Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Reparatie advies gevraagd  (gelezen 2204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
Reparatie advies gevraagd
« Gepost op: maart 30, 2011, 08:23:58 pm »

:)
« Laatst bewerkt op: april 02, 2011, 08:51:31 pm door uknowwho »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2011, 08:29:08 pm »

breng 'm eens naar een "merkloze" auto-garage. (vakgarage...)
Vraag daar eens na wat de situatie is, zij kunnen veel herstellen voor schappelijke prijzen.

Die caravandealers zien in alles geld, en je vw is dan de melkkoe...
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2011, 08:42:06 pm door retteketed »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2011, 08:36:11 pm »

Of misschien ben je zelf handig genoeg nu je weet wat er gerepareerd dient te worden. scheelt in ieder geval werkuren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2011, 08:52:27 pm »

Tja keuze's :#

Veiligheid boven alles...met zo'n bak achter de auto.
Wil je er nog lang mee kamperen? nog jaren of wil je een andere binnenkort?
Je zou het geld dus kunnen besparen en nog wat geld erbij doen voor een nieuwere klapkar.
Wil je er mee na het buitenland? dan zou ik het toch laten maken...en zeker ook eens kijken hoe ben je verzekerd als er wat gebeurt onderweg...vervangend vervoer zowel auto als klapkar..

 heb je ff iets om over na te denken... :#

PS geen vrienden die je kunnen helpen met het repareren? scheelt ook weer geld  denk wel aan een kratje  bier voor de monteur... :#
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2011, 09:31:05 pm »

De caravanman is al een kennis, ik verwacht dan ook niet dat hij de vouwwagen ziet als melkkoe. De banden en remkabel zou ik zelf wel kunnen doen, de asrubbers kan je volgens mij niet zelf (moet machinaal)

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2011, 12:21:57 am »

Ik vrees dat dit echt 1 van de nadelen is die je hebt als je een oudere 2e hands koopt. Je kan tegen dit soort dingen oplopen.

Wat Mr Roadmaster zegt: Keuzes keuzes.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2011, 07:40:05 am »

Ik vrees dat dit echt 1 van de nadelen is die je hebt als je een oudere 2e hands koopt. Je kan tegen dit soort dingen oplopen.
Wat Mr Roadmaster zegt: Keuzes keuzes.
Ja, je kan geluk hebben, maar ook pech. Banden was natuurlijk te verwachten bij zo'n leeftijd. Eigenlijk kun je alles verwachten bij oudere spullen. Je kunt natuurlijk komend weekend de wagen opzetten en goed bekijken. Bedenk dan of je nog een aantal jaren met deze vw vooruit kan en wil en of je de kosten er voor over hebt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mvdkant

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2011, 08:54:48 am »

ik zit met hetzelfde probleem. de onze is feitelijk total loss als je ziet wat er geinvesteerd moet worden.
aan de andere kant kun je het ook zo zien, als de wagenbak en de tent beide in een goede staat zijn (zoals bij ons)  dan heb je weliswaar eenmalig hoge kosten maar daarna kun je wel weer een aantal jaren vooruit zonder kosten. als je wagen na de investering nog 5 jaar meegaat dan zijn de investeringskosten ineens minder dan ? 100 per jaar en dat is wel een acceptabel bedrag.

wij gaan dit jaar het dekzeil en de banden vervangen. dit kost rond de ?300 op een aanschaf van ?100
we zitten te denken om de lagers en remmen volgend jaar te doen want de wielen draaien niet soepel rond. zit geen speling op.
alhoewel de lagers mij niet echt lekker zitten. deze op korte termijn toch maar even vervangen.

mijn vrouw baalde enorm om de kosten die wij voor de vw moeten gaan betalen, toen zei ik nog "een wagen van ? 500 hoeft helemaal niet beter te zijn dan de onze van ?100"
dat ik helaas gelijk had bewijst dit topic. je moet geluk hebben, immers je kan op de kooplocatie niet alles testen, hou altijd rekening met extra kosten.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2011, 11:58:22 am door mvdkant »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2011, 11:22:37 am »

Net als een auto heeft een vw ook onderhoud nodig. Een auto uit 1998 koop je met een geldige APK lijkt me. De banden, lagers e.d. slijten meer van het staan dan van het rijden. Ik denk dat het dan ook verstandig is als je een 2e hands vw koopt moet informeren of er een bovag keuringsrapport is (er zit dan ook een stickertje met jaartal op de vw.) Dit wil natuurlijk niet alles zeggen want het is een momentopname, maar dan zijn de bandjes bijv. max. 6 jaar oud. Ik wil toch niet graag met pech langs de weg komen te staan door iets waarvan je weet dat het vervangen moet worden.
Welk risico wll je lopen?  :#
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2011, 11:38:26 am »

De prijs van een wagen met keuringsrapport gaat natuurlijk wel omhoog. Zeker als je verlangt dat 'ie technisch ok is. Het weg laten van dergelijke garanties verlaagd de prijs. En als je zelf kan klussen is dat wellicht het risico waard. Wij kunnen dat niet, vandaar dat wij gekozen hebben om de goedkope te vervangen nu we weten dat we er mee door willen gaan.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2011, 06:43:22 pm »

Ik hoop dat de tent/het doek de moeite waard zijn anders voel ik me echt gen..id! enthousiasme is een beetje getemperd...vakantie vreugde zat er net goed in, camping besproken en de rit al 100x gemaakt (in gedachten)

Banden had ik echt wel rekening mee gehouden, remkabel niet maar dat kost ook de wereld niet......asrubbers was toch een ander verhaal, ik vond trouwens wel dat hij als een blok op de weg lag dus als dat nog beter wordt :P maar ik begreep ook dat het voornamelijk problemen zou geven als hij beladen zou zijn.

Ik ga er maar vanuit dat de verkopers hier ook niet van op de hoogte waren..
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2011, 07:48:10 pm »

Ik moet wel even kwijt dat ik het raar vind dat je een vouwwagen koopt (ook al kostte hij 600 euro) zonder hem helemaal te hebben gezien :J. Maar misschien heb je geluk want een Alpen Kreuzer stond o.a. bekend om zijn goede tentdoek.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2011, 07:49:54 pm door Lien »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: maart 31, 2011, 08:23:26 pm »

voor ?600 aanschafkosten zou ik inderdaad wel alles wat je zou kunnen zien, willen bekijken en kijken of e.e.a. heel is enzo.

wbt het onderstel blijft het moeilijk om alles te bekijken. goed je kunt de wielen opkrikken en ronddraaien en banden nalopen op bouwjaar, toch zeg ik, je ziet niet alles. dit heeft ook te maken met het feit dat je enthausiast bent over de wagen en vaak alleen het mooie ziet. vaak wimpel je de minder mooie kanten af zoals, ach, een dekzeil nou die kopen we dan wel even.......
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: maart 31, 2011, 08:54:31 pm »

We hebben hem toen wel opengeklapt en globaal bekeken (dus niet opgezet), toen zag het doek er goed uit. keuken zag er ook netjes uit.

Heeft er mee te maken dat ik hem 's avonds opgehaald heb, omdat als ik tot het weekend zou wachten ik de 3e mogelijke koper zou zijn....de foto's op internet zagen er goed uit (en deze waren van 2010....zei men)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Reparatie advies gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: maart 31, 2011, 09:40:27 pm »

Zo hebben wij onze vorige wagen ook gekocht. Voor iets meer, maar wel in dezelfde prijsklasse.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal