Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?  (gelezen 4132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Gepost op: februari 20, 2011, 11:08:32 pm »

die van ons staat in de achtertuin geparkeerd in weer en wind. is dit verstandig.
er zit wel een overtrekzeil met daaronder pvc grondzeil overheen en er komt geen water in maar toch.
kan luchtvochtigheid toch problemen geven en ervoor zorgen dat in het tentdoek schimmels ontstaan??


Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2011, 05:37:09 am »

mijn vouwwagen voorheen, stond ook buiten.
ik had de dragers er op zitten , en daaroverheen een zeil.
hierdoor houd je een lucht laag tussen de afdekzeilen.

als dat opelkaar ligt krijg je condens, dus je moet je afdekzeil zweevend neer leggen, dat kan ook met een houten framepje ,kun je zo inelkaar schroeven.

en je zou kunnen proberen om te zorgen dat je wielen van de grond staan,dat voorkomt een ei op je band.

assteunen kosten hooguit 20 euro bij een automatrialen zaak, vaak zit er dan een garagekrik bij.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2011, 07:35:45 am »

Ik denk dat het meevalt. Onze vw heeft 5 weken bij de dealer gestaan voor een garantiekwestie. stond gewoon buiten heb ik gezien. In die tijd is er ook veel regen gevallen. De vw staat inmiddels al weer 4 maanden in onze garage thuis. Afgelopen week was er een mooie dag en heb ik de vw buiten uitgeklapt. Alles even mooi droog en geen schimmel of weervlekken te zien. Tevens heb ik de vw wat heen en weer gereden zodat deze nu weer binnen staat, maar de banden op een andere plaats contact hebben met de grond om vierkante banden te voorkomen. Heb gewoon met krijt een streep er op gezet om te markeren wat onder was.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mvdkant

  • Gast
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2011, 05:31:50 pm »

ik heb mijn dekzeil nu min of meer zwevend over de vw gespannen met daaronder een oude hondenmand op de regen te kunnen laten wegvloeien. voor de zekerheid ligt er onder de hondenmand het pvc zeil voor de voortent.

binnenkort zet ik nieuwe bandjes onder de vw die van mij zijn verm 23 jaar oud. daarna zal ik gelijk de vw op bokken zetten zodat de banden van de straat staan.
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2011, 10:35:34 pm »

De vw hier staat ook buiten zwevend onder dekzeil. Wel staat ie met de wielen "los van de grond" op de standaards om inderdaad eivorming banden te voorkomen.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2011, 11:20:01 pm »

Ik kreeg afgelopen week idd te horen dat je absoluut geen zeiltje over d wagen meot leggen, maar dat kan dus wel als je er een luchtlaag tussen hebt? Dt is automatisch al zo, omdat we een imperiaal en fietsdragers hebben. Hij zal niet standaard buiten blijven staan, maar nu wel tot aan de vakantie, denk ik. En tegen zon is een zeiltje toch ook wel handig, lijkt me. Jullie hebben dus geen slechte ervaringen daarmee. Anderen wel?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2011, 08:38:55 am »

Buiten stallen is geen probleem, je moet hem of haar natuurlijk wel even inklappen  :#
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 03:24:42 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:vouwwagen buiten stallen in weer en wind verstandig?
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2011, 03:01:36 pm »

Oh....is dat nodig?  ::)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal