Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Trekkracht  (gelezen 240138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Trekkracht
« Reactie #315 Gepost op: juni 27, 2015, 01:06:24 am »

Ford Focus 1.6 tdci 110 pk
Geen problemen

Nog met de originele motor?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Trekkracht
« Reactie #316 Gepost op: juni 27, 2015, 07:03:52 am »


Nog met de originele motor?
Waarom niet? Zijn prima motoren.
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Trekkracht
« Reactie #317 Gepost op: juni 27, 2015, 08:12:03 am »

Ja hoor 2 ton gelopen en geen centje pijn.
Gelogd

deboersklapper

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #318 Gepost op: juni 27, 2015, 09:36:12 am »

Wij als vrachtwagenchauffeur hebben de regel in de bergen
Dat je in de zelfde versnelling afdaalt als je omhoog bent gegaan.
Dus met 40 omhoog ook met 40 naar beneden anders lopen je remmen warm.
In een lagere versnelling heb je meer remkracht op de motor en hoef je minder bij te remmen
Gelogd

Willempie5

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #319 Gepost op: juni 27, 2015, 03:41:03 pm »

Ik lees veel over "gewoon in de D" rijden bij een automaat. Wanneer je heuvels krijgt is het van belang dat de transmissie voldoende koelt. Dit kan alleenmaar door een versnelling hoger te rijden, maw een beetje meer toeren maken.

Ik rij zelf met een 300 PK V70 (2.5 Turbo) automaat, die het meer dan makkelijk in de D kan, maar ik schakel in de hellingen toch zelf een tikkie terug. Liever de boel heel, dan een dure rekening.

Maar uiteraard moet ieder dit voor zichzelf bepalen
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Trekkracht
« Reactie #320 Gepost op: juni 27, 2015, 04:27:05 pm »

En het is niet erg als de motor wat meer toeren draait. Natuurlijk niet tot in het rood. Maar 500 tot 1000 toeren extra is beter dan te laag in de toeren bij hoge belasting.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Trekkracht
« Reactie #321 Gepost op: juni 27, 2015, 11:52:15 pm »

Waarom niet? Zijn prima motoren.

Mwoah, nogal gevoelig voor olieproblemen. In de buurt diverse Focussen en een Volvo die niet meer met de originele motor rijden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #322 Gepost op: juni 28, 2015, 09:17:32 am »

Mwoah, nogal gevoelig voor olieproblemen. In de buurt diverse Focussen en een Volvo die niet meer met de originele motor rijden.
Maar weet je ook waarom?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

deboersklapper

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #323 Gepost op: juni 28, 2015, 09:37:33 am »

Hier in de straat ook een volvo v50 1.6d 1 ton gedraaid turbo stuk en krukas in 2 stukken. 7000 euro schade
Motoren hebben een klein oliecarter waardoor de olie snel vervuilt in samenwerking met het roetfilter.
Egr software matig uitschakelen en roetfilter uitboren en de problemen zijn weg. Kosten 400 euro.
Herken je de auto niet meer terug zo lekket rijd ie.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Trekkracht
« Reactie #324 Gepost op: juni 28, 2015, 03:33:01 pm »

Klopt.. En de olie smeert ook de turbo.. Bij vervuilde olie kan de toevoer van smeerolie hier verstoppen door een suboptimaal ontwerp. Einde turbo is dat geval... Olie op tijd verversen is aangeraden bij dit blok en kan problemen voorkomen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Trekkracht
« Reactie #325 Gepost op: juni 28, 2015, 10:31:42 pm »

Klopt.. En de olie smeert ook de turbo.. Bij vervuilde olie kan de toevoer van smeerolie hier verstoppen door een suboptimaal ontwerp. Einde turbo is dat geval... Olie op tijd verversen is aangeraden bij dit blok en kan problemen voorkomen.

En einde turbo is vaak ook meteen einde blok. Bij de buurman zat de turbo binnen no time als metaalslijpsel door het hele blok heen. Hij heeft er toen (zelf) een nieuwe motor in gezet.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Trekkracht
« Reactie #326 Gepost op: juni 28, 2015, 11:14:57 pm »

zelf ook een V50 1.6d gehad, EGR bleef ik van af, die spullen zitten er op om het milieu te beschermen, maar het was geen fijne motor. Blij dat ik weer VW stal rijdt....
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Trekkracht
« Reactie #327 Gepost op: juni 28, 2015, 11:24:58 pm »

Ach zo kent elk merk wel zijn zwaktes, en VW (ongeacht submerken) heeft ook zijn zwaktes. Zelfs Toyota heeft net de D4D behoorlijke problemen gehad.

Het kopen van een auto is geen "doe ik ff" en gevoel is leuk, maar verstand is beter. Het kost allemaal heel veel geld, dus een beetje zoeken naar de min's en plussen loont al heel gauw. Net als bij een klaper trouwens!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Trekkracht
« Reactie #328 Gepost op: juni 30, 2015, 11:23:30 am »

Ach zo kent elk merk wel zijn zwaktes, en VW (ongeacht submerken) heeft ook zijn zwaktes. Zelfs Toyota heeft net de D4D behoorlijke problemen gehad.

Het kopen van een auto is geen "doe ik ff" en gevoel is leuk, maar verstand is beter. Het kost allemaal heel veel geld, dus een beetje zoeken naar de min's en plussen loont al heel gauw. Net als bij een klaper trouwens!
Haha zo ben ik dus op de Althea XL gekomen ;-)
Was op zoek naar een Touran, max 2 jaar oud met 40k op de teller omdat ik 5 jaar met een auto wil doen, en zelf rond de 40k per jaar rijdt.
Daarnaast moeten mijn 3 kids van 10,12 en 14 op de achterbank passen (veel auto's te smal, of geen voetenruimte V50....)
Toen Seat met de nieuwe Toledo kwam dacht ik aan de oude (model 1) die was behoorlijk ruim en had een jel van een kofferbak.
Maar de nieuwe Toledo is niet ruimer dan een Polo/ Seat cordoba.... toen zag mijn vrouw een Althea XL staan, en zei is dat niet wat.
Hoewel mijn gevoel zei dat model is al jaaaren op de markt en heeft 1-2 facelifts gemist deed een proefritje mij anders denken:
voor minder geld dan een tweedehands touran, een auto met beproefde techniek en een goede TDI motor (ik lees op fora veel minder problemen met VW diesels dan met de PSA motoren die ook in Volvo en Ford liggen) en bovendien als toegift alle toeters en bellen die ik nodig had standaard (goed navigatiesysteem, bluetooth, MP3, cruise control, climate control) En de auto zit lekker, en dat is bij mij vaak een probleem. Ik ben inmiddels 2 jaar verder en nog steeds tevreden, en dat was bij de jongebruikte V50 wel anders.....
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Trekkracht
« Reactie #329 Gepost op: juli 05, 2015, 06:02:47 pm »

Wij rijden met C4 picasso 1.6 hdi met voorlopig 110000km op de teller
Op een lekkende verstuiver na nog nooit problemen mee gehad... (Gefixt voor 17 euro en enkele uren klooien).
Dus mij hoor je niet klagen over PSA diesel...
Maar er zijn mensen die pech hebben, en er zijn mensen die echt alles naar de kloten krijgen...




Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal