Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL  (gelezen 5153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slompie

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Gepost op: juni 09, 2013, 06:58:52 am »

Beste .....

Dit weekend voor het eerst de vouwwagen echt op gezet (dus ook in geslapen). Daarbij is ons opgevallen dat bij het dichtritsen van de deur er een hoge spanning staat op ongeveer 1 meter 60 (net voorbij de boog).

Nu hebben we de voortent al iets laten zakken, maar dan staat die niet helemaal strak meer. De rits van de deur loopt dan wel soepeler. Het zou zo maar een oplossing kunnen zijn, maar ik denk dat de spanning ergens anders vandaan komt.

Heeft iemand een idee, hij staat nog tot een uurtje of 12 open, daarna moet ik inklappen.

Tips worden op prijs gesteld.

Groet, Ernst
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2013, 09:47:40 am »

Wij zetten de elastieken die net naast de deur opening zitten strak richting deur, daarmee voorkom je iets spanning. Wel is het bij ons de ene dag wel teveel spanning erop en de andere dag weer niet. Waarom dit is heb ik geen idee van..Niet te ver naar voren afspannen zou misschien ook kunnen werken, maar dan staat hij minder strak voor het zicht.

Succesmet inpakken

Danny
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2013, 09:49:43 am »

Ztnet te denken, probeer de elastien van de voorkant eens links vooruit te spannen( richting deur) baat het niet schaadt het niet, en als hij nu toch nog even staat...
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2013, 07:49:09 pm »

Helaas je tips niet kunnen proberen. Het weer zat enorm tegen, dus zijn we eerder begonnen met inklappen.

Maar ik ga ze wel uitproberen. Of nog in NL (hopend op mooi weer en ruimte in de agenda), anders in Italië
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2013, 08:04:16 pm »

Suuces en veel plezier, welke camping in italie nemen jullie, onze klapper heeft toch redelijk veel ruimte nodig incl luifel en uitbouw. Ben wel nieuwsgierig☺☺
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2013, 11:40:05 am »

Wij gaan naar camping Tahiti (plek E) plaatsen zijn daar ongeveer 100 m2
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2013, 05:11:06 pm »

Hmmm misschien iets voor volgend jaar, je ervaringen lees ik graag terug. Een hele fijn vakantie gewenst
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2013, 09:37:25 am »

Hmmm misschien iets voor volgend jaar, je ervaringen lees ik graag terug. Een hele fijn vakantie gewenst

Ervaringen kan ik je nu al vertellen, vorig jaar zijn we daar ook al geweest. Alleen toen met een gehuurde Raclet vouwwagen. Dit jaar gaat onze eigen trots (Jamet Rondo XL) mee.

Als je meer wilt weten over de camping, de plaatsen of wat dan ook ...... aarzel niet en vraag.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2013, 07:32:32 pm »

Wil met name ook je ervaringen met de rondo aldaar horen
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2013, 10:44:25 pm »

wij stonden met de rondo op Molino a fuoco in Toscane, hier heb je grotere plaatsen waar hij goed kan staan. Voor het afspannen heb ik inmiddels maar 1 tip probeer niet alles te strak op te zetten ookal is hij nieuw, je staat op een camping en niet in het museum. Dit heeft mij in iedergeval een bult rust gegeven, ik pleef maar pielen om alles goed te krijgen.
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2013, 09:33:21 am »

Wil met name ook je ervaringen met de rondo aldaar horen
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2013, 04:32:00 pm »

Goed nieuws, zelfs een foto. Dan kunnen we deze camping jeenemen naar de opties voor 2014. Bedankt!!
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Tips gevraagd voor opzetten Jamet Rondo XL
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2013, 04:34:30 pm »

oops. berichtje hoort hier niet....maar ik heb geen idee hoe het te verwijderen.
Ik heb wel de tekst gewijzigd in dit.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2013, 04:40:46 pm door elenp »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal