Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: klaptoilet...chemisch of compost?  (gelezen 6912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esentim

  • Gast
klaptoilet...chemisch of compost?
« Gepost op: april 26, 2011, 10:14:52 pm »

hallo klappers,
mety de aanschaf van een vouwwagen kwam ook de behoefte aan een klein toiletje. Dit ivm 3 kleine kids ....
Tuurljk zullen we zoveel mogelijk het toilet op de camping gebruiken of het dichtstbijzijnde boompje, maar voor 'snachts kan het toch wel handig zijn. En misschien ook voor overdag, aangezien de meiden net met zindelijk worden bezig zijn.
Nou zit ik niet zo te wachten op zo'n groot chemisch toilet als ruimtevreter in mijn vouwwagen. En staat het "chemisch"me ook wat tegen.
Heeft iemand een idee voor een alternatief? Iemand ervaring met een emmer met composteer materiaal erin? Of een klein nonolet? Of andere ideeen?
Roept u maar! Als het maar klein en reukloos is...en liefst ook nog milieuvriendelijk.
Misschien gewoon een potje meenemen met hennepsnippers om snachts over de boodschap te gooien? of ben ik dan erg naief..... :O
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.261
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2011, 10:16:17 pm »

Wij hadden niks van die dingen.
Wij liepen gewoon s'nachts met ze naar de wc toe.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2011, 10:17:58 pm »

Wij gebruiken soms een emmer als het echt nodig is/was voor onze jongste toenertijd.
Maar een plasticmelkfles 'zoals deze is ook erg makelijk voor in de auto voor de kids als de nood hoog is en geen stopplaats voor hande is...maar ook voor in de tent. :zw
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2011, 10:23:35 pm »

Wij gebruiken altijd een portaporti 335 (de kleinste). Met milieuvriendelijk afbreek middel. Kan niet omvallen zoals een emmertje :P.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2011, 10:28:36 pm »

kijk, daar heb ik nog eens wat aan! Oke...lege melkfles voor in de auto...check. (alleen voor ons jongetje ben ik bang ;-)). en biologisch spul voor in chemisch toilet waardoor dat niet meer chemisch is....klinkt ook goed! :J 's nachts naar de wc lopen....klinkt minder goed :N :P
Ik had ook nog deze gevonden...http://www.flickr.com/photos/jeanluctoilet/4181212510/in/set-72157622502466977/
Nog meer goede ideetjes?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2011, 10:37:38 pm »

En waar dach je die te legen op de camping? in het toilet? :N die raakt meteen verstopt....gft bak :? 
Pak gewoon een een emmer met deksel.  Zo eentje waar tex/verf inzit , wel eerst leegmaken he :I
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2011, 12:15:44 am »

zat ik inderdaad ook nog over te dubben...werkt natuulijk alleen als ze een composthoop hebben. Of gat in de grond graven....maar of ze daar nou zo blij mee zijn? :? :X. Emmer met goeie deksel is ook een idee. Zit alleen niet zo lekker..... ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2011, 08:07:31 am »

Wij hebben een chemisch toilet, de Campa Porti. Die is relatief klein. Op campings waar geen leegpunt is, of campings met een sceptic tank gebruiken we GEEN officiele vloeistof (al dan niet afbreekbaar). Dan gaat er een mengsel van water, allesreiniger en azijn in de bak.

Het toilet staat onder een bedplank van de wagen, we hebben nooit last van geurtjes. Wel wordt het uitsluitend gebruikt voor de kleine boodschap...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2011, 10:12:56 am »

Wij hebben nog nooit een camping gehad die geen speciale ruimte heeft om je wc leeg en schoon te maken. Over het algemeen is dit een prima ruimte waar je de wc in een bak kunt leegmaken en met een slang aan de kraan om je wc schoon je maken. Als je het goede biologischmiddel hebt dan breekt dit het toiletpapier af (wel papier gebruiken voor een chemischtoilet of niet te dik papier kopen). En wij gaan ook wel naar kleine natuur campings hier hebben wij ook altijd een mogelijkheid om onze wc te leggen. Dit mag nooit in het normale toilet.

Tijdens het rijden hadden we het wc-tje altijd achter in de auto staan. Soms moesten de kids ineens nodig en kom je alleen een parkeerplaats tegen waar geen toilet is. Onze kinderen gingen niet bij een boom of op de hurken plassen. Dus autodeuren open en wc er tussen, klaar.  ;) Dus altijd handig als je hem dan bij je hebt.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #9 Gepost op: april 27, 2011, 04:17:13 pm »

of naast het toilet gebouw gaan staan met je tent dan hoef je niet ver te lopen
maar wij hadden vroeger gewoon een was emmer heet dat zit een goede deksel op en je kan ze in 2 maten kopen  (toen iniedergeval)
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2011, 10:10:08 pm »

Wij hebben al jaren een porta potti van een normale toilethoogte, zit prima en je kunt er alles op  KK.

Nou ja ik ga er geen krantje op lezen maar 's nacht of met veel regen is het handig als het ding binnen handbereik staat.
Normaal alleen de kleine boodschap, voor de kinderen ideaal, onze dochter van 6 vorige vakantie 5 wist precies hoe het werkte.

Van luchtjes nooit last gehad..... tenminste niet van de porta ;)

Het is wel altijd een bijzonder moment als je met het koffertje p...p weer over de camping mag. Waarom weet ik niet maar op de een of andere manier is dat dan weer een mannen-ding

Twee jaar geleden in Frankrijk op een camping gestaan waar de stroom was uitgevallen, dan denk je ach geen electra dat kunnen we wel missen, maar wat blijkt veel campings hebben ook de waterdruk te danken aan pompen die op hun beurt weer draaien op de prik uit het stopcontact. Geen water geen toiletgebruik. :N
Met andere woorden bijna een dag zonder stroom of stromend water wat was ik blij met die porta potti :>
De meeste mensen met caravans hadden geen problemen, wij waren één van de weinige tentcampeerders die geen beknepen gezicht hadden die dag :**

Wel een les hieruit geleerd als het ding halfvol is leeg gooien want die keer toen in Frankrijk was ie 3/4 vol en dan is het na ruim een halve dag toch spannend, moet dan geen twee dagen duren. :J
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2011, 06:46:21 am »

Wij hebben voor nachtelijke spoed gevallen een luier-emmer.
Deksel erop stikt ook niet ,elke ochtend ff legen/uitspoelen.

Gouden tip :niet omschopen :X
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

esentim

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2011, 10:11:38 pm »

goeie tip, vooral voor mijn tweeling van 2 :H Gelukkig heb ik geen kuipgrondzeil... :O
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #13 Gepost op: april 28, 2011, 10:28:41 pm »

wij hebben ook een porta potti, ideaal ding, geen vieze luchtjes. stond in onze stacaravan en werd alleen geleegd als hij 3/4 vol was. dit betekende ongeveer 1x per maand, gingen elk weekend er heen. 
zoals gezegd, geen vieze luchtjes.

ik vraag me overigens af in hoeverre een chemisch toilet ook daadwerkelijk chemisch is. volgens mij zijn de milieuregels tegenwoordig dusdanig dat we daar waarschijnlijk niet zo veel zorgen meer over hoeven te maken.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:klaptoilet...chemisch of compost?
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2011, 05:12:46 pm »

Ik hoor van 'ervaren' kampeerders dat je toch echt het blauwe spul moet gebruiken en geen afwasmiddel met azijn omdat dat niet zou werken.

Mag je je toilet als je afwasmiddel met azijn gebruikt gewoon in het riool (lees wc) lozen of moet dat ook bij het chemisch loospunt?
Ik vind dat namelijk zo'n beetje het vieste van alles. Met die gore slang die in elk toilet heeft gehangen en die stortbak.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal