Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke Alpenkreuzer is dit?  (gelezen 14650 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #15 Gepost op: juni 11, 2012, 04:38:56 pm »

Ola :) Ergens is iets mis begrepen :p
Ik ben heel blij met de link van de opzetinstructie (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2652.0.html
), ikzelf had helemaal geen boekje of gegevens bij de aankoop bijgekregen...

@ Lutgerink: Er is wel een plankje, maar geen bestekbakje. Wel is er een rekje ingebouwd met voorraaddozen onder de afwasbak.
Het opzetten lukt goed! Mijn partner moet het alleen doen, omdat ik niet kan helpen (handicap...:() En hij krijgt het hele ding, helemaal netjes opgezet. Vanaf het afhaken bij het aankomen tot helemaal opgezet lukt hem in minder dan een uurtje.
Moest je het instructieboekje hebben, mag je het altijd in PDF zetten en linken  :O Kan altijd handig zijn!

Zo heb ik gisteren al ontdekt dat de rugplankjes ook een eigen plekje hebben, en niet gewoon in de bakken moeten worden geduwd :p

En je bent zeker dat het een Allure is? Voor export bedoel je dan dat het niet voor Nederland was gebouwd ofzo?



@ iedereen: Ons eerste "klapweekend" hebben we al achter de rug!  Het viel echt zo goed mee, veel beter dan in een tent! We hadden rotweer, en de tent blijkt helemaal waterdicht te zijn! We hebben ze in het voorjaar nog behandeld voor de zekerheid ;)
Hier en daar mist wel een knoopje, en hoe de gordijnen werken hebben we nog niet uitgevonden :p Maar verder is ze tip-top in orde! Iets wat ik nooit had verwacht van zo'n oud ding :)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2012, 05:11:36 pm »

hoe de gordijnen werken hebben we nog niet uitgevonden :p
nou ff uit leggen hoe de gordijnen werken je pakt de zijkant van het gordijn beet en dan trek je het gordijn naar het midden en dat herhaal je met het andere gordijn en alle andere ramen en in de ochtend doe je het anders om :# :# :# :# :#
suc6 er meeeeeeee
Gelogd

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2012, 06:03:50 pm »

nou ff uit leggen hoe de gordijnen werken je pakt de zijkant van het gordijn beet en dan trek je het gordijn naar het midden en dat herhaal je met het andere gordijn en alle andere ramen en in de ochtend doe je het anders om :# :# :# :# :#
suc6 er meeeeeeee

Oh :p werkt dat zo  ::)

Nu nog uitzoeken hoe ik ze ophang in de vouwwagen, dan kan ik je oplossing uittesten  ;)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2012, 06:14:17 pm »

Kijk ff op blz 9 van de handleiding daar staat iets over de gordijnen
Gelogd

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2012, 06:45:32 pm »

Ik heb zelf geen handleiding, en vind het even niet terug in de PDF die hier al eerder is vermeld...

We hebben dus grijze stangen, flexibel, met haakjes aan elke kant. Ook zijn er zo klemmetjes aanwezig in de voortent.

We hebben de zak met gordijnen pas gevonden aan het einde van ons eerste weekend weg :p dus die zijn netjes weer in de kar verdwenen zonder veel te prutsen.

De grijze stangen hadden we dan maar als waslijn gebruikt :p
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2012, 07:26:13 pm »

de grijze flexibele stangen. Die zijn voor je binnen tent.
Deze wordt tussen de frame gehaakt.

Kijk maar eens op het forum naar de instructie allure.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #21 Gepost op: juni 11, 2012, 07:58:14 pm »

http://downloads.vouwwagenclub.info/Handleiding%20Allure.pdf blz 9 punt9 dat bedoel ik er mee niet dat je zelf het boekje moet hebben
of bedoel je dit niet  :?
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #22 Gepost op: juni 12, 2012, 10:10:45 am »

Ola :) Ergens is iets mis begrepen :p
Ik ben heel blij met de link van de opzetinstructie (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2652.0.html
), ikzelf had helemaal geen boekje of gegevens bij de aankoop bijgekregen...

@ Lutgerink: Er is wel een plankje, maar geen bestekbakje. Wel is er een rekje ingebouwd met voorraaddozen onder de afwasbak.
Het opzetten lukt goed! Mijn partner moet het alleen doen, omdat ik niet kan helpen (handicap...:() En hij krijgt het hele ding, helemaal netjes opgezet. Vanaf het afhaken bij het aankomen tot helemaal opgezet lukt hem in minder dan een uurtje.
Moest je het instructieboekje hebben, mag je het altijd in PDF zetten en linken  :O Kan altijd handig zijn!

Zo heb ik gisteren al ontdekt dat de rugplankjes ook een eigen plekje hebben, en niet gewoon in de bakken moeten worden geduwd :p

En je bent zeker dat het een Allure is? Voor export bedoel je dan dat het niet voor Nederland was gebouwd ofzo?



@ iedereen: Ons eerste "klapweekend" hebben we al achter de rug!  Het viel echt zo goed mee, veel beter dan in een tent! We hadden rotweer, en de tent blijkt helemaal waterdicht te zijn! We hebben ze in het voorjaar nog behandeld voor de zekerheid ;)
Hier en daar mist wel een knoopje, en hoe de gordijnen werken hebben we nog niet uitgevonden :p Maar verder is ze tip-top in orde! Iets wat ik nooit had verwacht van zo'n oud ding :)

Het boekje was al op de site aanwezig zag ik -->  http://downloads.vouwwagenclub.info/Handleiding%20Allure.pdf

En de besteklade zal inmiddels verdwenen zijn in de loop de tijd hij zou in het keukentje moeten "hangen" achter het rechter deurtje en dan links boven in, als je daar kijkt zul je zien dat daar een soort van "slede" aanwezig is waar de besteklade normaal inhangt. het rekje voor de platic bakjes zit aan de rechterkant en is voorzien van een drukknop om het rekje vast te zetten zodat het niet steeds stuiterd tijdens het rijden.
En ja ik ben er zeker van dat het een Allure is. Of de Export alleen bedoeld was om in het buitenland verkocht te worden weet ik zo niet, wellicht intressant om eens met iemand te spreken welke bij Alpen Kreuzer werkzaam was om eens wat van dat soort details op papier te laten zetten voor de liefhebbers van een AK.
Wij hebben inmiddels een Parade, maar de Allure waarin we zijn begonnen heeft het voor ons altijs SUPER gedaan, ook een stevige Mistral doorstond hij met vlag en wimpel :nl terwijl deze ook 22 jaar oud was.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #23 Gepost op: juni 12, 2012, 10:31:15 am »

Ik had nog een foto gemaakt, toeval wil dat mijn collega ook een Allure heeft in blauw / créme. Hierop staat wel achterop dat het een Allure export is.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Bosje

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #24 Gepost op: juni 12, 2012, 01:32:26 pm »

Ik had nog een foto gemaakt, toeval wil dat mijn collega ook een Allure heeft in blauw / créme. Hierop staat wel achterop dat het een Allure export is.

Maak die collega ook lid van dit forum, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :K
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #25 Gepost op: juni 12, 2012, 05:53:52 pm »

Gekke vraag,

Maar hoe zit de voortent en de luifel aan elkaar???

Want die ik heb zit deze niet vast aan elkaar(Allur 1985).

En bij kennisen hebben er een van 1989 en hier waren deze vast gerist.
En kon ook meteen aan de cabine gerits worden zonder voortent.

Bij de cabine zaten er 2 ritsen.
een met lange slab en korte rits voor de luifel.(deze overlapt de naad met de voortent als deze aangeritst is).
1 korte slab met lange rits van grond rond naar de grond(gewoon dus)
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #26 Gepost op: juni 13, 2012, 08:34:44 am »

Gekke vraag,

Maar hoe zit de voortent en de luifel aan elkaar???

Want die ik heb zit deze niet vast aan elkaar(Allur 1985).

En bij kennisen hebben er een van 1989 en hier waren deze vast gerist.
En kon ook meteen aan de cabine gerits worden zonder voortent.

Bij de cabine zaten er 2 ritsen.
een met lange slab en korte rits voor de luifel.(deze overlapt de naad met de voortent als deze aangeritst is).
1 korte slab met lange rits van grond rond naar de grond(gewoon dus)

Aan de wagentent (cabinetent) zitten 2 ritsen, 1 helemaal rondom (dus vanaf de grond tot andere zijde aan de grond) en 1 aan de bovenzijde (vanaf bovenzijde hoek naar de andere bovenzijde hoek).
Aan de voortent hoort een rits te zitten welke dus aan de bovenzijde zit net zoals de "korte" rits van de wagentent. aan de luifel zit de andere helft van deze rits (zelfde maat natuurlijk) en hiermee bevestig je dus de luifel óf aan de wagentent (dus zonder voortent), óf aan de voortent.
Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb kunnen uitleggen, maar als je alles hebt opgezet moet het wel duidelijk worden.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

primera

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #27 Gepost op: juni 13, 2012, 09:18:17 am »

Het was een vraag aan ferrarigirl666.

Om de vast stellen als dit ook bij haar was!!!

Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #28 Gepost op: juni 13, 2012, 10:00:58 am »

Het was een vraag aan ferrarigirl666.

Om de vast stellen als dit ook bij haar was!!!

Oké, ik las het wellicht niet goed.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Welke Alpenkreuzer is dit?
« Reactie #29 Gepost op: juni 13, 2012, 11:29:20 am »

Gekke vraag,

Maar hoe zit de voortent en de luifel aan elkaar???

Want die ik heb zit deze niet vast aan elkaar(Allur 1985).

En bij kennisen hebben er een van 1989 en hier waren deze vast gerist.
En kon ook meteen aan de cabine gerits worden zonder voortent.

Bij de cabine zaten er 2 ritsen.
een met lange slab en korte rits voor de luifel.(deze overlapt de naad met de voortent als deze aangeritst is).
1 korte slab met lange rits van grond rond naar de grond(gewoon dus)


de luifel wordt niet vastgeritst. Er zijn ogen om over de palen en de puntjes te hangen van de voortent :) hopelijk weet je wat ik bedoel :)



En over het bestekbakje... Er is een plankje aanwezig, maar ik denk dat dat vroeger de plek was waar het bestekbakje gehangen moet hebben :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal