Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Duet "vast zetten"?  (gelezen 3414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkD

  • Gast
Duet "vast zetten"?
« Gepost op: juli 02, 2012, 01:19:20 pm »

Goedemiddag, ik ben Mark en compleet nieuw in de wereld van kamperen en helemaal de vouwwagen.

Nu hebben wij om te proberen een Alpen Kreuzer Duet gekocht, wie kan mij vertellen hoe ik deze kan vastzetten/afspannen.
Wij hebben hem een zondag even opgezet (dat is gelukkig al gelukt) ik vraag me alleen af hoe ik deze strak kan zetten.

Ik zal proberen uit te leggen hoe onze contructie eruit ziet:

Het is een Duet, ik vermoed begin jaren '90, het slaapgedeelte klapt richting de auto open, weet iemand welk type dit exact is? (Het type plaatje is inmiddels onleesbaar)

1: Aan de binnenkant van de tent (ook de voortent) zitten lussen (ong. 20cm boven de grond) en daaraan zitten weer stugge       elastieken, moeten deze aan het grondzeil? of met haringen aan de grond?

2: Verder zitten er aan de onderkant van het tentdoek een plastic rand van ong. 30 cm (waarschijnlijk voor water/tocht), moet deze naar binnen of naar buiten vastgezet worden?

3: Het grondzeil, moet dat aan de binnenkant vastgezet worden?

4: En als laatste de scheerlijnen maar dat lijkt voor zich te spreken, toch even een vraag hierover, moeten er ook scheerlijnen vanaf de bovenzijde van de tent naar beneden of alleen vanaf het midden (ong. 80cm van de grond), want als ik onze tent opzet dan staat deze iets naar 1 kant toe, ik hoop dit dan met een scheerlijn op te lossen.

Het zijn aardig wat vragen en ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan/wilt geven.

Alvast bedankt,

Mark Dingemans
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2012, 01:21:42 pm »

Helaas geen concrete antwoorden van mij op je vragen, maar wel een hartelijk welkom op dit informatief en behulpzaam forum.
Weet dan ook zeker dat er iemand is, die je wel verder op weg kan helpen.

Veel klapplezier in elk geval. :zw
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2012, 01:39:58 pm »

Goedemiddag, ik ben Mark en compleet nieuw in de wereld van kamperen en helemaal de vouwwagen.

Nu hebben wij om te proberen een Alpen Kreuzer Duet gekocht, wie kan mij vertellen hoe ik deze kan vastzetten/afspannen.
Wij hebben hem een zondag even opgezet (dat is gelukkig al gelukt) ik vraag me alleen af hoe ik deze strak kan zetten.

Ik zal proberen uit te leggen hoe onze contructie eruit ziet:

Het is een Duet, ik vermoed begin jaren '90, het slaapgedeelte klapt richting de auto open, weet iemand welk type dit exact is? (Het type plaatje is inmiddels onleesbaar)

1: Aan de binnenkant van de tent (ook de voortent) zitten lussen (ong. 20cm boven de grond) en daaraan zitten weer stugge elastieken, moeten deze aan het grondzeil? of met haringen aan de grond? Deze moeten met de elastieken met haringen in de grond.

2: Verder zitten er aan de onderkant van het tentdoek een plastic rand van ong. 30 cm (waarschijnlijk voor water/tocht), moet deze naar binnen of naar buiten vastgezet worden? Dit zijn de zo genaamde "silkranden" deze zijn om de modderspetters op te vangen tijdens een regenbui zodat je doek niet smerig wordt. Wel even afborstelen voordat je de vouwwagen weer inklapt na je vakantie :-)

3: Het grondzeil, moet dat aan de binnenkant vastgezet worden? Dit ligt eraan welk gronzeil jullie hebben, hier kan ik dus niets over zeggen.

4: En als laatste de scheerlijnen maar dat lijkt voor zich te spreken, toch even een vraag hierover, moeten er ook scheerlijnen vanaf de bovenzijde van de tent naar beneden of alleen vanaf het midden (ong. 80cm van de grond), want als ik onze tent opzet dan staat deze iets naar 1 kant toe, ik hoop dit dan met een scheerlijn op te lossen.
een vouwwagen rechtzetten met scheerlijnen is nooit goed, zo "hang" je de tent (met gewicht ban buizen en doek) dus aan je lus. Goed afstellen hoe lastig het soms ook is, is de enige juiste optie.
Het zijn aardig wat vragen en ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan/wilt geven.
Alvast bedankt,

Mark Dingemans

Hebben jullie ook het boekje met de opzetinstructie erbij?
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

MarkD

  • Gast
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2012, 04:53:45 pm »

Lutgerink,

Bedankt voor de reactie's, nog wel even een paar vraagjes,

De silkranden, moeten deze naar binnen of naar buiten?
Het grondzeil lijkt universeel, deze denk ik met de uiteinden binnenin naar boven??

Het boekje met opzetinstructie's hebben wij helaas niet, u wel?
Weet u dan ook welk type of dat wij hebben

Gr. Mark
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2012, 05:02:33 pm »

Lutgerink,

Bedankt voor de reactie's, nog wel even een paar vraagjes,

De silkranden, moeten deze naar binnen of naar buiten?
Het grondzeil lijkt universeel, deze denk ik met de uiteinden binnenin naar boven??

Het boekje met opzetinstructie's hebben wij helaas niet, u wel?
Weet u dan ook welk type of dat wij hebben

Gr. Mark

De Silkranden lopen naar buiten (voor het afwateren). Als je wat foto's van de vouwwagen plaatst, kunnen we wel meer over het type zeggen.
Boekje Duet ----->   http://downloads.vouwwagenclub.info/akduet/AK-small.pdf
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2012, 05:04:13 pm door Lutgerink »
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

MarkD

  • Gast
Re: Duet "vast zetten"?
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2012, 07:59:20 am »

Ik zal van het weekend eens kijken of dat ik er foto's van kan maken, hier kom ik dus nog even op terug.

M.v.g. Mark
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal