Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Duet "vast zetten"?  (gelezen 3414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkD

  • Gast
Duet "vast zetten"?
« Gepost op: juli 02, 2012, 01:19:20 pm »

Goedemiddag, ik ben Mark en compleet nieuw in de wereld van kamperen en helemaal de vouwwagen.

Nu hebben wij om te proberen een Alpen Kreuzer Duet gekocht, wie kan mij vertellen hoe ik deze kan vastzetten/afspannen.
Wij hebben hem een zondag even opgezet (dat is gelukkig al gelukt) ik vraag me alleen af hoe ik deze strak kan zetten.

Ik zal proberen uit te leggen hoe onze contructie eruit ziet:

Het is een Duet, ik vermoed begin jaren '90, het slaapgedeelte klapt richting de auto open, weet iemand welk type dit exact is? (Het type plaatje is inmiddels onleesbaar)

1: Aan de binnenkant van de tent (ook de voortent) zitten lussen (ong. 20cm boven de grond) en daaraan zitten weer stugge       elastieken, moeten deze aan het grondzeil? of met haringen aan de grond?

2: Verder zitten er aan de onderkant van het tentdoek een plastic rand van ong. 30 cm (waarschijnlijk voor water/tocht), moet deze naar binnen of naar buiten vastgezet worden?

3: Het grondzeil, moet dat aan de binnenkant vastgezet worden?

4: En als laatste de scheerlijnen maar dat lijkt voor zich te spreken, toch even een vraag hierover, moeten er ook scheerlijnen vanaf de bovenzijde van de tent naar beneden of alleen vanaf het midden (ong. 80cm van de grond), want als ik onze tent opzet dan staat deze iets naar 1 kant toe, ik hoop dit dan met een scheerlijn op te lossen.

Het zijn aardig wat vragen en ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan/wilt geven.

Alvast bedankt,

Mark Dingemans
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2012, 01:21:42 pm »

Helaas geen concrete antwoorden van mij op je vragen, maar wel een hartelijk welkom op dit informatief en behulpzaam forum.