Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: matrassen/kussen alpenkreuzer  (gelezen 7233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsteijn

  • Gast
matrassen/kussen alpenkreuzer
« Gepost op: mei 08, 2011, 02:53:24 pm »

Wie wil me helpen...? Onze Ak uit 1992 heeftwel wat kussens erbij. maar het schijnt niet te passen. We hebben ze al opdiverse manieren op diverse plaatsen gehad, maar 't lukt niet. Wie weet de maten van de kussens en welke dan waar hoort?

Alvast dank,
Gelogd

muis

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2011, 03:04:42 pm »

Durf ik niet te zeggen maar ik wil wel helpen puzzelen met het klapweekend hoor ;)
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2011, 03:13:24 pm »

Bedoel je de kussens op de banken? Wij hebben een AK en komen op het vouwwagenweekend. Voel je vrij om even binnen te wippen :)
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2011, 11:06:17 am »

wij komen ook op het klapweekend, maar dan wil ik eigenlijk de bedden in orde hebben...manlief wordt grommelig als hij niet zeker weet dat hij lekker kan slapen   >:(

We hebben 2 hele lange smalle kussens, 1 smalle die wat korter is en 1 kussen van ongeveer 1.35(breed?) bij 1.90 (lang?)
maar ik zie op de plaatsjes van de originele folder dat er op de banken 2 maal korte kussentjes liggen (1992)

Ook meen ik te zien dat de kussens recht in de breedte liggen en niet in de lengte (van dissel naar keuken)?

We denken dat die grote op de deksel hoort en die 2 lange op de banken, maar daarvoor zijn ze te lang.
OEF...... wie heeft er een wagen die ongeveer even oud is en kan een beschrijving geven?  :? :?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2011, 11:25:44 pm »

wij komen ook op het klapweekend, maar dan wil ik eigenlijk de bedden in orde hebben...manlief wordt grommelig als hij niet zeker weet dat hij lekker kan slapen   >:(

  :J Wist ik, daarom juist. En je man... die zetten we gewoon bij die van mij en de andere mannen met een  bier :#
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2011, 08:45:39 am »

  :J  En je man... die zetten we gewoon bij die van mij en de andere mannen met een  bier :#

 :off Hmmm, dat wordt moeilijk... mn hummie lust geen  bier , wordt gewoon een glaasje cola vrees ik  ;(
anyway... met de bedden net besloten dat we een luchtbed kopen voor ons linker deel (190 bij 140), de originele kussentjes zijn waarschijnlijk toch niet slaap-bestendig  :# en dan leggen we de lange smalle kussens op de bank en de grote die overblijft op de plank waar de kleine meid ligt. Dat moet'm zijn dan.

Ondanks dat ik denk dat ik er uit ben..... ik kom zeker even buren-gluren  :J :J
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2011, 09:52:09 am »

Ik ben 1 keer weg geweest met onze AK en toen hebben we vastgesteld dat de kussens niet slaapbestending zijn. Met twee lagen op elkaar lukte het wel, maar de voorkeur van mijn vrouw ging toch uit naar het luchtbed.

Naar het klapweekend nemen we luchtbedden en self-inflatable matrassen mee, zodat we e.e.a. kunnen uittesten.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2011, 11:04:14 am »

De kussens van de banken zijn 2 lange smalle kussens en 2 korte smalle voor de rugleuningen (als je die er nog bij heb zitten).
Aan de enen kan het bed in de deksel hebben wij 2 matrassen van 70cm breed liggen en het bed aan de andere kant 2 matrassen van 60 cm breed.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2011, 12:24:11 pm »

Dank je, dan klopt onze gedachte en missen we de kussens van de bak links en de rugkussens.
Nouja, ze zijn toch niet slaapwaardig en we kopen een luchtbed.

Dan zijn we klaar.  :H :H
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2011, 07:35:56 pm »

Dank je, dan klopt onze gedachte en missen we de kussens van de bak links en de rugkussens.
Nouja, ze zijn toch niet slaapwaardig en we kopen een luchtbed.

Dan zijn we klaar.  :H :H

We gaan de matrassen wel uitproberen. Lukt dat niet dan hebben wij nog van die zelfopblaas matrasjes van verleden, want de oude wagen waren die matrassen een ramp. Luchtbed is ook een goede optie.
Gelogd

micky01

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2011, 03:54:00 pm »

Wij hebben van die dunne matrasjes van de IKEA die we over de bestaande matras heenleggen. Ligt heerlijk.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2011, 05:20:30 pm »

Hebben een luchtbed gekocht, maar dan wel een goede. Niet duur (40.00 euri) maar ligt  :K :K
http://www.coleman.eu/Benelux/p-25699-comfort-bed-double-np.aspx

2 gescheiden luchtkamers en na 2 nachten nog niet hoeven bijpompen.

Dit wordt een blijvertje!
Gelogd

Witkees

  • Gast
Re:matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2012, 10:34:24 pm »

Wij hebben van die dunne matrasjes van de IKEA die we over de bestaande matras heenleggen. Ligt heerlijk.


We hebben net een Alpen Kreuzer Parade gekocht en ik vraag me het volgende af:  Past de AK (Deksel) nog wel dicht wanneer je een nieuw matras over de oude legt ?
Wie heeft hier ervaring mee, dan hoor ik het graag, groeten

Adriaan
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: matrassen/kussen alpenkreuzer
« Reactie #13 Gepost op: juli 12, 2012, 11:33:05 pm »

Ik denk niet dat die dicht gaat. Wij hebben alpen kr. Prestig1992 harde deksel. En het lukte ons helaas niet. Wij hebben zo,n opdekmatras. Maar helaas ging de klep niet dicht. Dus matras opgerold touwtje erom en in de auto. Met de volgende vakantie proberen wij hem op de deksel te leggen met de stoelen erop en dan bgagezeil erover.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal