waarom je hem op de handrem zet als je de pootjes uitgedraaid hebt.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Afstellen handrem zomaar mogelijk?...en hoe dan?
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2013, 10:57:11 pm »

Er is een topic op het forum waar iemand met het las apparaat aan de slag is geweest om de hoek te veranderen.

Ik vraag me echter af waarom je hem op de handrem zet als je de pootjes uitgedraaid hebt.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Lassen ga ik sowieso niet doen...da ken ik nie  ::)

Hij staat nu ook niet op de handrem. Doe dit alleen voor de zekerheid soms..maar zoals je al aangeeft: het is eigenlijk niet nodig bij gebruik pootjes.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Afstellen handrem zomaar mogelijk?...en hoe dan?
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2013, 11:00:23 pm »

Je kunt hem wel iets strakker afstellen, maar als je dat te enthousiast doet, heb je kans dat de remschoenen al aanlopen als hij volledig gelost is. Ik denk dat je met je laatste zin eigenlijk het antwoord al gegeven hebt.
Ik heb met de flyer eigenlijk exact hetzelfde met de bedlade, die gaat er niet overheen als hij volledig omhoog staat, dus moet de rem gelost worden nadat de wagen op z'n pootjes staat om de bedlade uit te kunnen trekken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal