Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Beperkingen 4 ampere op camping  (gelezen 3878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak2

  • Gast
Beperkingen 4 ampere op camping
« Gepost op: april 26, 2011, 10:04:40 am »

Ik heb een plaats geboekt op een camping en zag later dat deze plaats maar 4 ampere heeft. in tegenstelling tot andere veldjes welke 6 - 10 ampere beschikbaar heeft.

Hebben jullie een ondergrens v.w.b. het vermogen dat je beschikbaar krijgt op je plaats ?

Ik heb een Mobicool C40 welke maar 65W verbruikt, daarnaast een radio'tje, koffiezet apparaat(je), laptop (weet niet wat deze verbruikt), electrische tandenborstel en een kachel, hopelijk hoeft deze niet te vaak aan, maar deze heeft 3 standen, 400, 800 en 1200W.

Aangezien 4 amere 880W levert kan de kachel in iedergeval niet op de hoogste stand, maar zijn er nog meer zaken die jullie hebben waardoor je met 4 ampere niet uit de voeten kan ?

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2011, 10:10:06 am »

Als wij 6 amp hebben, is er voldoende vermogen: waterkoker, koelkast, koffiezet app. nu en dan een laptop of telefoonlader. Met 4 amp redden we het niet.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2011, 10:28:22 am »

Ik had inderdaad ook zoiets. plaats gevonden met 4 Amp. Gelukkig hebben ze op die camping ook plaatsen met 6 A, anders doet onze kachel van 1000/2000 watt het maar heel even. Ik vind 4 A wel heel weinig.
Kun je niet alsnog een andere plaats boeken als je de situatie uitlegt? In onze situatie kost het 5 euro meer voor 4 dagen en hebben we nog CAI op de koop toe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2011, 05:55:03 pm »

Hoi,

4 amp is weinig maar is goed te doen als je ff nadenkt wat je eigenlijk allemaal nodig hebt.
Koelkast staat 24 uur aan
Koffiezetapparaat maar enkele minuten...Dus stekker koelkast uit en koffie zetten.
Dan koffie in thermosfles. Koffiezetapparaat uit stekker koelkast erin radio aan en genieten maar.

Oh ja tandenpoesten elektrisch?? kan bij de toiletgroep toch?
Kachel zou ik alleen tijdelijk gebruiken om de kou te verjagen...beter is het om deze op gas te gebruiken.
Laptop/telefoon gewoon op accu gebruiken en s nachts opladen....
Beter nog thuis laten en genieten van de rust...Je kunt best 3 weken zondere dit forum ahum  :O
  :zw
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2011, 07:48:17 pm »

Voor ons zou 4 ampere wel genoeg zijn, we gebruiken alleen maar een koelkast en als het te warm is een tafelventilator om beweging in de lucht te houden in de tent.
Ín de avond een lamp en verder eventueel een telefoonlader maar die kan ook tijdens het rijden in de auto opgeladen worden.

De radio zit in de auto en die kan ook harder dan een portable radio, lekker de ramen of de deuren open en blazen maar, voor de zekerheid de motor aan anders trekt de woofer van 2,5 meter doorsnee de accu leeg. Dan geeft de airco ook nog een fris windje af  :K :# :K :#

De DVD spelers van de kinderen kunnen ook via de autoversterker en in de achterklep een beamer gemonteerd die mikken we dan op de zijkant van de klapper, stoeltjes ervoor en je kunt entree vragen voor de hoofdfilm :H :H

 
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2011, 07:54:43 pm »

En werd hier iemand al chagerijnig tijdens het lezen van het vorige berichtje ;)

Was natuurlijk niet op ware feiten gebaseerd, tot aan de telefoon in de auto opladen was het waar, daarna....

We gebruiken zelfs geen radio, waterkoker, koffiezetter of wat dan ook.

Een puzzel of een boek geeft meer rust. En een televisie is meer voor cara :ca bezitters ha ha...

groeten uit Uden
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2011, 08:47:28 pm »

Och heb zelf ook wel wat energie verbruikers bij me hoor.
Kamperen mag best wel wat luxe hoor.
Wil niet meer zonder mijn oventje. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sjaak2

  • Gast
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2011, 08:59:38 am »

Bedankt voor jullie reacties, vind het leuk om te lezen hoe andere erover denken en wat ze allemaal meenemen/nodig hebben.

Aangezien ik pas na het boeken erachter kwam dat ik maar 4 ampere had hebben we even verder gekeken. er was nog een leuke plaats vrij op een veld waar 10 ampere beschikbaar is, dus we hebben omgeboekt.

verwacht niet dat we met 10 ampere nog te kort komen.

Leuke bijkomstigheid dat we ook water toevoer/afvoer op onze plek hebben nu.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2011, 08:04:33 pm »

De radio zit in de auto en die kan ook harder dan een portable radio, lekker de ramen of de deuren open en blazen maar, voor de zekerheid de motor aan anders trekt de woofer van 2,5 meter doorsnee de accu leeg. Dan geeft de airco ook nog een fris windje af  :K :# :K :#


Hoop toch dat dit niet serieus bedoeld is  :#
De auto laten draaien om de radio te horen klinkt me niet als erg milieubewust terwijl ik er eigenlijk stiekem een beetje van uit ging dat klap-kampers een tikkie groen zijn  :O :O
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2011, 08:50:16 pm »

Hoop toch dat dit niet serieus bedoeld is  :#
De auto laten draaien om de radio te horen klinkt me niet als erg milieubewust terwijl ik er eigenlijk stiekem een beetje van uit ging dat klap-kampers een tikkie groen zijn  :O :O

Volgens mij had je me door toen ik de woofer van 2,5 meter doorsnee noemde of niet :#. die past ook net niet in onze auto :H
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2011, 09:00:14 am »

Voor ons is kamperen toch een beetje sprataans, tenminste met minimale comfort van een koelkast op gas, verlichting op gas en/of benzine.
Koken doen we ook op gas/benzine. (Er is ook een oventje voor op de benzinebrander)

Verder veel wandelen, lezen en spelletjes doen.
Daar hoef ik geen stroom voor te hebben.
Dan is 3 weken kamperen heerlijk, en zijn de luxe dingen thuis opeens heerlijk en genieten we thuis weer van alle rijkdom.

Dus ja, 4 ampere is zeker meer dan voldoende :J :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #11 Gepost op: mei 14, 2011, 10:21:01 am »

Voor ons is kamperen toch een beetje sprataans, tenminste met minimale comfort van een koelkast op gas, verlichting op gas en/of benzine.
Koken doen we ook op gas/benzine. (Er is ook een oventje voor op de benzinebrander)

Verder veel wandelen, lezen en spelletjes doen.
Daar hoef ik geen stroom voor te hebben.
Dan is 3 weken kamperen heerlijk, en zijn de luxe dingen thuis opeens heerlijk en genieten we thuis weer van alle rijkdom.

Dus ja, 4 ampere is zeker meer dan voldoende :J :J
Dus eigenlijk niet spartaans kamperen alleen jullie gebruiken gas voor alles waar een ander stroom voor gebruikt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #12 Gepost op: mei 14, 2011, 10:50:31 am »

Dus eigenlijk niet spartaans kamperen alleen jullie gebruiken gas voor alles waar een ander stroom voor gebruikt.

Yep!
maar klinkt stoer, toch??
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2011, 02:57:48 pm »

Al is het comfort inderdaad (vrijwel) hetzelfde, het klinkt toch net even anders. In het ene geval ben je "self supporting"  en kun je gaan staan waar je wilt, in het andere geval ben je toch weer afhankelijk van zo'n paaltje ergens waar een draadje aan hangt...   ;)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Beperkingen 4 ampere op camping
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2011, 03:13:41 pm »

Dat is ook de reden dat wij beiden beschikbaar hebben, wil niet een camping die super lijkt skippen omdat er geen stroom is!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal