Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang duurt het voor hij staat  (gelezen 7174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2011, 12:49:18 pm »

Afgelopen weekend de Combi Camp in mijn eentje opgezet. Afkoppelen, dekzeil + bagage verwijderen, horizontaal stellen, uitklappen en de voortent er aan plus afspannen. Nette tijd, binnen een half uur zat ik mijn welverdiende biertje!

(En stond een halve camping mij verbaasd aan te gapen waar nou in ene die tent vandaan kwam, die stond er net nog niet!  :O)
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2011, 12:57:28 pm »

wat een snelheid...
wij zijn ongeveer 2 uur bezig. tent opzetten, incl. voortent en luifel, haringen etc, dik een uur, en dan keuken gereed maken, bedden opmaken enzo...
maar alles op het gemakkie, manlief neemt tussendoor altijd ff een  bier
en dan idd KK klaar! m
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2011, 01:00:48 pm »

Ik moet dan ook wel toegeven dat ik een beetje doorgebuffeld heb dit keer. Even al die caravanners een poepie laten ruiken...  :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2011, 01:04:36 pm »

Ik moet dan ook wel toegeven dat ik een beetje doorgebuffeld heb dit keer. Even al die caravanners een poepie laten ruiken...  :#
hey hey beetje rustig aan he.....
Dadelijk mogen er geen vouwwagens meer op de campingterreinen van wege snelle opbouw ten opzichte van de carabahers >:(
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2011, 01:23:38 pm »

hey hey beetje rustig aan he.....
Dadelijk mogen er geen vouwwagens meer op de campingterreinen van wege snelle opbouw ten opzichte van de carabahers >:(

 :O :O
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2011, 02:13:35 pm »

Wij hebben afgelopen weekend onze AK prestige een dagje getest in Spaarnwoude.

Waterpas is belangrijk, dus daar deden we 15 minuutjes over.... tot.... ik erachter kwam dat deze newbees de dissel aan de voorkant hadden staan, wat betekend dat de ingang aan de achterkant zit  ::)
Draaien dus en opnieuw 10 minuutjes stellen )we hadden de slag al lekker te pakken dus ging iets sneller  :K  '
Het klappen kostte ongeveer 20 minuutjes en de tent stond binnen 10 minuten dankzij onze bungalow/tent/ervaring
De luifel zal denk ik ongeveer 5 a 10 minuutjes zijn.

Dan natuurlijk alles nog even strak maken en haringen en scheerlijnen.
Denk dat dat nog wel een half uurtje kost als manlief dat doet, maar dan kan ik ondertussen de binnenboel in orde maken  :J

Al ik het zo bij elkaar optal kom ik op grofweg anderhalf uur, maar dan zijn we wel helemaal klaar..... denk ik  :O
Wie hiervan het tegendeel wil zien of juist het bewijs... we komen naar het klapweekend en dat zal de eerste keer zijn dat hij helemaal in vol ornaat wordt opgetuigd.
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2011, 03:00:55 pm »

Ik denk dat wij ongeveer een kwartiertje sneller zijn met onze AK en wij hebben hem ook pas één keer opgezet. (de dissel stond in een keer goed :+)

Mij viel wel op dat de buitenkant zo staat, maar het ophangen van de binnentent en de gordijntjes vreet tijd.

Tot op het klapweekend, dan gaan wij ook weer oefenen.   
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2011, 04:40:06 pm »


Mij viel wel op dat de buitenkant zo staat, maar het ophangen van de binnentent en de gordijntjes vreet tijd.

Tot op het klapweekend, dan gaan wij ook weer oefenen.   

Hihi, ik heb ze net allemaal gewassen EN gestreken, inclusief de binnenhemel. Jaja, kost ff wat tijd, maar is de moeite waard.  :J
Ik ben een crea oplossing aan het bedenken voor de gordijntjes. Stoorde me na 2 minuten al aan het niet werkende susteem  :(
Als ik HET heb gevonden, maak ik een nieuw topic aan denk ik. Weet nu al de titel... Gordijnenstress  :K
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #23 Gepost op: mei 09, 2011, 04:43:59 pm »

Hihi, ik heb ze net allemaal gewassen EN gestreken, inclusief de binnenhemel. Jaja, kost ff wat tijd, maar is de moeite waard.  :J
Ik ben een crea oplossing aan het bedenken voor de gordijntjes. Stoorde me na 2 minuten al aan het niet werkende susteem  :(
Als ik HET heb gevonden, maak ik een nieuw topic aan denk ik. Weet nu al de titel... Gordijnenstress  :K
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #24 Gepost op: mei 09, 2011, 05:04:07 pm »

Vorige week maar weer ´ns ff getimed, 1u20m geklapt, grotendeels op orde, en aan een glaasje. Daarna nog wel wat kleine puntjes op de i, maar dat hou te toch wel. Met 1u20 waren we dus slaapklaar en ingeruimd!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2011, 02:00:53 pm »

wij zijn terug van onze mei vakantie (hebben in 1 week tijd 3 campings aan gedaan) en het opzetten lukt ons met luifel binnen 12 minuten eh sorry ik word gecorrigeerd 11 minuten.
dan staat de cocoon klaar en ligt er in de leefruimte ook al het vloerkleed.
lekker snel nu alleen het opbreken nog hahahaha dat lukt ons niet binnen 11 minuten dan zijn we helaas nog wel een uurtje bezig.
maar wie weet hebben we na onze zomervakantie de vaart erin want dan gaan we trekken en dan is het op en af breken om de 2 a 3 dagen.
Gelogd
Jevipro

Stori

  • Gast
Re:Hoe lang duurt het voor hij staat
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2011, 07:33:48 pm »

@jsteyn

Als je dacht dat jij de enige bent die een dissel ooit in de verkeerde richting heeft geplaatst, kan ik je nog een leuk verhaal vertellen over onze caravan (ja, ja, ik kom straks wel terug bij een vw). We waren op de bonnefooi in de Jura, een mooie camping gevonden met laantjes die op een flinke talud (helling) eindigden. Mijn man heeft een bloedhekel om met de hand de caravan op zijn plaats te duwen. Hij dus maar voor-en achteruit met de combinatie want we wilden de achterkant heel kort bij de haag en zover mogelijk van de talud. De caravan moest zo maar eens naar beneden gaan. Onze nieuwe nederlandse buurman zat in zijn zetel met belangstelling toe te kijken op alle activiteiten. De slinger en de waterpas lagen standaard onder de eettafel, zodat je niet in de caravan moest om ze te nemen. Ik neem mijn sleutel om de deur te openen en .... ik vond geen deur. Die hadden we netjes tegen de haag geparkeerd. De buurman zag het allemaal aankomen en lag in een deuk bij mijn verbaasde gezicht. We hebben de verdere 3 dagen er heel hartelijk om gelachen.
Maar ondertussen hebben we een CC en die heeft scharnieren aan één kant. Ik kan je verzekeren dat ik altijd 2 keer uitkijk, vooraleer we uitklappen. Een bulderlachende nederlandse buurman, hoe sympathiek ook, wil ik niet meer.

En nu on-topic, ik draag nooit een horloge, dus ik zou het niet weten. Het is vakantie en we hebben een snelklapper, maar hoe snel ????? Snel genoeg naar onze goesting.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal